    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Akcja z autem a podatki
    Date: Thu, 20 Dec 2007 18:15:34 +0100

    Witam

    Mam taką nieprzyjemna akcję z samochodem - kupiłem auto z Niemiec,
    niby od rodziny znajomych, dostalem swieze badania TUV, pokazali
    mi usterki jakie sa, cena calkiem atakcyjna - slowem - bylo ok.

    Ale zaczelo mi to smierdziec z kilku powodow, wiec zalatwilem
    przeglady z ktorych wyszlo ze to moze nie trup, ale ma powazne usterki
    ktorych naprawienie jest nieoplacalne(+ standardowo auto bylo niedawno
    bite -
    a myslalem ze chociaz od jakis tam znajomych da sie takiego przekretu
    uniknac).

    Sprzedawca jest teraz zdygany i prawdopodobnie odda kase. Sęk w tym że nie
    możemy
    podrzec umowy(czego i tak bym nie chcial robic zeby miec cala dokumentację
    tego wałka)
    bo już zaświaedczenie o zapłąceniu akcyza jest w toku, akcyza też
    zapłacona.
    Pozostaje więc zapewne podpisanie anulowania umowy kupna-sprzedazy.

    I teraz pytania:

    - czy po anulowaniu umowy i zwroceniu pieniedzy wystapi u mnie dochod do
    opodatkowania?
    (wkurzylbym sie ale wole wiedziec)

    - czy moge jakos ta akcyze odzyskac? Dodam ze auto przyprowadzil do Polski
    sprzedający,
    na regularnych niemieckich numerach, umowa zostala zawarta w Polsce.
    (Dziwne dla mnie jest to że wg ustawy o podatku akcyzowym nabycie
    wewnątrzwspólnotowe
    to przekroczenie granicy przez wyrób akcyzowy - nie znalazłem arunku
    rozporzadzania jak właściciel,
    ale przeciez póki nie nastąpi zawarcie umowy sprzedaży to nie mamy do
    czynienia z wyrobem akcyzowym tylko
    z turystycznym wyjazdem do sąsiedniego kraju?)

    - czy w tym przypadku składać PCC-3(od zawarcia umowy _chyba_ trzeba by -
    rzecz była na terytorium Polski,
    umowa zawarta też w Polsce, transakcja nie podlega pod VAT(?)) - umowa
    jest anulowana, więc nie wiem
    jak to rozegrać - złożyć PCC-3 razem z korektą?

    Sam też zaraz będę szukał odpowiedzi po ustawach, ale może ktoś coś wie i
    może napisać, byłbym wdzięczny,

    pozdr
    tommyz