  • 11. Data: 2015-07-10 16:55:11
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-07-2015 o 16:29, Liwiusz pisze:

    > Śmiem wątpić, aby zapis w ustawie powodowałby, że "Przemek by wiedział".

    ??? Coś Ci się chyba pomyliło...

    > Nie zaniżaj poziomu. Nie rozmawiamy o "Taboret S.A.", co jest poprawną
    > firmą, choćby nieistniejącą (i tutaj zgodzę się o braku konieczności
    > sprawdzania), od "Taboret" albo "Rada Rodziców" co jest niepoprawną
    > formalnie nazwą - *nie może* istnieć firma/podmiot o nazwie "Taboret",
    > albo "Rada Rodziców".

    No dobrze, zniżmy się do Twojego poziomu.
    Podaj podstawę prawną co grozi Przemkowi za wpisanie na fakturze danych
    nabywcy które podał mu klient np: "Rada Rodziców".
    Ewentualnie jakieś wyroki/orzeczenia sądów, US lub czegokolwiek na
    poparcie swoich teorii.

  • 12. Data: 2015-07-10 17:02:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-10 o 16:55, klaus pisze:

    > ??? Coś Ci się chyba pomyliło...

    Coś chyba nie zrozumiałeś.

    > No dobrze, zniżmy się do Twojego poziomu.

    *podwyższamy

> [...]
    > nabywcy które podał mu klient np: "Rada Rodziców".
    > Ewentualnie jakieś wyroki/orzeczenia sądów, US lub czegokolwiek na

    Po pierwsze - coś chyba Przemek trzęsie dupą na innych wątkach, że chce
    sprzedawać tylko firmom (brak kasy fiskalnej), więc być może taka
    sprzedaż "niefirmie" spowodowała, że od jakiegoś czasu Przemek kasę już
    mieć powinien.

    Poza tym kodeks karny skarbowy - 62 par. 1 i 2 - wadliwe lub nierzetelne
    wystawianie FV (co jest oczywiste, jeśli FV świadomie wystawia się na
    rzecz podmiotu nie będącego kupującym).

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-07-10 18:12:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-07-10 o 17:02, Liwiusz pisze:

    > Poza tym kodeks karny skarbowy - 62 par. 1 i 2 - wadliwe lub nierzetelne
    > wystawianie FV (co jest oczywiste, jeśli FV świadomie wystawia się na
    > rzecz podmiotu nie będącego kupującym).

    Nie będącego kupującym czy nie mogącym w ogóle być formalnie
    stroną transakcji?
    W sensie zwykłego wystawienia faktury z pełnym VATem
    nie ma specjalnie problemu kto jest stroną umowy -
    jest faktura, jest VAT odprowadzony i koniec.
    Ale tutaj (nie chce mi się sprawdzać) ale po pierwsze
    faktury dla podmiotów "okołoszkolnych", to mogą być jakieś
    zwolnione albo inne cuda specjalne a po drugie
    jak będzie sobie wystawiał na taborety czy na latarnie uliczne,
    to będzie to obrót nie dla prowadzacych działalność i
    nagle może się okazać, że wskoczy kasa własnie.

  • 14. Data: 2015-07-10 18:13:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-07-10 o 18:12, cef pisze:

    > W sensie zwykłego wystawienia faktury z pełnym VATem
    > nie ma specjalnie problemu kto jest stroną umowy -
    > jest faktura, jest VAT odprowadzony i koniec.

    Tristan to chyba bezvatowy jest, więc tylko PIT istotny.

  • 15. Data: 2015-07-10 19:31:57
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-07-10 o 14:30, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Cześć,
    >
    > szkoła chce kupić ode mnie urządzenie za 400zł. 200zł chce dać szkoła,
    > 200 Rada Rodziców. Czy mogę wystawić jakoś faktury 2 za jedno
    > urządzenie, połówkowo?

    Po pierwsze masz problem: co to znaczy połówkowo? Pół żarówki? Pół
    komputera?

    Po drugie, szkoła będzie miała problem: jak wprowadzić do ewidencji
    (ŚT?) pół komputera? Połowa komputera nie nadaje się do użytku.

    Po trzecie, nie da się sprzedać "pół komputera". Chyba, że go
    rozbierzesz na części... Nie napisałeś co to za urządzenie, w skrajnym
    przypadku pozostaje Ci podzielenie go na części siekierą. Żart taki.

    Czy "rada rodziców" to jakaś zorganizowana forma (w sensie podatkowym)?
    To zastanów się, na kogo tak na prawdę chcesz wystawić fakturę? Na
    nieistniejący (formalnie) byt? Czy chcesz na tej "połówkowej" fakturze
    wymieniać wszystkich rodziców po kolei z tej RR?

    Może jedna faktura na szkołę i na RR, czyli szkoła + wszyscy rodzice
    wymienieni na fakturze?

    Albo całość na RR i niech rada przekazuje szkole jako darowizna?

    No i cholera wie, czy VAT na sprzedaż szkole będzie inny niż VAT na
    sprzedaż dla RR? (nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem...)

    Koniec żartów.

    Żeby szkoła mogła użytkować ten sprzęt (wprowadzić go do ewidencji) to
    musiałaby:
    a) otrzymać darowiznę połowy od RR
    lub
    b) wynająć połowę sprzętu od RR.

    Połowę swojej własności amortyzować (zakładam, że to ŚT) i za połowę
    płacić RR czynsz za najem. (Jakkolwiek to absurdalnie brzmi). Albo
    jakieś nieodpłatne przekazanie do użytkowania czy coś? Za duża
    kombinacja alpejska na moją głowę...

    Najprościej: jako nabywca _całego_ sprzętu szkoła (bo to chyba szkoła ma
    użytkować sprzęt, a nie RR?). Ale szkoła _na_piśmie_ wskazuje RR jako
    płatnika połowy ceny. I niech się oni bujają w swoich rozliczeniach.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2015-07-10 19:57:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie będącego kupującym czy nie mogącym w ogóle być formalnie
    > stroną transakcji?

    Drugie oznacza pierwsze.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-07-10 20:07:20
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    A ja ciągle nie wiem, czy jeśli wezmę fakturę na uniwersytet, a potem
    jej nie rozliczę u nas w finansach (bo zgubiłem, zapomniałem,
    rozmyśliłem się, pani w kasie powiedziała, że bez przetargu tej rzeczy
    się nie kupuje, whatever) to ktoś popełnił straszne przestępstwo i
    powinien iść siedzieć...

    MJ

  • 18. Data: 2015-07-10 20:10:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-10 o 20:07, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    > rozmyśliłem się, pani w kasie powiedziała, że bez przetargu tej rzeczy
    > się nie kupuje, whatever) to ktoś popełnił straszne przestępstwo i

    A czemu uważasz, że to ma związek z dyskutowanym wątkiem?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2015-07-10 20:34:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    >
    > szkoła chce kupić ode mnie urządzenie za 400zł. 200zł chce dać szkoła,
    > 200 Rada Rodziców. Czy mogę wystawić jakoś faktury 2 za jedno
    Najpierw sprawdź, czy Rada Rodziców jest zarejestrowana (Regon, NIP).
    Podejrzewam, że nie jest, jak większość rad.
    Dlatego niech się dogadają, że szkoła kupi całość, a Rada przekaże
    szkole na ten konkretny cel darowiznę 200 zł. Proste?
    Jacek

  • 20. Data: 2015-07-10 21:23:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.07.2015 o 16:07, Liwiusz pisze:
    > Tu nie ma co sprawdzać poprawności, tu wprost widać, że stroną umowy
    > próbuje być podmiot nie mający zdolności prawnej.

    A skąd wiesz? Może ma. Jako sprzedawca masz to sprawdzać? Domagają się
    faktury na Radę Rodziców, to im tak wystawię...

    problem nie w RR, a w połowicznej sprzedaży.