  • 11. Data: 2007-06-17 13:06:37
    Temat: Re: Allegro-podatki
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.06.2007 bim-bom <j...@g...pl> napisał/a:

    > Nie jestem pewny, ale to, czy trzeba płacić, czy nie - w ogóle nie zależy,
    > kim jest kupujący.

    Zależy.

    Art. 2. Nie podlegają podatkowi:
    [...]
    4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
    dokonania tej czynności jest:

    a) opodatkowana podatkiem od towarów i usług,
    b) zwolniona z podatku od towarów i usług, z wyjątkiem:
    [...]

    > A poza tym, to nie zawsze kupujący płaci PCC - może być tak, że płacą po
    > połowie. Prawo nie precyzuje, kto płaci, ważne żeby było zapłacone.

    Masz nieaktualne informacje.

    Art. 4. Obowiązek podatkowy, z zastrzeżeniem art. 5, ciąży:

    1) przy umowie sprzedaży - na kupującym;
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 12. Data: 2007-06-18 21:01:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Jun 2007, SDD wrote:

    > No wlasnie - z tego, co pamietam, to VAT wyklucza PCC... - no tak, ale co z
    > zakupem od nievatowca z DG? Czy sama sprzedaz w ramach DG juz wyklucza PCC

    Tak, bo z PCC wyklucza *PODLEGANIE* transakcji pod ustawę, a nie fakt
    jej opodatkowania. Zajrzyj do ustawy o PCC :)
    Podatnik zwolniony podlega - tym samym jego sprzedaż podlega, tym
    samym PCC nie ma.

    > czy jednak nie? Co w sytuacji, gdy od nievatowca z DG kupuje towar > 1000
    > jako konsument, a co, gdy kupuje go jako DG?

    Nie ma różnicy - do zeszłego roku różnica była (tylko zakup "do
    odsprzedaży" powodował bycie płatnikiem), teraz zawsze kupujący
    płaci i tyle.

    Tak przy okazji - trzeba pamiętać, że jest rozporządzenie
    o ewidencjonowaniu PCC, i jak ktoś zapłaci raz PCC "z tytułu
    zakupu na DG" to dożywotnio łapie sie na ewidencję PCC :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-06-19 05:01:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tak przy okazji - trzeba pamiętać, że jest rozporządzenie
    > o ewidencjonowaniu PCC, i jak ktoś zapłaci raz PCC "z tytułu
    > zakupu na DG" to dożywotnio łapie sie na ewidencję PCC :)

    Oops! O czym Ty piszesz?

    Czy chodzi o ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1) z dnia 18 grudnia 2006 w
    sprawie sposobu pobierania i zwrotu podatku od czynności cywilnoprawnych?

    Zczytałem - być może bez zrozumienia ze względu na godzinę - ale tam
    raczej chodzi o ewidencję prowadzoną przez notariuszy?

    Wprawdzie mam tylko kilka umów i to w dodatku na tyle nowych, że jeszcze
    nie zostałem strasznym przestępcą z powodu nie prowadzenia stosownego
    rejestru ale licho nie śpi ...

    Piotrek

  • 14. Data: 2007-06-19 06:26:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:

> [...]
    >
    > Wprawdzie mam tylko kilka umów i to w dodatku na tyle nowych, że jeszcze
    > nie zostałem strasznym przestępcą z powodu nie prowadzenia stosownego

    No nie wiem ...

    Oczywiście to żadna wykładnia, ale zadzwoniłem do KIP i ich zadniem
    ewidencjonowanie dotyczy wyłącznie kancelarii notarialnych.

    Czy może ktoś rzucić więcej światła na ten temat.

    Piotrek