  • Data: 2002-05-07 12:07:03
    Temat: Re: Zły NIP na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 May 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Gotfrydzie, ja się załamię.

    Proszę - nie :)
    Owszem, przyjąłem "do wiadomości" że jest jak jest :]
    Tylko jako formalista :> nie mogę się pogodzić z tym, że:
    [...]
    >+ Przepisy o PKPiR dotyczą *podatku* *dochodowego*.
    >+ Dokumenty prawidłowe dla podatku dochodowego nie musza byc prawidłowe
    >+ dla VAT. To są dwie *rózne* ustawy regulujące *różne* podatki.

    ...są TE SAME dokumenty. Tak się głupio składa :( że od tej
    samej faktury VAT trzeba zapłacić jeden i drugi podatek.

    >+ Te przepisy na siebie nie "nachodzą".
    >+ Prosty przykład - możesz uznac paragon na dokument księgowy w
    >+ rozumieniu rozporządzenia o PKPiR ale nie możesz z niego odliczyć VATu.

    Jasne (pomijając kwestię "DW" ;) ale to w innym wątku)
    Czy chciałaś powiedzieć że od fVAT mogę nie płacić podatku
    dochodowego i *nie stosować* przepisów które pd dotyczą ? ;)
    Wiem - akurat da się znaleźć niesprzeczny obszar wystawiania
    not :) wobec problemu jak niżej:

    >+ Nota korygująca wystawiona przez wystawcę faktury jest prawidłowa pod
    >+ względem wymagań PKPiR i nie wyłącza wydatku z KUP, ale dla potrzeb
    >+ ustawy o PTU ta sama nota jest nieprawidlowa i uniemozliwia odliczenie
    >+ VATu.

    ...ale wcale nie jest oczywiste że taki obszar MUSI wystąpić :(
    o ile dopuścimy stosowanie *kilku* przepisów do tego samego
    dokumentu...

    [...]
    >+ KaPeWu???

    KaPeWu.
    Oświeć mnie jeszcze skąd się bierze opinia inforu:
    http://www.infor.pl/dane/?tresc=ewidencjonowanie_vat
    ++++++++
    Jeżeli podatnik stwierdził w wystawionej fakturze pomyłkę w cenie, stawce
    lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury, wystawia
    fakturę korygującą. Inne błędy mogą być korygowane notą wystawioną przez
    jedną ze stron transakcji.
    --------

    Żeby było smieszniej - poniżej jest opis z którego wynika
    że notę wystawia odbiorca faktury (ale bez słowa "zawsze").
    I - oczywiście - infor nie jest nieomylny "by definition" :)

    >+ Gotfrydzie, powiedz że rozumiesz,

    Ależ rozumiem, tylko moja logika się burzy :] żeby się zgodzić ;)

    >+ bo sie powieszę.

    Nawet nie próbuj !! Co byśmy na grupie robili... -:O

    Pozdrowienia, Gotfryd