  • 1. Data: 2007-06-17 15:38:31
    Temat: Badanie techniczne pojazdu w KUP?
    Od: Pawel <p...@W...pl>

    WItam,

    czy badanie techniczne pojazdu prywatnego używanego do celów służbowych
    stanowi KUP?

    --
    Paweł

  • 2. Data: 2007-06-17 20:53:35
    Temat: Re: Badanie techniczne pojazdu w KUP?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 17 Cze, 17:38, Pawel <p...@W...pl> wrote:
    > WItam,
    >
    > czy badanie techniczne pojazdu prywatnego używanego do celów służbowych
    > stanowi KUP?

    Jesli uzywasz go dla celow prowadzonej DG, masz zapewne ewidencję
    przebiegu pojazdu i tam wpisujesz rowniez wszystkie koszty zwiazane z
    eksploatacja samochodu.

    Badanie techniczne jest niezbednym wydatkiem w celu dalszego uzywania
    samochodu, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, zeby wpisac go do
    ewidencji i po porowaniu kosztow eksploatacji i przejazdow - wpisac
    odpowiednia wartosc do kpir.

    Ot i wszystko! :)
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-06-18 15:10:20
    Od: "Budik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Jagna"

    > czy badanie techniczne pojazdu prywatnego używanego do celów służbowych
    > stanowi KUP?

    A jak sie ma do tego OC ? w sumie jak sie go nie zaplaci... to nie mozna
    dalej korzystac samochodu. AC pomijam. Chodzi mi o OC.

  • 4. Data: 2007-06-18 19:03:59
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 18 Cze, 17:10, "Budik" <b...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Jagna"

    > A jak sie ma do tego OC ? w sumie jak sie go nie zaplaci... to nie mozna
    > dalej korzystac samochodu. AC pomijam. Chodzi mi o OC.

    Tak samo :)
    Ale przeciez wiesz, ze w KUP wpisujesz wartosc mniejsza. Czyli, zeby
    zaksiegowac sobie te koszty musisz odpowiednio wiecej rozpisac
    przejazdow w danym okresie.
    Dlatego warto na takie wydatki "pracowac" juz wczesniej, bo kwoty do
    rozliczenia przejazdow porownuje sie narastajaco przez caly rok. Taki
    "zapas" przejechanych kilometrow bardzo sie wtedy przydaje :)

    Jagna :)

  • 5. Data: 2007-06-18 19:18:12
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 18 Cze, 17:10, "Budik" <b...@o...pl> wrote:

    > A jak sie ma do tego OC ? w sumie jak sie go nie zaplaci... to nie mozna
    > dalej korzystac samochodu. AC pomijam. Chodzi mi o OC.

    A jeszcze jedno!
    a czemu pomijać AC?? Jesli sie nie myle, to w ustawie o
    pod.doch.od.os.f. jest zapis, ze nie zalicza sie w koszty skladek na
    ubezpieczenie samochodu sobobowego w czesci, ktora proporcjonalnie
    przekracza wartosc 20 tys. euro.
    Nie jest tam powiedziane, ze to ma byc OC, czy AC.
    Po prostu, jesli samochod jest drozszy niz 20 tys. euro, to koszty te
    rozlicza sie proporcjonalnie do tej wartosci do 20 tys. euro.
    I te kwote wpisuje sie do ewidencji kosztow eksploatacji pojazdow.

    I tyle.
    Chyba, ze ktos ma inna inforacje? ;>
    Jagna

  • 6. Data: 2007-06-18 21:38:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jun 2007, Jagna wrote:

    > A jeszcze jedno!
    > a czemu pomijać AC??

    IMHO "nie wolno" - ciekawym, czy posiadacze pojazdów pamietają, że
    w razie braku AC ew. koszty naprawy powypadkowej nie są KUP :)
    Jak na mój gust jedynie NW nie spełnia (nijak) warunków do
    bycia KUP (acz oczywiście wiem że "podobno nikt się nie czepia,
    szczególnie przy zintegrowanym ubezpieczeniu).

    > I tyle.
    > Chyba, ze ktos ma inna inforacje? ;>

    Ja nie ;)

    pzdr, Gotfryd