  • 11. Data: 2006-08-23 13:37:01
    Temat: Re: Allegro... Urzad Skarbowy - Kontrola?!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Aug 2006, Ero Walensdorf wrote:

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał

    > A jak sporządzi, to nie dostanie?

    Chyba myślisz "całościowo".

    A tu trzeba sobie podzielić na kawałki i osobno rozpatrywać:

    - czy z tytułu sprzedaży należał się podatek dochodowy
    - czy z tytułu sprzedaży należał się VAT
    - a jeśli się nie należał się VAT to czy należał się PCC
    - ew. czy miało miejsce wypełnienie znamion DG z p. widzenia
    przepisów SUS (ZUS)

    Nie wiem czy przed ostatnim punktem tajemnica skarbowa jakoś
    nie chroni :)

    Drugi p. programu jest łatwym łupem z powodów formalnych i dość
    bolesny BEZ KARANIA podatnika.
    Niezaewidencjonowana sprzedaż podlegająca pod VAT? - a to nalezy
    się 22% dla Skarbu :O

    Sądząc z komentarzy ktore były w prasie za PCC też ścigali, ale
    to tych którym udawało się wywieść że nie podlegają pod VAT :|

    Inaczej mówiąc - t napisał że pokazania ewidencji chroni przed
    jednym KONKRETNYM strzałem, dość istotnym.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2006-08-23 13:59:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Głupi pomysł.
    > Bo jak mu udowodnią, to potem jeszcze mu dokopią za składania fałszywych
    > oświadczeń i to zdrowo.

    a w naszym prawie dopuszcza sie ze linia obrony jest kłamstwo i nie mozna
    za to karac?

    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
    Francois La Rochefoucauld

  • 13. Data: 2006-08-23 13:59:08
    Od: "--" <a...@g...com>

    > powiedz ze ktos poslugiwał sie twoim kontem w internecie,
    > włamanie
    > a ty nie wiesz co to jest komputer.
    > Niech udowodnią ze ty się rejestrowałes w allegro .

    A krasnoludki dokonywały wpłaty na jego konto bankowe?
    US już ma wyciągi z konta. Nie namawiaj człowieka
    do składania fałszywych zeznań, nieudolnych zresztą.

    Podatnicy zobowiązani są do złożenia deklaracji w sprawie
    podatku od czynności cywilnoprawnych w terminie 14 dni od
    daty dokonania transakcji. Dotyczą cię dwa podatki: od
    czynności cywilnoprawnych i dochodowy od osób fizycznych.
    Ten pierwszy trzeba zapłacić, jeśli cena na aukcji wyniesie
    lub przekroczy 1000 zł.

    Zatajenie w zeznaniach podatkowych uzyskanych dochodów traktowane
    jest jak przestępstwo. W Urzędzie Skarbowym można się tłumaczyć
    nieznajomością przepisów np. że nie wiedziałem o obowiązku ujęcia
    w zeznaniu podatkowym dochodów uzyskanych ze sprzedaży na aukcjach
    internetowych. Dużo zależy od Urzędu Skarbowego, który dokonuje
    kontroli - czy i w jakim stopniu da wiarę twoim wyjaśnieniom.

    Przeczytaj ciekawy artykuł z Gazety Prawnej:
    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews
    &dok=1525.27.3.2.17.2.0.1.ht

  • 14. Data: 2006-08-23 14:11:54
    Od: "--" <a...@g...com>

    Dla ułatwienia:

    1. Podatek od czynności cywilno-prawnych.
    Tylko wówczas gdy cena jednostkowa operacji handlowej przekracza 1000 złotych.
    Podatek wynosi 2%.

    2. Podatek dochodowy.
    Jeśli jakąś rzecz ruchomą miałeś ponad pół roku nie płacisz podatku dochodowego.
    Jeśli sprzedawana na aukcji rzecz jest przez ciebie używana dłużej niż 6
    miesięcy,
    nie występuje przychód w rozumieniu ustawy. Ale musisz mieć jakieś dokumenty
    faktura, paragon itp.).

