  • 11. Data: 2007-06-28 00:02:31
    Temat: Re: Co ma zrobić?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Okoń" <s...@n...pl> wrote in message
    news:f5uia2$4gv$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie wiem tylko jak przekonać tę panią, że jestem
    > współwłaścicielem.samochodu
    > Ona uważa iż muszę być dopisany do dowodu rejestracyjnego "wozu"
    > Ja uważam, że powinna wystarczyć małżeńska współwłasność majątkowa. (Nie
    > mamy rozdzielności majątkowej) Czy jest też i na to jakiś przepis bądź
    > paragraf?

    Ale jak ona ma stwierdzić, że jesteś współwłaścicielem.
    Przecież samochód mógł być kupiony przed ślubem.

  • 12. Data: 2007-06-28 01:57:34
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Ale jak ona ma stwierdzić, że jesteś współwłaścicielem.
    > Przecież samochód mógł być kupiony przed ślubem.

    i przewidziala ze nie zawarto umowy majątkowej, ktora rozszerzyłaby
    wspolnosc ustawowa na ten samochód :)
    chyba przeceniasz mozliwosci tej pani, trudno mi uwierzyc aby lepiej znala
    regulacje krio niz updof, w ktorych widac kiepsko jej idzie
    badzmy realistami...

    grzess

  • 13. Data: 2007-06-28 03:45:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "grzess" <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > chyba przeceniasz mozliwosci tej pani, trudno mi uwierzyc aby lepiej znala
    > regulacje krio niz updof, w ktorych widac kiepsko jej idzie

    Ta pani nie myśli,
    ta pani ma dowód rejestracyjny z dwoma nazwiskami i jest pewna, że samochód
    jest współwłasnością (lub ktoś oszukuje)
    ta pani ma dowód rejestracyjny na jedmo nazwisko - nic nie da się
    wydedukować na temat wspówłasności samochodu.
    Należy wziąć inne papiery i iść piętro wyżej.

    Też mam samochód, który jest własnością żony, bo był jej przed ślubem.
    I nawet nam do głowy nie przyszło, że robić go wspólnym, bo po jaką cholerę.
    I wydaje mi się, że tak właśnie jest w wielu przypadkach.
    Drugi samochód kupowany później niby jest współwłasnością , ale nazwisko
    jest tylko moje w dowodzie.

  • 14. Data: 2007-06-28 07:40:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, grzess wrote:

    > i daj znac jak sie zakonczylo,

    ...za...

    > moze byc na priv

    ...przeciw.
    Dużo większy będzie pożytek dla ew. szukaczy w googlu w przyszłości,
    sprawa do FAQ nie należy i ew wnioski mogą być dla postawionych
    w podobnej sytacji BARDZO przydatne.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-06-28 07:50:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, witek wrote:

    > "Okoń" <s...@n...pl> wrote
    >
    > Ale jak ona ma stwierdzić, że jesteś współwłaścicielem.

    No przecież nie na podstawie dowodu rejestracyjnego!
    Może (w myśl Ordynacji) dopuścić "każdy dowód" - sprawdzając datę
    zakupu, sprawdzając (czy to w banku z którego poszedł przelew czy
    biorąc oświadczenie od małżonków) z jakich pieniędzy (znaczy cze
    ze "wspólnych") zapłacono... DR może posłużyć jako jedna z poszlak
    na ten temat, ale nie dowód równy oświadczeniu "kupiliśmy z majątku
    wspólnego"!

    > Przecież samochód mógł być kupiony przed ślubem.

    Dobrze gadasz, tyle, że jest to przypadek podobny do usiłowania
    rozstrzygania o miejscu zamieszkania na podstawie adresu
    zameldowania. Przypadkiem mogą się zgadzać, a to że dla >95%
    w miarę praworządnych *i* nie mających dziwnych przygód obywateli
    w miarę się pokrywają nie uprawnia do wyciągania żadnych wniosków
    jak jest inaczej.
    Co najwyżej jest to "poszlaka pozytywna", czyli urzędnik zadowala
    się ustnym stwierdzeniem popartym wskazaniem iż podatnik w innym
    urzędzie oświadczył to samo, ale nie stwierdzenie faktu w postaci
    "jak jest naprawdę".

