  • 11. Data: 2008-09-11 16:34:11
    Temat: Re: DG rejestracja miasto A a biuro rachunkowe miasto B
    Od: "pitero" <p...@w...pl>

    > skoro wszystkie papiery sa w miescie B, to co bedzie kontrolowal us w
    > siedzibie dzialalnosci?

    >Hmm, stan faktyczny :-) ?

    czyli?

  • 12. Data: 2008-09-11 21:25:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    pitero wrote:

    > czyli?

    Czyli czy ten komputer który sobie podatnik wrzucił w koszty, rzeczywiście
    jest wykorzystywany przez niego w celu uzyskania przychodu, a nie przez
    jego pociechę do grania. Czy te wszystkie regały i szafy rzeczywiście mu
    się pomieściły w biurze, czy też służą do trzymania całkiem "niefirmowych"
    ubrań. Wreszcie - po cholerę mu w biurze pralka.

    Na przykład takie :)

    p. m.

  • 13. Data: 2008-09-11 22:33:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2008, mvoicem wrote:

    > Czyli czy ten komputer który sobie podatnik wrzucił w koszty
    [...]
    > ubrań. Wreszcie - po cholerę mu w biurze pralka.
    >
    > Na przykład takie :)

    Żeby nie było - o pralce konkretnie czytałem wyrok NSA.
    A jeszcze ściślej, to wywalili z kosztów nawet nie na podstawie
    niemożności uzasadnienia "potrzeby pralki", co w oparciu
    o sławny art.23.1.49: akurat była to AFAIR spzoo ulokowana
    (spzoo była ulokowana) w budynku wspólnika, ale pralka
    stała po niewłaściwej stronie ściany :D (nie w tym pomieszczeniu
    z którego oficjalnie korzystała spzoo). Dość dawno to było,
    ale przepis raczej się nie zmienił.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-09-11 22:39:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2008, pitero wrote:

    > a czym sie to rozni?

    "Czynności" najczęściej mają na celu sprawdzenie jakiejś konkretnej
    transakcji lub zdarzenia - dla przykładu sprawdzenie posiadania
    dowodów wpłat odliczanej (częściowo) od podatku składki zdrowotnej,
    to chyba najszersza "czynność" jaka mi się przytrafiła.
    Kontrola po pierwsze jest znacznie bardziej sformalizowana (zaczyna
    się wpisem do książki kontroli :)) i po drugie obejmuje szerszą
    dziedzinę - np. jakiś okres rozliczania podatku (wybranego, albo
    dochodowego albo VAT).

    pzdr, Gotfryd