  • 15. Data: 2006-08-23 14:38:26
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości news:23082006.597527D9@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail'a w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid

    > a w naszym prawie dopuszcza sie ze linia obrony jest kłamstwo i nie mozna
    > za to karac?

    Tak, ale nie kłamstwo przed sądem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 16. Data: 2006-08-23 16:24:03
    Od: "Piotr61" <p...@n...com.pl>

    "OmeN" <o...@o...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > lub tez 3 laptopy - mowie o sprzetach i rzeczach nowych
    >
    > Nie bylo to napewno zadna sprzedac ciagla, systematyczna ani nic w tym
    rodzaju -
    > po prostu od czasu do czasu
    >
    > Jestem osoba prywatna, nie prowadze DG i nie rejestrowalem nigdzie tych
    > traskacji
    >
    > Co mi moze grozic?
    > Jak mam z nimi rozmawiac?
    > Jak sie bronic? Co mowic, jak sie zachowac/tlumaczyc zeby ew. dostac
    "lagodny
    > wymiar kary"?
    >
    > Z gory dziekuje za wszelkie rady i pomoc

    VAT-u to chyba nie dotyczy - obowiązek płacenia powstaję od jakiejś kwoty,
    chyba jej nie przekroczyłeś ani nie odliczałeś VAT-u przy zakupie, ani nie
    wystawiałeś faktury VAT, ani nie sprowadziłeś z zagranicy bez VAT-u,
    tak więc sprawa dotyczy podatku od czynności C-P i dochodowego -
    miejmy nadzieję, bo kary za VAT są dużo gorsze.

    --
    Piotr Bieniaszewski,Użytkownik >

  • 17. Data: 2006-08-23 16:55:27
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-08-2006 o 18:24:03 Piotr61 <p...@n...com.pl> napisał:

    > "OmeN" <o...@o...com> napisa? w wiadomo?ci

    > kilkanascie)
    > cyfrowych

    > rodzaju -

    > "lagodny

    > VAT-u to chyba nie dotyczy - obowi?zek p?acenia powstaj? od jakiej?
    > kwoty,
    > chyba jej nie przekroczy?e? ani nie odlicza?e? VAT-u przy zakupie, ani
    > nie
    > wystawia?e? faktury VAT, ani nie sprowadzi?e? z zagranicy bez VAT-u,
    > tak wi?c sprawa dotyczy podatku od czynno?ci C-P i dochodowego -
    > miejmy nadziej?, bo kary za VAT s? du?o gorsze.

    POd warunkiem że skorzystał ze zwolnienia i prowadził ewidencje!

  • 18. Data: 2006-08-24 09:10:40
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-08-2006 o 15:37:01 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Inaczej mówiąc - t napisał że pokazania ewidencji chroni przed
    > jednym KONKRETNYM strzałem, dość istotnym.

    Mój rzecznik prasowy dobrze gada! ;)

  • 19. Data: 2006-08-24 20:33:33
    Od: "> Prezes Damian <" <e...@w...pl>

    Użytkownik "OmeN"
    > Jak mam z nimi rozmawiac?
    > Jak sie bronic? Co mowic, jak sie zachowac/tlumaczyc zeby ew. dostac
    > "lagodny wymiar kary"?

    Zalatw sobie rachunki na w/w sprzet, ze kupiles go ponad pol roku temu
    i go normalnie uzywales.
    Odejdzie ci wszystko...
    Pozdr.

  • 20. Data: 2006-08-24 21:03:52
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "> Prezes Damian <" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zalatw sobie rachunki na w/w sprzet, ze kupiles go ponad pol roku temu
    > i go normalnie uzywales.
    > Odejdzie ci wszystko...

    a opsiy w aukcjach "sprzęt fabrycznie nowy" jak zmieni?