eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkilikwidacja DG - kilka pytań › ta grupa to dno kompletne.
  • Data: 2004-01-16 14:10:22
    Temat: ta grupa to dno kompletne.
    Od: "motokomis.pl" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam ponownie.
    Z góry dziekuję za pomoc wszystkim. Wszyscy grupowicze jak jeden mąż
    zauważyliz że najpierw trzeba udać sie do UM w celu zgłoszenia likwidacji
    działalności , ponieważ przy skaładaniu dokumentów w US wymagają
    zaświadczenia o wypisaniu z Ewidencji. W efekcie punkt 4 stał sie punktem 1.

    Pozdrawiam.
    P.S. Wydaje mi się ża ta grupa nic sobą nie reprezentuje (poza niewielkimi
    wyjątkami). Taki jest moje zdanie.




    Użytkownik "karol" <k...@p...com> napisał w wiadomości
    news:bu3d0a$f6c$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam serdecznie grupowiczów.
    >
    > Chcę zlikwidować DG (nie przynosi zamierzonych dochodów) i w dlatego
    > pozwalam sobie na kilka pytań.
    > Przepraszam za moje pytania, ale wiem że dzwonią tylko nie wiem w jakim
    > kościele.
    >
    > Po pierwsze jakie kroki muszę wykonać ?:
    >
    > 1. US - jakie dokumenty ?
    > 2. ZUS - sprawa chyba prosta bo trzeba wyrejestriwać się z ubezpieczenia.
    > 3. GUS - wnisek o wypisanie
    > 4. UM- wniosek o skreślenie z listy
    >
    > O ile punt 2,3,4 wydają się banalne, to 1 jest dla mnie przerażający.
    > Firma zajmowała się usługami i sprzedażą komputerów. W chwili likwidacji
    > posiadam na magazynie kilka rzeczy które nie zostały sprzedane. I tu moje
    > następne pytanie, czy mogę sprzedać pozostałe na magazynie części inne
    > firmie, po kosztach niższych od zakupu (promocja likwidacyjna :) ?
    > Posiadam też wyposażenie firmy (komputer, monitor, drukarka, trochę
    złomu
    > itp.). Czy to również mogę sprzedać ? Co zrobić z pozostałością (złom)
    > którego nikt nie kupi (np. stary 14" monitor o wartości ok 20 zł.), czy
    mogę
    > go zezłomować ?
    > Wiem, że przy likwidacji konieczny jest spis likwidacyjny w który wpisuje
    > się "majątek" firmy który pozostał. Jak taki spis wygląda (być może
    > dysponuje ktoś wzorem takiego dokumentu). Co z Vatem przedmitów
    widniejących
    > na tym spisie. Z tego co rozumiem spis wykaże jakąś wartość przedmiotów
    > netto + VAT.
    > VAT, wliczam do deklaracji miesięcznej , a wartość netto uznaję jako
    dochód
    > w danym miesiącu ?
    > Czy muszę zawiadamiać US o planowanym zakończeniu działalnosci ?
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1