  • 21. Data: 2012-07-17 20:06:07
    Temat: Re: Chcę zrobić za darmo komuś stronę www. Czy moge?
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-07-17 15:49, m pisze:

    > Skąd Ci się wzięło takie rozumowanie? Co w wypowiedzi Maćka każe Ci
    > sądzić że płaci podatki od przysługi przyjacielskiej?

    Weź może przeczytaj ten wątek od początku (dokładnie), a potem zadawaj
    takie pytania.

    N.

  • 22. Data: 2012-07-17 20:08:33
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-07-17 15:53, Maciek pisze:

    > Nie.

    Nie płacisz, dobrze zrozumiałam (wolę się upewnić)?

    > Ja tylko zwracam uwagę, że odpowiednie przepisy istnieją.

    Doprawdy? :>

    > Dodatkowo
    > proponuję jeszcze nie zasłaniać się zdrowym rozsądkiem, bo zdrowy
    > rozsądek i podatki nie zawsze idą w parze :->

    Więc czym Ty się kierujesz NIE PŁACĄC podatków w takich sytuacjach?

    N.

  • 23. Data: 2012-07-17 20:26:53
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.07.2012 20:06, Nixe pisze:

    > Weź może przeczytaj ten wątek od początku (dokładnie), a potem zadawaj
    > takie pytania.

    Czytam. Dokładnie. Tobie radzę podobną rzecz - czytać uważnie posty osób
    którym odpowiadasz, bo ewidentnie co najmniej źle odczytujesz intencje
    przedpiśców.

    p. m.

  • 24. Data: 2012-07-17 21:24:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:

    > Więc czym Ty się kierujesz NIE PŁACĄC podatków w takich sytuacjach?

    Jest pewna różnica pomiędzy "przeprowadzeniem staruszki przez ulicę"
    czy "naprawieniem żelazka sąsiadce" a zrobieniem komuś strony internetowej.
    Nie wierzę, że jako osoba ponadprzeciętnie zorientowana w podatkach
    nie wiesz jakie obowiązują przepisy. Znasz je i doskonale wiesz kiedy
    świadomie olewasz obowiązki. I urząd też zdaje sobie sprawę z ułomności tych
    przepisów,
    dlatego ich nie ściga. Może próbuje w sprawach działalnosci i tego można się
    tylko obawiać w tym
    opisanym na poczatku przypadku. Ale w sprawach zwykłych obywateli
    - osób fizycznych - nie jest w stanie nic zrobić.

    Ja np wyprowadzam psa sąsiadom jak wyjeżdżają na urlop
    za darmo, a oni w podobnych przypadkach doglądają naszego kota
    i nie uwzględniam tego w PIT, choć można czy nawet trzeba
    Wiem, że mnie nie złapią i świadomie to olewam.
    Poza tym oszczędzam im głupiej roboty i sobie czasu gdyby wpadli na pomysł
    pytania mnie dokładnie skąd się wzięła jakaś "dziwna" pozycja w PIT.
    Ja się tym właśnie kieruję.
    Wprawdzie nie mnie pytałaś, ale może Ci sie przyda odpowiedź.

  • 25. Data: 2012-07-17 22:01:45
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-07-17 20:26, m pisze:

    > Czytam. Dokładnie. Tobie radzę podobną rzecz - czytać uważnie posty osób
    > którym odpowiadasz, bo ewidentnie co najmniej źle odczytujesz intencje
    > przedpiśców.

    Więc wytłumacz mi jaki był sens tej wypowiedzi:

    "Wszystko jest pięknie, dokąd przyjaciele pozostają przyjaciółmi. Gdy
    coś się popsuje, to mogą wyjść różne kwiatki, a gotowe przepisy do
    "dowalenia" jak widać istnieją"
    Wiem, jakie są przepisy, Gotfryd je zresztą przytaczał wielokrotnie, nie
    tylko z okazji tego wątku i wiem, że w życiu z przyjaciółmi różnie bywa.

    Tylko_CO_w związku z tym?

    N.

  • 26. Data: 2012-07-17 22:14:18
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-07-17 21:24, cef pisze:

    > Jest pewna różnica pomiędzy "przeprowadzeniem staruszki przez ulicę"
    > czy "naprawieniem żelazka sąsiadce" a zrobieniem komuś strony internetowej.