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-06-28 08:02:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > ta pani ma dowód rejestracyjny na jedmo nazwisko - nic nie da się
    > wydedukować na temat wspówłasności samochodu.

    O, i z tym się zgadzam.

    > Należy wziąć inne papiery i iść piętro wyżej.

    Ale przecież załatwienie sprawy należy do tej pani, prawda?

    W myśl zasad administracyjnych powinna podać decyzję:
    - sprawa nie zostanie rozpatrzona, bo [...tu podstawa prawna...]
    - US wydaje decyzję odmowną, bo [...tu podstawa prawna...]
    - sprawa zostanie skierowana do pokoju nr... [..tu nr pokoju,
    i jest to przypadek o którym piszesz, a czepiam się i idzie
    mi i to że jeśli osoba rozpatrująca sprawę uważa że sama nie
    jest kompetenta, to powinna skierować załatwiającego na
    właściwą ścieżkę, i co ciekawsze - sam się z tym, również
    w US, kilka razy spotkałem - więc DA SIĘ![
    - US wzywa do uzupełnienia dokumentacji i przedstawienia
    dowodów dotyczących [...tu lista czego...]

    Krótko mówiąc, idzie o to co wynika z przepisów: pani nie może
    odmówić (prawa do ulgi) tylko dlatego, ze w DR nie jest
    wpisany współwłaściciel, prawda?
    No to literalnie znaczy to tyle: NIE MOŻE ODMÓWIĆ.
    Może odmówić rozpatrzenia sprawy z braku dowodów.
    Może wezwać do uzupełnienia dowodów.
    Może odesłać do innego działu "uznając się za osobę niewłaściwą
    do rozpatrzenia sprawy".
    Ale właśnie, jak rozumiem z postu, zrobiła to czego nie moze: odmówiła!
    Może posłać "do kierownika", może kazać przynieść stos papierów,
    w takich przypadkach nie można by się czepiać (ale pomarudzić na
    czepianie się można ;)).

    > Drugi samochód kupowany później niby jest współwłasnością , ale nazwisko
    > jest tylko moje w dowodzie.

    I pewnie zrobiłeś jak piszesz. OK. Może sam bym w takim układzie tak
    zrobił :)
    Ale to nie znaczy, że obowiązkiem szarego podatnika "z ulicy" jest
    zastępować ową panią w odsyłaniu (samego siebie) do właściwego pokoju :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-06-28 12:19:59
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > ...przeciw.

    > pzdr, Gotfryd

    popieram sprzeciw
    tak sie jakos rozpedzilem...

    pozdrawiam
    grzess

  • 18. Data: 2007-06-29 18:19:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 14) używanie samochodu osobowego, stanowiącego własność (współwłasność)
    > osoby niepełnosprawnej zaliczonej do I lub II grupy inwalidztwa lub
    > podatnika mającego na utrzymaniu osobę niepełnosprawną zaliczoną do I lub
    > II grupy inwalidztwa albo dzieci niepełnosprawne, które nie ukończyły 16
    > roku życia, dla potrzeb związanych z koniecznym przewozem na niezbędne
    > zabiegi leczniczo-rehabilitacyjne - w wysokości nieprzekraczającej w roku
    > podatkowym kwoty 2 280 zł,

    I teraz próbujesz dowieść, ze pytający jest na utrzymaniu żony, czy jest
    jej dzieckiem?

  • 19. Data: 2007-06-29 19:01:57
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > I teraz próbujesz dowieść, ze pytający jest na utrzymaniu żony, czy jest
    > jej dzieckiem?

    A skad taki wniosek?

    grzess

  • 20. Data: 2007-06-29 19:11:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > mającego na _utrzymaniu_ osobę niepełnosprawną zaliczoną do I lub II
    > grupy inwalidztwa albo dzieci niepełnosprawne

    Podkreśliłem stosowne słowa z Twojego cytatu.