  • 1. Data: 2007-05-13 17:00:24
    Temat: DG w mieszkaniu a Urząd Miasta
    Od: "misza" <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Wiem, że temat był przerabiany juz kilkakrotnie, jednak ponawiam problem.

    Jak to jest, jeżeli zakładma jednoosobową DG we własnym mieszkaniu
    (spółdzielcze, bez jakielkolwiek własności) i adres koresp = adres siedziby =
    miejce wykonywania działalności, to czy Urząd Miasta naliczy mi vat czy podatek
    za to mieszkanie?

    Czytając posty na grupie wychodzi mi na to, że tak. Czyli dla bezpieczeństwa
    lepiej wpisać pod miejscem wykonywania działalności np. internet lub cała Polska?

    Z góry dziękuję za odp.

    misza

  • 2. Data: 2007-05-14 07:22:13
    Temat: Re: DG w mieszkaniu a Urz?d Miasta
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-05-2007 o 19:00:24 misza <s...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > siedziby =
    > miejce wykonywania działalności, to czy Urząd Miasta naliczy mi vat czy

    Teoretyczne z ustawy wynika że mogą, ale w praktyce interpretaje są takie,
    że jeśli pomieszczenie nie traci charakteru mieszkalnego, to nikogo to nie
    obchodzi.

  • 3. Data: 2007-05-15 12:22:51
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Poszperaj trochę w Rzepie w dodatku Dobra Firma - pare dni temu widziałam
    tam blok artykułów na temat prowadzenia dg w mieszkaniu.
    Kolejny raz znalazłam tam opinię stwierdzającą, że jeżeli mieszkanie nie
    straci poprzez to charakteru mieszkalnego (czyli nie jest to odrębne
    pomieszczenie, z którego nie korzysta się w inny niż firmowy sposób) to ten
    metraż nie podlega podwyższonej stawce podatku od nieruchomości i nie musisz
    nic w UM zgłaszać. Inna sprawa to spółdzielnia - ale tu co kraj, to obyczaj.
    Graszka

  • 4. Data: 2007-05-15 14:20:47
    Temat: Re: DG w mieszkaniu a Urząd Miasta
    Od: Pawel <p...@W...pl>

    GP pisze:
    <ciach>

> [...]
    > pomieszczenie, z którego nie korzysta się w inny niż firmowy sposób) to ten
    > metraż nie podlega podwyższonej stawce podatku od nieruchomości

    Dokładnie tak, ale w takim przypadku za KUP nie można uznać opłat za
    media i CO.

    --
    Paweł

  • 5. Data: 2007-05-16 06:20:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2007 16:20:47 +0200, Pawel napisał(a):

    > Dokładnie tak, ale w takim przypadku za KUP nie można uznać opłat za
    > media i CO.

    To jakaś nowość. Więc proszę o podstawę prawną. Obawiam się, że jej nie ma.

  • 6. Data: 2007-05-16 09:41:43
    Od: Pawel <p...@W...pl>

    jureq pisze:

    > To jakaś nowość. Więc proszę o podstawę prawną. Obawiam się, że jej nie ma.
    Pani w Urzędzie Miasta Rzeszowa. Możliwe, że to był szantaż, ale
    powiedziała, że jeśli będę odliczał media jako KUP to _muszę_ zapłacić
    podwyższony podatek od nieruchomości (tak na oko 15x więcej za 1 m kw).

    --
    Paweł

  • 7. Data: 2007-05-16 11:19:51
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Dotychczas wszędzie (poza paniami z UM - tam nie byłam) spotykałam sie z
    twierdzeniem, że tego typu koszty można bez problemu rozliczać
    proporcjonalnie - jedynie telefon na podstawie billingów.
    Ciekawa jestem jaką podstawę miałby urzędnik UM, aby zażądać od Ciebie
    informacji czy aby nie wrzucasz w KUP mediów - to kompetencje zupełnie
    innego urzędu:)
    Graszka