    Wytłumacz mi zatem tę różnicę :)
    Dlaczego naprawienie żelazka sąsiadce jest innym rodzajem "usługi" (czy
    "przysługi") niż zrobienie strony internetowej koleżance (pomijam
    oczywiście różnice techniczne w samym rodzaju usługi).

    > Nie wierzę, że jako osoba ponadprzeciętnie zorientowana w podatkach
    > nie wiesz jakie obowiązują przepisy.

    A skąd pomysł, że jestem ponadprzeciętnie zorientowana?
    Bynajmniej :)

    > I urząd też zdaje sobie sprawę z ułomności
    > tych przepisów,
    > dlatego ich nie ściga.

    Brawo! Dlatego nie rozumiem, po co w tym wątku wyciągane są przez
    niektórych idiotyczne argumenty, że dla fiskusa nie ma przyjaciół, tylko
    kasa. O to mi chodziło, jakbyś nie zauważył :)

    > Może próbuje w sprawach działalnosci i tego można
    > się tylko obawiać w tym
    > opisanym na poczatku przypadku.

    Ale czego się należy obawiać w sytuacji, gdy ktoś zrobił znajomej stronę
    za darmo, ew. w ramach podziękowań za zaproszenie do restauracji czy
    zrobienie swetra na drutach?
    Czego się konkretnie obawiać, nawet jeśli to ktoś, kto robi to zawodowo?
    Czy już amatorsko się tym zająć nie może? Jest jakiś zakaz? Ktoś to w
    ogóle będzie sprawdzał? Pomijam już to, o czym pisałam na początku -
    jeśli ktoś mimo to ma cykora (co uważam za skrajny absurd), to niech w
    ogóle nie przyznaje się nikomu, że robił jakąś stronę, tylko ustali ze
    znajomą, że ona sama to zrobiła.

> [...]
    > i nie uwzględniam tego w PIT, choć można czy nawet trzeba
    > Wiem, że mnie nie złapią i świadomie to olewam.

    I o to mi chodzi, ale nie wiem, czy zauważyłeś, że parę osób ma
    wątpliwości. I stąd moje pytania, czy tę parę osób przypadkiem nie
    poszalało, jeśli chodzi o strach przed fiskusem.

    > Poza tym oszczędzam im głupiej roboty i sobie czasu gdyby wpadli na pomysł
    > pytania mnie dokładnie skąd się wzięła jakaś "dziwna" pozycja w PIT.
    > Ja się tym właśnie kieruję.

    I ja to właśnie nazywam zdrowym rozsądkiem.

    > Wprawdzie nie mnie pytałaś, ale może Ci sie przyda odpowiedź.

    Przyda się. Wracasz mi wiarę w normalność :)

    N.

  • 27. Data: 2012-07-17 22:49:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:

> [...]
    > (czy "przysługi") niż zrobienie strony internetowej koleżance (pomijam
    > oczywiście różnice techniczne w samym rodzaju usługi).

    Róznica jast bardziej w tym, dla kogo jest usługa.
    Zrobienie strony, wykonanie czegoś konkretnego, namacalnego -
    szczególnie dla kogoś kto to ewidencjonuje czy w jakiś sposób musi wykazać,
    że to coś jest - łatwiej jest wyłapać czy udowodnić (a potem opodatkować
    kogoś)

    > A skąd pomysł, że jestem ponadprzeciętnie zorientowana?
    > Bynajmniej :)

    Cóż za skromność.
    Czytam co piszesz (też na innych grupach) i wyciągam wnioski.

> [...]
    > Czego się konkretnie obawiać, nawet jeśli to ktoś, kto robi to
    > zawodowo? Czy już amatorsko się tym zająć nie może? Jest jakiś zakaz?

    Oj mają takie ciągotki do sprawdzania. Mnie np pytali w obliczu składanego
    VZM
    kto robił mi te wszystkie roboty i choć tu sprawa ma charakter
    odmienny (bo fachowcowi płaciłem, ale on raczej
    z fiskusem na bakier) to nałgałem, że sam robiłem.
    Ale gdyby robił mi to znajomy za darmo, to pewnie mogliby mnie opodatkować.

