  • Data: 2002-05-07 11:07:17
    Temat: Re: nowelizacja updf i brak oświadczeń
    Od: k...@v...com.pl (Krzys) szukaj wiadomości tego autora

    From: "ppinq" <p...@h...pl>
    [...]
    > z tym że jeżeli tego nie
    > uczyni, pracodawca będzie nadal dokonywał zmniejszenia zaliczki na
    > podatek, co może skutkować koniecznością dokonania przez pracownika
    > dopłaty do podatku przy składaniu rocznego zeznania podatkowego".
    >
    > Może ktoś mnie oświecić w jakich okolicznościach i z jakiego przepisu
    > miałaby wynikać konieczność dopłaty ?
    > Jakoś nigdzie nie mogę się tego doszukać.

    Ze sposobu obliczania zaliczek. Pracodawca będzie uwzględniał co miesiąc
    1/12 kwoty zmniejszającej podatek a osoba prowadząca DG przy obliczaniu PIT5
    uwzględni całą kwotę. W rezultacie w zeznaniu może się okazać, że
    niedopłacił (a) podatku. Jest też pradopodobne, że suma dochodów z różnych
    źródeł przekroczy próg podatkowy, którego nie przekraczały dochody z każdego
    źródła osobno - też dopłata (tylko większa... :(

    Pozdrawiam
    Krzysztof