    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: DG - co mi przejdzie jako KUP ?
    Date: Sun, 28 Oct 2007 00:28:28 +0200

    Jednoosobowa działalność gospodarcza, vat, tematyka ogólnie
    elektroniczno-komputerowo-serwisowo-twórcza, choć w pkd mam wiele
    jeszcze innych różności...
    Co mi jest potrzebne do pracy - wiem, co jest jej kosztem pozornie
    też... ale wiadomo jak z naszą skarbówką jest, goły do klienta nie
    pojadę a ubranie robocze (przy 1os DG) kosztem być nie może... (chyba że
    coś się zmieniło? lub o czymś nie wiem?)
    Tak więc wolę się spytać o parę spraw, co można z czystym sumieniem
    wrzucać w koszty, odliczać vat itd bez wielkiego ryzyka "że pierwsza
    kontrola mi to wyrzuci z kup":
    - prasa "fachowa", prenumerata czasopism branżowych
    - książki branżowe, książki/podręczniki np języka (mam kontrahentów
    niemieckich, rosyjskich, języki trzeba znać, ale czy ich nauka to KUP?)
    - zakup dokumentacji, powiedzmy np że potrzebna mi dokumentacja
    interfejsu PCI. Niezbyt wiem czy to podciągać pod "niematerialne środki
    prawne" czy jednak jako książkę? W końcu taka odpłatnie-dostępna
    dokumentacja niematerialnym środkiem to jest, ale przeterminowuje się
    tylko troszke wolniej niż jogurt, więc ciężko trzymać to razem z np
    materialnymi prawami autorskimi do jakiegoś dzieła...
    - wyposażenie miejsca pracy typu meble, fotele, wykładzina, lampa, itp -
    stół roboczy to wiadomo, ale np 2 fotele? W końcu jak klient u mnie
    wyląduje to głupio by na kartonach siedział...

    Księgowa głową kręciła, ale jakoś przełknęła - dlaczego mam "na firmę'
    laptopa, i 3 komputery stacjonarne, choć jestem sam. Tutaj od strony
    technicznej wytłumaczenie jest proste "dlaczego" (laptopa potrzebuje w
    terenie, ale nie ma portów które potrzebuje do programowania na
    warsztacie, pozatym potrzebuje serwera 24/7, i potrzebuje komputer "w
    częściach" do testowania przeróżnych kombinacji i osprzętu, bez ryzyka
    ubicia głównego komputera na którym pracuję), ale przy US nic nie jest
    proste...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173