    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaksięgować obiektyw
    Date: Tue, 8 Apr 2008 23:46:01 +0200

    On Mon, 7 Apr 2008, Gwyn wrote:

    > A) w koszty i do ewidencji wyposażenia (nie mam nic w ewidencji, nie
    > chciałabym jej extra zakładać)

    Może ustal, czy tę ewidencję jednak masz czy nie.
    Brak wpisu nie upoważnia do nieprowadzenia ewidencji. Jak ją masz,
    to co chcesz "zakładać"?

    > B) ...? nic mi już nie przychodzi na myśl; w środki trwałe nie mogę bo
    > samodzielnie obiektyw to raczej nie działa, więc może podwyższyć wartość
    > aparatu? ale jak to się robi?

    Zwyczajnie :)
    Masz tam wartość początkową i wartość po umorzeniu (być może 0, jak już
    zamortyzowany), prawda?
    No to WP *podwyższa* się o "ulepszenie", a ratę do amortyzacji liczy od
    tej nowej WP.

    pzdr, Gotfryd