  • 1. Data: 2008-03-14 10:12:24
    Temat: darowizna dzialki nazeczonemu a podatek
    Od: Przemysław Parśniak <p...@p...pl>

    Witam

    - moja narzeczona jest wlascicielem dzialki, na ktorej chcemy wybudowac dom.
    - chce przed slubem przepisac dzialke na wspolwlasnosc, przed zaciagnieciem
    kredytu na budowe domu
    - nie moge tego zrobic po slubie, gdyz musze miec juz wszystkie dokumenty
    zalatwione aby od razu ruszac z budowa, a nie chce rozpoczynac budowy domu
    na nieswojej dzialce (a tym bardziej na kredyt)

    Jakie koszty i podatki bede musial poniesc aby taka dzialke przepisac na
    wspolwlasnosc
    - jak zrobic zeby nie zaplacic wcale lub jak najmniej :P

    harmonogram jest taki, w przeciwnym wypadku nie wyrobie sie z zalatwieniem
    papierow przed startem budowy:

    - przepisanie dzialki
    - uzyskanie pozwolenia na budowe
    - kredyt
    - slub
    - start budowy

    pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2008-03-14 10:17:07
    Temat: Re: darowizna dzialki nazeczonemu a podatek
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Parśniak" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - jak zrobic zeby nie zaplacic wcale lub jak najmniej :P
    >
    > harmonogram jest taki, w przeciwnym wypadku nie wyrobie sie z zalatwieniem

    Weźcie cichy ślub cywilny; da się załatwić w tydzień, będzie najtaniej.
    Kościelny weźmiecie zgodnie z planem. Dalsza rodzina nie musi wiedzieć
    o tej biurokracji.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-03-14 10:23:43
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Marcin P." <m...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >Weźcie cichy ślub cywilny; da się załatwić w tydzień, będzie najtaniej.

    A co Ci ślub zmieni w kwestii własności działki?

  • 4. Data: 2008-03-14 10:25:09
    Od: Przemysław Parśniak <p...@p...pl>

> [...]

    Weźcie cichy ślub cywilny; da się załatwić w tydzień, będzie najtaniej.
    Kościelny weźmiecie zgodnie z planem. Dalsza rodzina nie musi wiedzieć

    a jakies inne opcje?

  • 5. Data: 2008-03-14 10:25:37
    Od: Przemysław Parśniak <p...@p...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > A co Ci ślub zmieni w kwestii własności działki?

    zmieni kwestpie podatku od darowizny

  • 6. Data: 2008-03-14 10:40:20
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Przemysław Parśniak" <p...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:

    > zmieni kwestpie podatku od darowizny

    No to prawda.
    Tyle że darowiznę możecie sobie wykonać w dowolnym momencie, do budowy chaty
    ma się to nijak, zwłaszcza kiedy oboje będziecie kredytobiorcami.
    Jedyne co może wzrosnąć to taksa notarialna od darowizny, gdy na działce
    będzie już stał dom.

  • 7. Data: 2008-03-14 10:54:08
    Od: Przemysław Parśniak <p...@p...pl>

> [...]
    > chaty ma się to nijak, zwłaszcza kiedy oboje będziecie kredytobiorcami.
    > Jedyne co może wzrosnąć to taksa notarialna od darowizny, gdy na działce

    to ruzmiem ze najtanszym rozwiazaniem bedzie:
    - uzyskac zgode na budowe na nazeczona
    - wziasc kredyt na obydwoje
    - wziasc slub normalnie
    - przepisac dzialke
    - przepisac pozwolenie na budowe (zmiana inwestora)
    - start budowy

    glownie chodzi o to zeby uiknac sytuacji, kiedy zbudowany wspolny dom bedzie
    na niewspolnej dzialce.

    mam racje?
    Przemek

  • 8. Data: 2008-03-14 11:37:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > - wziasc slub normalnie
    > - przepisac dzialke
    > - przepisac pozwolenie na budowe (zmiana inwestora)

    Bez sensu.
    Albo najpierw bierzesz ślub, a potem wszystko załatwiasz (żeby komplikacji
    uniknąć), albo daj sobie luz z przepisywaniem czegokolwiek w ogóle.

    W sumie trochę się dziwię że się upierasz przy darowiźnie tej działki.
    Narzeczona ma Ci za friko dać pół działki, bo Ty jej nie ufasz?
    To dlaczego ona ma ufać Tobie?

    > glownie chodzi o to zeby uiknac sytuacji, kiedy zbudowany wspolny dom
    > bedzie na niewspolnej dzialce.

    A w czym Ci to tak naprawdę przeszkadza?
    Jej nie chodzi o to, żeby uniknąć sytuacji, że da Ci pół działki i na tym
    się sprawa skończy?

  • 9. Data: 2008-03-14 12:31:31
    Od: Przemysław Parśniak <p...@p...pl>

> [...]
    >
    > Bez sensu.
    > Albo najpierw bierzesz ślub, a potem wszystko załatwiasz (żeby komplikacji
    w takim przypadku nie zmieszcze sie z papierologia przed terminem startu
    budowy - chyba wiesz ile trwaja takie formalnosci

    albo daj sobie luz z przepisywaniem czegokolwiek w ogóle.

    a ty bys chcial wziasc kredyt na budowe domu na nieswojej dzialce? a co sie
    stanie kiedy nazeczona zmieni nazeczonego? - wiem, niby malo prawdopodobne,
    ale zycie rozne pisze scenariusze.
    pozostanie mi splacanie kredytu przez 30 lat na rzecz "bylej" narzeczonej :)

    > W sumie trochę się dziwię że się upierasz przy darowiźnie tej działki.
    > Narzeczona ma Ci za friko dać pół działki, bo Ty jej nie ufasz?
    > To dlaczego ona ma ufać Tobie?

    to jak zalatwimy darowizne miedzy soba to inna sprawa, ja sie pytam o aspekt
    prawny a nie osobisty :P

    > A w czym Ci to tak naprawdę przeszkadza?
    > Jej nie chodzi o to, żeby uniknąć sytuacji, że da Ci pół działki i na tym
    > się sprawa skończy?

    znam z autopsji takie przyadki - zbudujesz dom na nieswojej dzialce za swoje
    pieniadze a w razie czego przypadnie ci w udziale patrzec jak nazeczona
    mieszka w twoim domu bez ciebie :P - tobie w spadku zostanie kredyt :P

  • 10. Data: 2008-03-14 12:49:51
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jakaś umowa przyrzeczenia - koniecznie notarialnie.
    Sprzedaży, darowizny, nieodpłatnego/odpłatnego przeniesienia częsci udziałow we
    własności...
    JaC

    -----