    From: "Adamski" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: WYNAGRODZENIE ZA OKRES CHOROBY
    Date: Tue, 22 Feb 2005 08:42:16 +0100

    Sprawa jest z pozoru oczywista, ale jak sie okazało pozory mogą mylic.
    Pokrótce streszcze.

    Zatrudniłem pracownika. Po przepracowaniu ok 20 dni poszedl na zwolnienie
    zalozmy, ze na 50 dni. Prawo do zasiłku chorobowego nabiera po 30 dniach.
    Ale co to oznacza w praktyce? Skoro nie były oplacane skladki za min 30 dni
    nie ma prawa do wynagrodzenia za okres choroby ani do salilku chorobowego.
    Kontrola PiP zgodzila sie ze moja interpretacja przepisow.

    Hmm Wczoraj dostalem pismo z ZUS.

    Wg ZUS praconikowi nie nalezy sie wynagrodzenie ale tylko za dzien od
    20-tego do 30-tego dnia choroby. Pozniej nabywa prawa do wynagrodzenia za
    okres choroby i do zasilku. Z tego wynika, ze jesli zatrudnimy pracownika i
    pojdzie on juz 2 dnia na zwolnienie to po 30 dniach nalezy mu sie
    wynagrodzenie za okres choroby jak koniowi owies. Czy tak jest faktycznie?

    Adam