  • Data: 2010-09-24 10:42:37
    Temat: Re: jak rozliczyć KOSZTY PRZESYŁKI na Allegro?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Sep 2010, cyklista wrote:

    > tylko że w przesyłkach
    > poczty vatu nigdzie nie ma,
    ^^^^^^

    Otóż to.
    Poczty (i tylko poczty).
    Zwolnienie "pocztowe" jest podmiotowe, a nie przedmiotowe!

    > więc jakikolwiek zysk to tylko dochodowy,

    Spór idzie o to, czy wolno refakturować usługę pocztową.
    Ze względu na charakter jej użycia są głosy na nie (i ja się przychylam),
    a to oznacza że sprzedawca który sam "doliczy" opłatę musi do niej
    doliczyć VAT.
    Dla kupującego który nie odlicza VAT strata jest oczywista!

    > jak to przesyłki codzienne to należy zawrzeć z pocztą umowę na przesyłki
    > masowe, korzystać z książki nadawczej i dostawać normalną fakturę co miesiąc

    Ale *KLIENCI* muszą zapłacić *WIĘCEJ* za usługę pocztową - o VAT!

    A jak klient za usługę płaci *sam*, to VATu nie ma.

    pzdr, Gotfryd