  • 1. Data: 2006-09-25 08:45:02
    Temat: wezwanie do US
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Witam,

    US prowadzi postępowanie podatkowe u mojego kontrahenta. W celu dokonania
    czynności sprawdzających wzywa mnie do okazania dokumentów potwierdzających
    dokonanie transakcji z tym kontrahentem, a w szczególności noty odsetkowej
    za nieterminową płatność. Jednak chce abym zgłosił się do nich (nie mój
    urząd) z niezłą ilością dokumentów m.in. z rejestrem VAT też (nie wiem po
    co?). Ponieważ jestem małym podatnikiem to czy mogę zabrać ze sobą ksiązkę
    kontroli i poprosić o wpis, że taka kontrola została dokonana czy lepiej
    poczekać, aż mój urząd przyjdzie do mnie na kontrolę. Straszą mnie karą
    porządkową o której nie ma mowy w czynnościach sprawdzających. Jak radzicie
    aby się zachować? Kwota noty odsetkowej 440zł.
    Dzięki
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-09-25 17:49:02
    Temat: Re: wezwanie do US
    Od: "weronika" <k...@w...pl>

    Mysle ze to tzw' kontrola krzyzowa' i raczej nie powinienes miec
    wiekszych obaw, bo dotyczy przede wszystkim Twojego klienta. US pewnie
    chce sprawdzic czy w Twoim rejestrze Vat znajduja sie "poszukiwane"
    dokumenty ;) Napewno ' na okolicznosc spisza protokol i wpisza sie do
    ksiegi kontroli. Moim zdaniem, (jesli nie masz nic na sumieniu) nie ma
    sensu robic uników, to podziala tylko na chwile..

    "pewnik? - nie ma pewnika dla podatnika";) pozdr weronika