  • 21. Data: 2003-12-08 09:02:42
    Temat: Re: Dochody panstwa z VAT
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "Hrabia Mol" <kumor@_wytnij_.tarman.pl> napisał w wiadomości
    news:bqv0re$i97$1@news.onet.pl...

    > Inna sprawa, że dalej nie udało mi się ustalić jaka jest realna stawka
    > VAT trafiającego do budżetu ;))

    To proste: średnia stawka VAT razy wartość sprzedanych towarów i usług
    objętych podatkiem minus koszty poboru minus ulgi podatkowe plus/minus
    zmiana stanu zobowiązań i należności. ;-)

  • 22. Data: 2003-12-08 11:26:12
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Tomek wrote:

    > Rzeczpospolita się lituje:
    >
    > "Z optymizmem w stosunku do lipca założono wpływy z podatków pośrednich.
    > W projekcie na rok 2003 zakłada się, że przekroczą one kwotę 96,2 mld zł
    > - w tym 61,58 mld zł z podatku VAT; 33,76 mld zł z akcyzy i 860 mln zł z
    > podatku od gier, podczas gdy w 2002 roku wpływy z podatków pośrednich
    > założono w kwocie 91,32 mld zł."
    >
    > Tomek

    Zrozum czlowieku... VAT w valosci placi KONSUMENT
    inni tylko wplacaja.

    NORMALNIE:
    Kazda transakcja pomiedzy podatnikami VAT prowadzi to tego,
    ze u jednego jest "VAT naliczony" a u drugiego "nalezny".

    O ile wiecej wplaci jeden, o tyle mniej wplaci drugi,
    wiec budzet NIE MA Z TEGO NIC...
    Sa wyjatki... takie jek zakup paliwa, samochoduosobowego,
    naliczenie nienaleznego podatku.... ale to sa drobiazgi ktore
    w statystyce GINA.

    Wzrost "wykonania" dochodow z VAT moze nastapis ze wzrostu konsumpcji,
    wzrostu cen detalicznych, ze wzrostu stawek podatku
    i ze "wzrostu sciagalnosci"..
    No i jescze w wyniku zabrania mozlwosci odliczenia VAT
    do czegos tam znowu..

    Boguslaw

  • 23. Data: 2003-12-08 12:35:26
    Od: Tomek <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-12-08 12:26, Użytkownik bosz napisał:

    > Zrozum czlowieku... VAT w valosci placi KONSUMENT
    > inni tylko wplacaja.
    Hę?
    Kto i co ma zrozumieć? Rzeczpospolita?

    <ciach>

    > Sa wyjatki... takie jek zakup paliwa, samochoduosobowego,
    > naliczenie nienaleznego podatku.... ale to sa drobiazgi ktore
    > w statystyce GINA.
    Tutaj mogę tylko naliczyć ROTFL. Drobiazgi te są tak marginalne, że dla
    uproszczenia rozliczeń zostaną od przyszłego roku usunięte ;-)

    > Boguslaw
    Tomek

  • 24. Data: 2003-12-08 13:10:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, bosz wrote:

    >+ Tomek wrote:
    >+
    >+ > Dnia 2003-12-03 18:26, Użytkownik Hrabia Mol napisał:
    [...pytanie o wpływy z VAT...]
    >+ > Rzeczpospolita się lituje:
    [...cytat...]
    >+ Zrozum czlowieku... VAT w valosci placi KONSUMENT
    >+ inni tylko wplacaja.

    Y... jesteś pewien że opieprzasz właściwego człowieka we właściwym
    wątku ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2003-12-08 20:01:02
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    bosz wrote:
    > Zrozum czlowieku... VAT w valosci placi KONSUMENT
    > inni tylko wplacaja.

    No dobrze - to teraz to do czego chciałbym dojść.
    VAT w całości płaci konsument i z tym się zgodzę.
    teraz - ILE z tego podatku (np. towar krajowy, stawka 22%) FAKTYCZNIE
    zasila nasze dziury budżetowe?

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 26. Data: 2003-12-08 20:06:31
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Czekaj waść.
    > *Kwotę* ktoś już podawał, za którąś gazetą - prawda ?
    > Czego chcesz, "obrotu" ? Celem wyznaczenia średniej długości
    > łańcucha ilości przejść towaru "od kopaliny do odbiorcy" ?

    Coś w tym rodzaju - już pisałem koledze parę pięter wyżej - Kowalski
    (prywatny jak nie wiem co, konsument całą gębą) kupuje tramwaj.
    Tramwaj krajowy, stawka 22%. On jako nabywca FAKTYCZNIE PŁACI całość VAT
    czyli 18.03% od ceny na metce. I teraz to, o co mi chodzi od początku:
    Ile procent z tych (18.03%*cena brutto tramwaju) trafia finalnie do
    budżetu, po wszystkich odliczeniach, naliczeniach i przeliczeniach.

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 27. Data: 2003-12-09 08:21:55
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

> [...]

    > Ile procent z tych (18.03%*cena brutto tramwaju) trafia finalnie do
    > budżetu, po wszystkich odliczeniach, naliczeniach i przeliczeniach.

    Całość

    pzdr

    Tomek

  • 28. Data: 2003-12-09 11:17:15
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Hrabia Mol wrote:

> [...]
    > Ile procent z tych (18.03%*cena brutto tramwaju) trafia finalnie do
    > budżetu, po wszystkich odliczeniach, naliczeniach i przeliczeniach.

    Popierwsze owalski nie kupi tramwaju jako konsument....
    no ale zalozmy ze kupi...ile z tych 18.3 % brutto trafi do budzetu?

    Jak nikt ine oszuka po drodze to CALA KWOTA.

    Boguslaw

  • 29. Data: 2003-12-09 11:18:32
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...pytanie o wpływy z VAT...]
    > [...cytat...]
    >
    > Y... jesteś pewien że opieprzasz właściwego człowieka we właściwym
    > wątku ? ;)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Popierwsze nie opieprzam, po drugie...
    Jak ktos cytuje bez komentarza to ja przyjmuje ze
    sie "utozsamia"..

    Boguslaw

  • 30. Data: 2003-12-09 11:18:49
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Hrabia Mol wrote:

    > No dobrze - to teraz to do czego chciałbym dojść.
    > VAT w całości płaci konsument i z tym się zgodzę.
    > teraz - ILE z tego podatku (np. towar krajowy, stawka 22%) FAKTYCZNIE
    > zasila nasze dziury budżetowe?

    Calosc..

    Boguslaw