  • 21. Data: 2006-02-15 16:01:59
    Temat: Re: DG na jedna, dwie faktury i koniec.
    Od: "Czynnik" <c...@W...pl>

    Użytkownik "t" napisał w wiadomości ...

    > Z zawieszeniem to bedziesz mial danie pod tytulem "jaja > w ZUSie"
    > wiec nie radze

    A czemu takie problemy robia. Jakies konkretne sprawy? Zalamuje mnie ten
    piekny kraj nad Wisla...

    Pozdrawiam zrezygnowany.

  • 22. Data: 2006-02-15 16:35:24
    Od: "Czynnik" <c...@W...pl>

    Użytkownik "Czynnik" napisał w wiadomości

    A orientuje sie ktos jakie sa koszty zamkniecia DG. Tz jesli juz zglosze DG
    do US i ZUS a po okolo miesiacu ja zamkne. Dizlalnosc typu posrednictwo
    finansowe.

    Pozdrawiam.

  • 23. Data: 2006-02-15 21:31:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Feb 2006, Czynnik wrote:

    > A czemu takie problemy robia. Jakies konkretne sprawy?

    Wiele. Przejrzyj archiwum - znajdziesz opisy i linki.
    Cały pic w tym iż ani przepisy o SUS ani przepisy o DG nie przewidują
    pojęcia "zawieszenie".
    W razie ścięcia ZUS w oparciu o fakt zarejestrowania i zgłoszenia
    rozpoczęcia DG przyjmuje tezę że działalność była prowadzona, co
    najwyżej ubezpieczony może dowodzić że nie jest wielbładem.
    Trzeba przyznać że parę wyroków NSA na rzecz byłego przedsiębiorcy
    było - niemniej pewnie czujesz łatwość udowadniania że NIC związanego
    z DG NIE ROBIŁEŚ... :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 24. Data: 2006-02-17 18:34:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Feb 2006, Czynnik wrote:

    > A orientuje sie ktos jakie sa koszty zamkniecia DG.

    Samo "zamknięcie" chyba ogranicza się podatków które trzeba popłacić.
    VAT od pozostałych rzeczy (w tym ST i wyposażenia), dochodowy
    z remanentu (w tym wyposażenia)...
    Oczywiście jak wszystko "firmowe" zostanie wyprzedane to nadzwyczajnych
    podatków już nie będzie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)