  • 1. Data: 2007-07-23 14:59:57
    Temat: Darowizna, żebractwo czy coś innego?
    Od: "Natalka" <n...@v...pl>

    Witajcie

    Chciałam dowiedzieć się jak należy zakwalifikować
    dochód otrzymywany z DOBROWOLNYCH wpłat na podane
    konto, pochodzących od osób fizycznych? Chodzi o
    osobę fizyczną, która w ten sposób dostaje pewne
    sumy (niemałe) niemalże codziennie.

    Czy jeśli stworzę stronę internetową, będę na niej
    publikować swoje teksty, umieszczę tam numer konta
    (swojego oczywiście) i poproszę o wpłaty co łaska,
    to czy taki dochód będzie traktowany przez US jako
    darowizna, żebractwo (spotkałam się z taką dziwną
    interpretacją) czy może jeszcze coś innego? Na
    pewno nie jest to opłata za usługę, bo raz jeszcze
    podkreślam, że wpłaty są DOBROWOLNE a na stronie
    teksty dostępne bezpłatnie.

    Żeby nie teoretyzować podam przykład obecnie chyba
    najpopularniejszej tego typu strony w polskim
    internecie: http://www.michalkiewicz.pl. Autor
    dostaje z tej strony dużo pieniędzy, ciekawa
    jestem czy a jeśli tak to w jaki sposób, rozlicza
    się z nich z US. Jak wygląda sytuacja prawna w tego
    typu sprawach?

    Natalka

    PS. pytanie jest CAŁKOWICIE apolityczne - po prostu
    jestem ciekawa, jak ta sprawa wygląda od strony
    prawnej!

  • 2. Data: 2007-07-23 15:10:11
    Temat: Re: Darowizna, żebractwo czy coś innego?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    To ja się podłączę - i spytam co w przypadku gdy taka strona
    jest tworzona w ramach DG.

  • 3. Data: 2007-07-24 09:23:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007, Natalka wrote:

> [...]
    > interpretacją) czy może jeszcze coś innego? Na
    > pewno nie jest to opłata za usługę, bo raz jeszcze
    > podkreślam, że wpłaty są DOBROWOLNE a na stronie

    A jaki przepis stanowi, że *dobrowolna* zapłata
    za usługę nie jest właśnie zapłatą?

    Darowizna to nie jest - bo darowizna ma miejsce wtedy,
    kiedy jest "bezpłatnie", za nic, a nie dlatego
    że "nie musi"!
    Dajmy na to - ktoś płaci przedawnione zobowiazanie.
    Nie musi - może się powołać na przedawnienie i z głowy.
    Ale płaci.
    Przecież owa zapłata nie jest darowizną.

    IMHO - wypada potraktować świadczenie za które kasuje się
    pieniądze... no właśnie, tak *jakby* żądało się zapłaty.
    Na pytanie "do którego źródła przychodu zaliczyć opłaty
    za czytanie artykułów na www" :) chwilowo postawię tylko
    tezę wstępną: "działalności artystów i wykonawców
    realizowanej osobiście".
    Wada takiego przyjęcia? Pewnie wszyscy już wiedzą ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-07-24 10:01:38
    Od: Malinowy Miś <m...@a...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > tezę wstępną: "działalności artystów i wykonawców
    > realizowanej osobiście".
    > Wada takiego przyjęcia? Pewnie wszyscy już wiedzą ;)

    Jaka?

    --
    Malinowy Miś

    """Szatanów łatwo zidentyfikować, widać te buzie także w mediach"""
    - powiedział premier http://wiadomosci.onet.pl/1564510,11,item.html

  • 5. Data: 2007-07-24 10:02:21
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2007 o 12:01:38 Malinowy Miś <m...@a...pl> napisał(a):

    > Jaka?

    KUP-a :)

  • 6. Data: 2007-07-24 13:11:05
    Od: "Jasia" <j...@p...onet.pl>

    Moim zdaniem taki dochód nie podlega opodatkowaniu.
    Najlepiej zapytaj autora strona jak rozwiązał tą
    sprawę.

    Jasia

  • 7. Data: 2007-07-24 13:47:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jul 2007, t...@o...pl wrote:

    > KUP-a :)

    ?? Sugerujesz "czym to pachnie? ;)

    Kolejny ZUS do zapłacenia - wg ustawy o ZUS, *niektóre* rodzaje
    działalności wykonywanej osobiscie, w szczególności te wskazane
    (pośrednio) jako zdefiniowane w UoPDoOF w "działalności artystycznej"
    są zaliczane do "DG w rozumieniu ZUS".

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-07-24 13:48:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jul 2007, Jasia wrote:

    > Moim zdaniem taki dochód nie podlega opodatkowaniu.

    A podstawa prawna?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-07-24 15:00:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > A podstawa prawna?

    Przeciez napisal: moim zdaniem.

  • 10. Data: 2007-07-24 17:06:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0707241547400.2204@athlon64>:

    > A podstawa prawna?

    Ustawa o IMHO, którą pewien minister stosuje z powodzeniem ;)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]