  • 31. Data: 2006-11-07 13:09:19
    Temat: Re: Co zrobiae, aby w?a?cicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mog?a PODPISYWAAE dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesi?cu?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-11-2006 o 10:32:09 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Jest, i rozwiązuje problem w ten sposób że nakazuje sporządzić korektę.
    > Bo trzeba o tym pamiętać, ze są przychody VAT które nie są przychodami
    > dochodowymi (przykładowo: faktury wewnętrzene od darowizn, zaliczki) oraz
    > przychody dochodowe nie stanowiące przychodu VAT - choć IMO większość
    > tych drugich jako "uboczne" i tak wyląduje osobno w KPiR w osobnej
    > rubryce :) (odsetki, odszkodowania....)

    A nie możnaby zrobić po prostu dwóch kolumn - jedna do nieudokumentowanych
    rachunkami
    a druga na rachunki właśnie. Wtedy podsumowaie pierwzej kolumnystanowi
    pdosumwanie ES
    z par. 8, a podsumowanie drugiej + podsumowanie pierwszej stanowi ES
    uproszczoną do VAT?

  • 32. Data: 2006-11-07 22:18:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Nov 2006, t wrote:

    > A nie możnaby zrobić po prostu dwóch kolumn

    ...czyli "dwa w jednym" :) o czym było poprzednio.
    IMVHO nie widać przeciwwskazań!
    Skomentowałem tylko uwagę "czy można użyć ewidencji VAT" - to jest
    inne postawienie sprawy, ale w rozporządzeniu taki myk przewidziano :)

    > - jedna do nieudokumentowanych rachunkami
    > a druga na rachunki właśnie.

    "mało".
    Zauważ że do VAT np. liczą się przychody z zaliczek - trzeba jakby
    nie patrzeć wykazywać je osobno.

    > Wtedy podsumowaie pierwzej kolumnystanowi pdosumwanie ES
    > z par. 8

    wKF: IMO nie ma przeciwwskazań aby ES (ta "nie VAT") zawierała wszystkie
    przychody istotne dla podatku dochodowego - w przepisie jest "co
    najmniej", nie zapisano że więcej nie wolno :)
    Niemniej zawsze będą "kfiatki" (jak choćby przy owych zaliczkach), więc
    IMO z góry trzeba założyć że mogą wystąpić wszystkie 4 kombinacje
    przychodu "dochodowego" i VAT, czyli zakładając że mamy 2 kolumny
    trzeba w jednej wpisywać kwoty "dla dochodowego" a w drugiej
    "dla VAT".
    Te przychody które mają być wg polityki przedsiębiorcy w obu ewidencjach
    trzeba IMO wpisywać dwa razy i już - zamiast kombinowania co gdzie
    dodać, odjąć tudzież skorygować ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2006-11-28 17:17:38
    Temat: Re: Co zrobić, aby wła?cicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesi?cu?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    4 Nov 2006 16:23:23 +0100, w <2...@n...onet.pl>,
    s...@o...pl napisał(-a):

    > nie chodzi o ilość (laska może podpisac nawet 1029 dokumentów, bez problemu,
    > ona podpisze wszystko, nawet jeśli nie wie, o co chodzi).
    > problemem jest TERMIN wypełniania dokumentacji (obieg dokumentów 4 dni)

    A nie możecie sobie kupić komputera+programu?