  • Data: 2003-01-27 22:26:53
    Temat: Re: W E K S E L
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Jan 2003, Bogdan K wrote:

    >+ > Bogdanie, dzięki za ostrzeżenie!
    >+ > Wiem czym charakteryzuje się weksel i jaką ma "siłę" egzekucyjną jako pap.
    >+ > wart. dlatego zadałem to pytanie w Grupie.
    [...]
    >+ > Do wspomnianego weksla będzie dołączona umowa, ale to mnie jednak nie
    >+ > uspokaja.

    IMO - słusznie.

    >+ > Jest bowiem w podręcznikach akademickich opisane jakoby weksel "odrywa
    >+ > się" od warunków, które przecież bedą w umowie :(

    Po polsku: najpierw będziesz musiał zapłacić tyle ile jest
    na wekslu, a później możesz się sądzić że kazali ci za dużo
    zapłacić :>
    Gdzieś to widziałem (weksel.pl ? - koniecznie tam zajrzyj !) - "weksel
    in blanco jest najwyższą formą zaufania" !

    [...]
    >+ To że jest in blanco to nic nie szkodzi, ważne co opisane w umowie wekslowej
    >+ do tego weksla, jeśli na odwrocie weksla dasz napis " do tego weksla
    >+ istnieje umowa wekslowa"
    >+ to przecież nikt nie sfałszuje tej umowy, której jeden egzemplarz posiadasz
    >+ ty a drugi posiadacz weksla, i nie może puścić go w obieg na innych
    >+ warunkach niż zapisane w umowie.

    Mniej więcej na tych samych warunkach, na jakich pożyczasz
    komuś samochód pod warunkiem że nikomu go nie dalej pożyczy.
    A *jeśli* pożyczy to co mu zrobisz ??

    Może miałeś na myśli weksel z umową *i* "tylko na rzecz" (żeby
    "nie dał się puścić") ?

    Proponuję sprawdzić googlem archiwa grupy "prawo" - tak do
    pół roku wstecz ktoś szukał ratunku... kontrahent "puścił"
    weksel na sumę "nieco" większą niż należna :[

    [...]
    >+ Pzdr

    wzjm, Gotfryd
    PS: co to na "podatki" weksli tak przybyło ? 3 wątek w dwa dni ??