  • Data: 2002-05-01 11:53:55
    Temat: Re: nowelizacja updf i brak oświadczeń
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ppinq napisał:

    > BTW - faktycznie jest jakiś przepis, który obligowałby do
    > uwzględniania tej kwoty w PIT-5, czy to tylko kwestia czysto
    > techniczna wynikająca z niewielkiej elastyczności oprogramowania?
    Nie bezpośrednio, ale kwota obniżenia zaliczki jest częścią skali
    podatkowej, a skoro ustawa każe nam wyliczać zaliczke na PIT-5 wg
    skali z art. 27, to nieobniżenie zaliczki jest wyliczeniem podatku
    niezgodnie ze skalą.
    Uff, ale długie zdanie... :-)))

    > Co grozi obecnie, przed nowelizacją, za takie wymuszone podwójne
    > odliczanie (oczywiście przy zwrocie różnicy w rozliczeniu rocznym)?
    Właściwie nic mi nie przychodz do głowy. Ale poszukam, bo mam wrażenie
    że gdzieś widziałam sankcję za niezgłosznie pracodawcy konieczności
    rezygnacji z pomniejszania zaliczki na podatek.
    Swoja droga, znam takich, co zgłaszaja, że mają przychody z wynajmu
    mieszkania "po babci". Pracodawca sprawdzic tego nie może a musi
    zaprzestać obniżania zaliczek.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk