  • Data: 2008-03-14 13:07:01
    Temat: Re: darowizna dzialki nazeczonemu a podatek
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Parśniak" <p...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:

    > albo daj sobie luz z przepisywaniem czegokolwiek w ogóle.
    >
    > a ty bys chcial wziasc kredyt na budowe domu na nieswojej dzialce? a co
    > sie stanie kiedy nazeczona zmieni nazeczonego? - wiem, niby malo
    > prawdopodobne, ale zycie rozne pisze scenariusze.

    Niech wypisze Ci weksel na zainwestowane przez Ciebie pieniądze i po
    temacie.

    > pozostanie mi splacanie kredytu przez 30 lat na rzecz "bylej" narzeczonej
    > :)

    > to jak zalatwimy darowizne miedzy soba to inna sprawa

    To kup te pół działki jak człowiek, skoro i tak chcesz to robić, po co Ci te
    kombinacje?
    Ślub będzie droższy niż podatek od tej umowy kupna. ;-)

    > znam z autopsji takie przyadki - zbudujesz dom na nieswojej dzialce za
    > swoje pieniadze a w razie czego przypadnie ci w udziale patrzec jak
    > nazeczona mieszka w twoim domu bez ciebie :P - tobie w spadku zostanie
    > kredyt :P

    A myślisz że jak się rozejdziecie to będziecie tam dalej RAZEM mieszkać?
    Chcesz zabezpieczenia finansowego, to wystarczy weksel (względnie wpis do
    hipoteki działki), chcesz domu - tu Ci własność działki niewiele zmieni.