  • 11. Data: 2008-09-30 20:41:09
    Temat: Re: Co to jest PCC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 30 wrzesień 2008 12:51
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <gbt0b9$486$2@news.onet.pl>):

    > A jaki jest sens istnienia PIT czy VAT?
    > PCC jest na mój gust uzupełnieniem PIT. Skoro nie płacisz PIT od tej
    > sprzedaży, to jest PCC.... W sumie fajnie, bo dużo niższy :D

    Ale jak coś sprzedajesz zawodowo i PIT płacisz, to i PCC również, te
    podatki się nie wykluczają.

    Zresztą PIT też jest bezsensownym podatkiem, choć można na siłę
    znaleźć jego uzasadnienie ("bo się zarabia"). W przypadku PCC takiego
    uzasadnienia nie ma. Płaci się - za przeproszeniem - za samo
    pierdnięcie, że ośmieliło się dokonać określonej czynności prawnej.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-09-30 21:02:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 30 wrzesień 2008 16:52
    (autor Budzik
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <3...@b...poznan.pl>):

    > placisz od sprzedazy czy od kupna? Bo ja musiałem zaplacic 2% wartosci
    > przy kupnie mieszkania

    No zapłaciłeś za sprzedawcę. On dostał kasę, a nie odprowadza podatku od
    niej.

    --
    Tristan

  • 13. Data: 2008-09-30 21:04:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 30 wrzesień 2008 22:41
    wasz znak: <gbu2t0$1uu$2@news.onet.pl>):

    > Ale jak coś sprzedajesz zawodowo i PIT płacisz, to i PCC również, te
    > podatki się nie wykluczają.

    Hm... A PCC to nie jest od cywilnej sprzedaży? Kiedy płacisz PCC
    od ,,zawodowej''?

    > Zresztą PIT też jest bezsensownym podatkiem,

    Podatek z założenia jest bezsensowny i jednocześnie z założenia każdy jest
    sensowny. Sensem podatku jest utrzymanie aparatu państwowego. Czy
    jakikolwiek podatek ma inny sens?

> [...]
    > uzasadnienia nie ma. Płaci się - za przeproszeniem - za samo
    > pierdnięcie, że ośmieliło się dokonać określonej czynności prawnej.

    No jak, też się zarabia. Sprzedajesz auto, to zarabiasz.

    --
    Tristan

  • 14. Data: 2008-09-30 21:08:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <gbu2t0$1uu$2@news.onet.pl>):

    > Hm... A PCC to nie jest od cywilnej sprzedaży? Kiedy płacisz PCC

    Wtedy, kiedy nie płacisz VATu, bo na przykład prowadzisz DG, ale nie
    jesteś vatowcem.

> [...]
    > jakikolwiek podatek ma inny sens?

    > No jak, też się zarabia. Sprzedajesz auto, to zarabiasz.

    No jak, przed sprzedażą miałem majątku na przykład na 100 000zł i po
    sprzedaży mam tyle samo. Gdzie tu wzbogacenie?

  • 15. Data: 2008-09-30 21:30:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 30 wrzesień 2008 23:08
    wasz znak: <gbu4h1$9i1$1@news.onet.pl>):

    > Wtedy, kiedy nie płacisz VATu, bo na przykład prowadzisz DG, ale nie
    > jesteś vatowcem.

    Jak ,,nie płacisz VATu''? Przecie niewatowcy właśnie płacą wat. To watowcy
    nie płacą.

    > No jak, przed sprzedażą miałem majątku na przykład na 100 000zł i po
    > sprzedaży mam tyle samo. Gdzie tu wzbogacenie?

    No w ten sposób każda sprzedaż może być ujęta :D
    --
    Tristan

  • 16. Data: 2008-09-30 21:46:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > no wlasnie. Nie piszmy wiec za co, po co itp. To po prostu kolejny haracz.

    A czyżbyś nie wiedział co oznacza literka P w "PCC".
    Tak, słowo "podatek" oznacza dokładnie to co powyżej napisałeś.
    Kolejny haracz.

  • 17. Data: 2008-09-30 22:51:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2008, Liwiusz wrote:

    > Wtedy, kiedy nie płacisz VATu, bo na przykład prowadzisz DG, ale nie jesteś
    > vatowcem.

    Masz ustawę o PCC do przeczytania ;)
    Hint: art.2.4.b, o tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html

    > No jak, przed sprzedażą miałem majątku na przykład na 100 000zł i po
    > sprzedaży mam tyle samo. Gdzie tu wzbogacenie?

    Wzbogaca się ten kto KUPUJE.
    Zamienia kupkę obiektywnie bezwartościowych papierków lub zapisów
    magnetycznych na harddysku w banku na realnie istniejącą wartość
    materialną.
    Dlatego płaci kupujący i dlatego kiedyś był nazywany "od wzbogacenia"
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2008-09-30 22:57:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2008, Tristan wrote:

    > Hm... A PCC to nie jest od cywilnej sprzedaży?

    Jest.
    "Cywilna" może być zarówno "osobista" jak i "gospodarcza".
    IMO złe miejsce do zaatakowania Liwiusza sobie wybrałeś ;)
    Kiedyś faktycznie było tylko o podleganiu VAT, więc można było
    się upierać że jest to tożsame z "prowadzeniem DG w rozumieniu
    ustawy o VAT". Ale zmienili :]

    > Kiedy płacisz PCC od ,,zawodowej''?

    Przy nieruchomościach i spółkach.
    Kiedyś (może z okazji wejścia do UE, wiedząc że traktat zabrania
    "dokładania" podatków obrotowych) dodali do ustawy PCC w zwolnieniu
    dopisek wyłączający (jest wyłaczenie od zwolnienia z PCC z tytułu
    zwolnienia z VAT, takie poręczne ćwiczonko z logiki ;)).
    Art.2.4.b, treści za myślnikami.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2008-10-01 06:37:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No zapłaciłeś za sprzedawcę. On dostał kasę, a nie odprowadza podatku od
    > niej.

    zdaje sie ze juz odprowadził. Dlaczego ma odprowadzac ponownie? ;-)

    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
    La Rochefoucauld

  • 20. Data: 2008-10-01 06:37:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > A czyżbyś nie wiedział co oznacza literka P w "PCC".
    > Tak, słowo "podatek" oznacza dokładnie to co powyżej napisałeś.
    > Kolejny haracz.

    no przciez wiadomo ze nie darowizna. Po prostu nie ma sensu w doszukiwaniu
    sie sensu. Ot kolejny sposób na zapychanie dziury budzetowej. Problemem
    jest jednak to ze moze kiedys mieszkania rzeczywiscie kupowali ludzie
    troche bardziej zamozni, ale obecnie juz tak nie jest i jak sobie pomysle
    ze na poczet zakupu mieszkania wzieto mi z tytulu PCC kilka moich wyplat,
    do tego musiałem zaplacic jeszcze jakies 17 zł za ustanowienie hipoteki
    rowniez z tytulu PCC no i jszcze 400 zł w sadzie to najchetniej kogos bym
    rozstrzelał...

    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin