  • 1. Data: 2007-03-23 09:04:58
    Temat: Zaliczka na podatek doch. a strata z lat ubiegłych
    Od: "Robomax" <b...@o...pl>

    Witam

    W roku 2005 moja DG przyniosła stratę. Wiem że bedę mógł ja rozliczać przez
    max 5 następnych lat (w jednym roku mogę odliczyć nie więcej niż 50% tej
    straty). Strate ta odlicza sie od dochodu jeszcze przed odliczaniem składem
    na ubezpieczenie społeczne.Mam w zwiazku z tym kilka pytanek:

    1. Czy jesli mój dochód w 2006r nie był jeszcze zbyt duży ( praktycznie po
    odliczeniu składek na ubezpieczenie społeczne wychodzę na zero ) mogę nie
    odliczyć nic z tej straty z 2005r? Czy tez "muszę" odliczyć chciażby
    "troszeczkę"?
    2. Czy obecnie przy wyliczaniu miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy
    mogę uwzględnić część tej straty, czy też dopiero jej rozliczanie następuje
    na koniec roku, a teraz zaliczki nalezy wyznaczać "normalnie"?

    pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2007-03-23 09:22:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2007 10:04:58 +0100, Robomax napisał(a):

> [...]
    > odliczeniu składek na ubezpieczenie społeczne wychodzę na zero ) mogę nie
    > odliczyć nic z tej straty z 2005r? Czy tez "muszę" odliczyć chciażby

    Nie musisz nic odliczać. Masz pełne prawo wyboru w którym roku ile
    odliczysz z tej straty (oczywiście w ramach ustawowego warunku do 50%, 5
    lat).

> [...]
    > mogę uwzględnić część tej straty, czy też dopiero jej rozliczanie
    > następuje na koniec roku, a teraz zaliczki nalezy wyznaczać "normalnie"?

    Możesz uwzględniać już w zaliczkach miesięcznych.
    Dodatkowo nie musisz obawiać się takiej sytuacji, że część straty
    odliczysz np w styczniu bo był dochód, a pod koniec roku okaże się, że
    znów masz stratę. Nie spowoduje to żadnych ujemnych konsekwencji.

  • 3. Data: 2007-03-23 15:43:52
    Od: "Robomax" <b...@o...pl>

    > Nie musisz nic odliczać. Masz pełne prawo wyboru w którym roku ile
    > odliczysz z tej straty (oczywiście w ramach ustawowego warunku do 50%, 5
    > lat).

    Wielkie dzięki za odpowiedz... w instrukcji do PIT36 nie mogłem sie tego
    doczytać...

    pozdrawiam serdecznie
    Robert