  • 1. Data: 2009-08-06 08:44:52
    Temat: Auto prywatne w działalności
    Od: "turczy" <t...@i...pl>

    Witam.
    Jednoosobowa DG, KPiR, VAT.
    Posiadam auto które nie jest wprowadzone do firmy (nie amortyzowane). Auto
    ma ładowność 735Kg i kratkę. (zarejestrowane jako osobowe, ale mozna to
    zmienić w każdej chwili)
    Do chwili obecnej prowadziem na ten samochód kilometrówkę, ale zastanawiam
    się nad zmianą.
    Czy aby odliczać vat od faktur na paliwo muszę wprowadzić auto do środków
    twałych?. Jeśli tak, to jak to zrobić.
    Czy mozna takiej zmiany dokonać w środku roku (tzn zrezygnować z
    kilometrówki...)
    Co implikuje takie wprowadzenie auta do firmy? Czy jeśli będę chciał je
    sprzedać za dwa lata bedę musiał wystawić fakturę vat i doprowadzić vat
    (auto kupione na vat marża 2 lata temu, a więc nie mam za bardzo co odliczyć
    teraz)
    Proszę o wszelkie porady pomogą mi podjąc świadomą decyzję.
    dzieki
    Arek

  • 2. Data: 2009-08-06 08:59:54
    Temat: Re: Auto prywatne w działalności
    Od: temp <n...@n...pl>

    turczy wrote:

    > Witam.
    > Czy aby odliczać vat od faktur na paliwo muszę wprowadzić auto do środków
    > twałych?.

    Ja bym się tak na vat od paliwa nie nastawiał. Kupiłem swój (8 tyś drożej
    niż "osobówka" bez kratki) z myślą o odliczeniach vat i 1/2 roku pozniej
    zrobili mnie w bambuko - likwidując odliczenie. Co prawda część ludzi uważa,
    że po wyroku ETS(?) już tak łatwo im nie pójdzie z likwidacją ale .. u nas
    potrafią :( (np. wprowadzić podatk od używania sam.firmowego na cele pryw.)
    Na pewno jest przyjemniej nie prowadzić kilometrówki ale z drugiej strony
    sam widzisz, że przybywa Ci innych problemów.

  • 3. Data: 2009-08-06 09:32:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    temp pisze:

    > (np. wprowadzić podatk od używania sam.firmowego na cele pryw.)

    To obowiązywało od lat. :)

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-08-06 13:02:34
    Od: temp <n...@n...pl>

    spp wrote:

    > To obowiązywało od lat. :)

    Ale teraz chcą się chyba bardziej dobrać do du..
    Pierwszy z brzegu:
    http://www.vat.pl/podatek_od_sluzbowego_auta_samocho
    d_w_firmie_koszty_artykuly_prasowe_5189.php

    p.s. @turczy, zrobisz sobie auto firmowe.

  • 5. Data: 2009-08-06 13:22:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    temp wrote:
> [...]
    > Pierwszy z brzegu:
    > http://www.vat.pl/podatek_od_sluzbowego_auta_samocho
    d_w_firmie_koszty_artykuly_prasowe_5189.php

    Przy czym warto zauważyć, że jak na razie nie planuje się wprowadzić
    powyższych regulacji w stosunku do OFpDG.

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-08-07 05:40:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Aug 2009, Piotrek wrote:

    d_w_firmie_koszty_artykuly_prasowe_5189.php

    > Przy czym warto zauważyć, że jak na razie nie planuje się wprowadzić
    > powyższych regulacji w stosunku do OFpDG.

    Co w niczym nie przeszkadza w razie potrzeby egzekwować *istniejących*
    przepisów.
    Ze skutkiem w postaci dyskusji o tym, że kogoś tam za niewystawienie
    paragonu z 5 groszy podatku ukarali (i kontragrumentem, że dostał
    nie za te 5 groszy, tylko za fakt że o nie wiadomo ile zaniżył
    przychód, bo skoro został złapany na paru groszach to równie dobrze
    mógł nie zaewidencjonować 5 tysięcy).
    Przecież użycie samochodu "firmowego" do celów osobistych (nie
    wiedzieć dlaczego nazywanych "prywatnymi", tak jakby użycie dla
    celów gospodarczych nie było prywatne :)) *powinno* skutkować
    stosownym wyłączeniem z kosztów wydatków związanych z owym użyciem
    "osobistym", prawda?
    Ktoś to robi? :|
    No to wystarczy jeden inspektor z US filmujący rano wszystkich
    podjeżdżających z dziećmi pod szkołę, później się obejrzy które
    pojazdy są w EST i sprawdzi co wielbłądy mają do powiedzenia ;)
    (już widzę ten raban i tytuły w prasie typu "Fakt" :D, ale potencjalne
    zarzuty miałyby znacznie mocniejsze podstawy, niż sławny "podatek
    od freeware")

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-08-07 08:43:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > celów gospodarczych nie było prywatne :)) *powinno* skutkować
    > stosownym wyłączeniem z kosztów wydatków związanych z owym użyciem

    Ja! Ja! Ja! ;-)

    Oczywiście czy w sposób, który zostanie zaakceptowany przez kontrolerów
    to tego nie da się przewidzieć. Ale przynajmniej daję sobie szansę.

    Swoją drogą to w dokładnie ten sam sposób (ryczałt od używania samochodu
    służbowego do celów osobistych) problem rozwiązał mój (duuuuży)
    pracodawca, kiedy to jeszcze byłem pracownikiem najemnym.
    Tak więc zgaduję, że dałoby się to obronić.

> [...]
    > (już widzę ten raban i tytuły w prasie typu "Fakt" :D, ale potencjalne
    > zarzuty miałyby znacznie mocniejsze podstawy, niż sławny "podatek

    "Jak się chce psa uderzyć, to kij się znajdzie".

    Moje dwa typy do wystąpienia w charakterze kija to:
    - niezgłoszenie konta PayPal do NBP i niesprawozdawanie (pewnie ze 600
    tysięcy potencjalnych klientów do skontrolowania i nałożenia sankcji)
    - niesprawozdawanie z tytułu korzystanie ze środowiska (pewnie podobny
    wolumeny potencjalnych ofiar - raczej mało kto z OFpDG wie o takim
    obowiązku)

    Piotrek

  • 8. Data: 2009-08-07 23:59:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Aug 2009, Piotrek wrote:

    > Ja! Ja! Ja! ;-)

    :O!

    > "Jak się chce psa uderzyć, to kij się znajdzie".

    I w tym problem :(

    pzdr, Gotfryd