  • 21. Data: 2008-10-01 07:28:41
    Temat: Re: Co to jest PCC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Wzbogaca się ten kto KUPUJE.
    > Zamienia kupkę obiektywnie bezwartościowych papierków lub zapisów
    > magnetycznych na harddysku w banku na realnie istniejącą wartość
    > materialną.
    > Dlatego płaci kupujący i dlatego kiedyś był nazywany "od wzbogacenia"
    > ;)

    Ale pomiędzy okresem "podatku od wzbogacenia" a "płaci kupujący" był
    jeszcze okres, że "strony płacą solidarnie", jak zatem to uzasadnisz? :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 22. Data: 2008-10-01 07:46:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2008, Liwiusz wrote:

    > Ale pomiędzy okresem "podatku od wzbogacenia" a "płaci kupujący" był
    > jeszcze okres, że "strony płacą solidarnie", jak zatem to uzasadnisz? :)

    No, wtedy solidarność modnym słowem było... chyba tym ;)
    BTW: ale do stanu na dziś: może ktoś zauważył, że absurdem jest aby
    podatek był różny w zależności od tego która strona płaci, więc
    dla odmiany solidarność znieśli?

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-10-01 09:48:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 01 październik 2008 08:37
    (autor Budzik
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <0...@b...poznan.pl>):

    > zdaje sie ze juz odprowadził. Dlaczego ma odprowadzac ponownie? ;-)

    Kiedy odprowadził?

    --
    Tristan

  • 24. Data: 2008-10-01 09:51:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 01 październik 2008 00:57
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0810010052150.672@quad>):

    > Jest.
    > "Cywilna" może być zarówno "osobista" jak i "gospodarcza".
    > IMO złe miejsce do zaatakowania Liwiusza sobie wybrałeś ;)

    A kto mówi, że ja atakuję[1]? Zupełnie nie znam się na PCC :D
    Wydawało mi się, że to jest to, co się płaci, jak się auto sprzedaje...
    Że wtedy sprzedawca płaci, ale najczęściej przerzuca umową na nabywcę, bo
    nabywca i tak lata po urzędach.

    [1] tylko dlatego, że kiedyś nie zgadzałem się z uprowskimi poglądami Liwka,
    nie znaczy że za każdym razem go atakuję :D

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2008-10-01 13:07:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Kiedy odprowadził?

    jak zarabiał na to mieszkanie to z kazdej wyplaty us dostal dole.

    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 26. Data: 2008-10-01 14:46:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 01 październik 2008 15:07
    (autor Budzik
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <0...@b...poznan.pl>):

    > jak zarabiał na to mieszkanie to z kazdej wyplaty us dostal dole.

    No na tym polegają podatki :D
    Jak pójdzie do fryzjera i se strzeli tapira, to też zapłaci VAT, a fryzjer
    zapłaci PIT.

    --
    Tristan

  • 27. Data: 2008-10-02 09:31:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2008, Tristan wrote:

    > (autor Gotfryd Smolik news
    >
    > A kto mówi, że ja atakuję[1]?

    Nie no, miałem na myśli "wytoczenie argumentacji" a nie armat :P

    > Zupełnie nie znam się na PCC :D
    > Wydawało mi się, że to jest to, co się płaci, jak się auto sprzedaje...
    > Że wtedy sprzedawca płaci

    No to się wydawało.
    PCC to podatek obrotowy płacony przez kupującego.
    Całkiem słusznie wykombinowali, że to kupujący ma pieniądze (skoro
    go stać), a nawet jakby się okazało że "właśnie wydał" to można mu
    zająć to co kupił :D

    pzdr, Gotfryd