> [...]
    > absurd), to niech w ogóle nie przyznaje się nikomu, że robił jakąś
    > stronę, tylko ustali ze znajomą, że ona sama to zrobiła.

    A znajoma pod naciskiem zezna co innego.
    Wiesz jak człowieka postraszą, to powie różne cuda.
    Kłamać trzeba też umieć. Jak ktos nie wie co ma nałgać,
    to jeszcze się pogrąży.

    > nie wiem, czy zauważyłeś, że parę osób ma
    > wątpliwości. I stąd moje pytania, czy tę parę osób przypadkiem nie
    > poszalało, jeśli chodzi o strach przed fiskusem.

    No jak ktoś się boi opodatkowania za naprawę pralki, to faktycznie
    mu lekarz potrzebny, ale ludzie domy tak budują i jak kwota konkretna,
    dziura w budżecie duża, a paragrafy znane, to już nie jest tak lekko.

    Nie. To tylko rozsądek.

  • 28. Data: 2012-07-17 23:21:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-07-17 22:14, Nixe wrote:
    > I o to mi chodzi, ale nie wiem, czy zauważyłeś, że parę osób ma
    > wątpliwości. I stąd moje pytania, czy tę parę osób przypadkiem nie
    > poszalało, jeśli chodzi o strach przed fiskusem.

    Strach strachem, ale jest całkiem sporo dość debilnych przepisów przy
    uchwalaniu których IMHO "miszczowie businessu" z Wiejskiej zapomnieli
    użyć mózgu i w konsekwencji powstały "potworki":
    albo nadmiernie restrykcyjne (jak choćby przepisy "śmieciowe"),
    albo kompletnie oderwane od rzeczywistości (jak choćby obowiązek
    składania zerowych deklaracji dla "opłat środowiskowych", czy też
    obowiązek raportowania do NBP rachunków w bankach zagranicznych - w
    szczególności kont PayPal-owych),
    albo kompletnie nieweryfikowalne jak choćby dyskutowane w tym wątku
    nieodpłatne świadczenia (bez ustalenia kwoty zwolnionej).

    Co więcej nawet sami urzędnicy IMHO przestali ogarniać obowiązujący stan
    prawny przez co OIDP ministerstwo ochrony środowiska zapłaciło karę za
    niezłożenie sprawozdania "śmieciowego" w terminie.

    A jak przepis jest to oznacza, że można go użyć kiedy urzędnikowi będzie
    to odpowiadało. I tego właśnie należy się bać.

    Piotrek

  • 29. Data: 2012-07-18 08:58:53
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.07.2012 22:01, Nixe pisze:

> [...]
    > Wiem, jakie są przepisy, Gotfryd je zresztą przytaczał wielokrotnie, nie
    > tylko z okazji tego wątku i wiem, że w życiu z przyjaciółmi różnie bywa.

    To w związku z tym, że trzeba mieć świadomość że wykonując czynności
    życia codziennego, narażamy się na łamanie tego czy innego przepisu.
    Potencjalnie może to być dla nas groźne finansowo.

    To tak, jak 2 kumpli parkuje. Jeden mówi do drugiego "ale wiesz że tutaj
    jest zakaz zatrzymywania się?". Głupotą byłoby się go pytać "ale ty
    oczywiście zawsze parkujesz legalnie?", skoro z kontekstu wynika że nie
    zawsze parkuje legalnie.

    p. m.

  • 30. Data: 2012-07-18 09:08:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-17 20:08, Nixe pisze:
    > Nie płacisz, dobrze zrozumiałam (wolę się upewnić)?
    Nie płacę, ale mam świadomość, że może to we mnie kiedyś uderzyć. Np.
    podczas jakiejś kontroli ktoś nieopatrznie przyzna się, że dana usługa
    została mu bezpłatnie wykonana, albo zaleję sąsiadkę i ona w ramach
    zadośćuczynienia uprzejmie doniesie do US :->

    > Więc czym Ty się kierujesz NIE PŁACĄC podatków w takich sytuacjach?
    Próbą ich nie płacenia, gdzie tylko się da, traktując podatki płacone u
    nas jako zmarnowane pieniądze :->
    Maciek