  • 1. Data: 2007-07-23 16:52:20
    Temat: jaka umowe mam wybrac ?
    Od: długosz <...@...pl>

    dziendobry,
    chcę komuś zlecic napisanie oprogramowania, ale nie wiem na sto procent czy
    ta osoba sie z tego wywiąze. jaka umowe mam z nią podpisac aby w niej byly
    dokladne ustalenia co ma robic oprogramowanie, a zarazem zebym mogl zaplacic
    dopiero przy odbiorze programu i zebym nie musial jej teraz oplacac w
    urzedzie skarbowym, bo jak nie wyjdzie to po prostu razem z wykonawca ją
    podrzemy, tak to omówilismy.

  • 2. Data: 2007-07-23 16:55:37
    Temat: Re: jaka umowe mam wybrac ?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "długosz" <...@...pl> wrote in message news:f82ma5$92f$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > oplacac w urzedzie skarbowym, bo jak nie wyjdzie to po prostu razem z
    > wykonawca ją podrzemy, tak to omówilismy.

    umowa o dzieło

  • 3. Data: 2007-07-23 17:38:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "długosz" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oplacac w urzedzie skarbowym, bo jak nie wyjdzie to po prostu razem z
    > wykonawca ją podrzemy, tak to omówilismy.

    Nie musicie drzeć.
    Umowa o działo na tym polega, że w przypadku nie wykonania dzieła nic się
    nie należy.

  • 4. Data: 2007-07-23 17:39:42
    Od: długosz <...@...pl>

    > umowa o dzieło

    czyli podpisuje z wykonawca umowe o dzieło i moge ja włozyc do szuflady i
    czekac na wynik ?
    i dopiero wtedy przelac pieniadze ? a ta osoba zapałaci podatek ?
    czyli nie musze jej nigdzie rejestrować, płacić ubezpieczenia zdrowotnego,
    zaliczki na podatek itp ?
    a jezeli rozwiażemy ja w trakcie bez zadnych rezultatów to sa jakieś opłaty
    ?
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-07-23 17:50:07
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > czyli podpisuje z wykonawca umowe o dzieło i moge ja włozyc do szuflady i
    > czekac na wynik ?
    > i dopiero wtedy przelac pieniadze ?

    Dokładnie.

    >a ta osoba zapałaci podatek ?
    > czyli nie musze jej nigdzie rejestrować, płacić ubezpieczenia zdrowotnego,
    > zaliczki na podatek itp ?

    A Ty jesteś firmą, a wykonawca osobą fizyczną?
    To Ty będziesz płatnikiem podatku.

    > a jezeli rozwiażemy ja w trakcie bez zadnych rezultatów to sa jakieś
    > opłaty ?

    Nie.
    Może poza opłatą skarbową - choć nie wiem czy jest przy takich umowach.

  • 6. Data: 2007-07-24 09:26:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "długosz" <...@...pl> napisał
    [...]
    > Nie musicie drzeć.
    > Umowa o działo na tym polega, że w przypadku nie wykonania dzieła nic się nie
    > należy.

    ...a żeby nie "wisiało w niebycie" zobowiązanie, z ktorym ktoś
    teoretycznie może pójść do sądu (wyznaczywszy termin "ostatecznego
    wydania dzieła pod groźbą powierzenia wykonania komu innemu
    i obciążenia kosztami"), można ująć warunki zakończenia i wygaśnięcia
    umowy.

    pzdr, Gotfryd