  • Data: 2002-05-07 11:34:29
    Temat: Re: nowelizacja updf i brak oświadczeń
    Od: "ppinq" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >To wynika wprost z zasad liczenia podatku.
    >Podatek od wynagrodzenia jest co miesiąc pomniejszany o 1/12 kwoty
    >obniżenia zaliczki ( to te 518.16 zł z tabelki podatkowej).
    >A w przypadku DG opodatkowanej na zasadach ogólnych musisz co miesiąc
    >obliczac zaliczki zgodnie z wspomniana wyżej tabelą, czyli równiez
    >pomniejszac podatek o ta kwotę. A więc wychodzą dwa odliczenia, z
    >czego tylko jedno należne.

    A więc to tak !
    Byłoby to po prostu kosekwencją podwójnego odliczania.

    >Niestety nie możesz zrezygnować z tego odliczenia w PIT-5, bo podatek
    >ma byc policzony zgodnie za skalą w art. 27 ustawy. Sprawdziłam na
    >sobie - US każe korygowac, bo takiego wyliczenia "system nie
    >przyjmuje" - podatek jest nieprawidlowo wyliczony, nie szkodzi że na
    >korzyśc SP. Zresztą coś tu juz kiedys o tym pisałam.
    (..)
    >Ale na koniec roku będziesz musiał oddać jedno odliczenie.
    >Jest to taki mały kredycik z budżetu :-)

    Dla mnie to jednak trochę dziwne.
    Z punku widzenia fiskusa po co dopuszczać podwójne odliczanie
    jeśli można było zwyczajnie wprowadzić dowolność uwzględniania
    tych 43.18zł w PIT-5 - koszy przeróbki owego "systemu" ?
    BTW - faktycznie jest jakiś przepis, który obligowałby do
    uwzględniania tej kwoty w PIT-5, czy to tylko kwestia czysto
    techniczna wynikająca z niewielkiej elastyczności oprogramowania?

    Co grozi obecnie, przed nowelizacją, za takie wymuszone podwójne
    odliczanie (oczywiście przy zwrocie różnicy w rozliczeniu rocznym)?

    PinQ

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl