  • 91. Data: 2015-07-14 19:41:18
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 14 Jul 2015 17:26:50 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >Nawet pomijając już ten NIP - TABORET S.A. to poprawna firma, "Rada
    >Rodziców" to firma, która (przynajmniej w polskim prawie) nie ma prawa
    >istnieć (bo ta składa się z [nazwa]+imię i nazwisko, albo [nazwa]+forma
    >prawna, albo [Stowarzyszenie]+coś etc. kilka innych reguł).
    Skąd to założenie że Stowarzyszenie musi mieć w nazwie (i na fakturach
    zakupu) słowo stowarzyszenie?
    http://bazy.ngo.pl/search/info.asp?id=239780
    http://bazy.ngo.pl/search/info.asp?id=239272
    http://bazy.ngo.pl/search/info.asp?id=190343
    http://bazy.ngo.pl/search/info.asp?id=199389

    a już idąc za ciosem w/w wyszukiwarki:
    http://bazy.ngo.pl/search/info.asp?id=237888
    http://bazy.ngo.pl/search/info.asp?id=178751

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 92. Data: 2015-07-14 19:51:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-14 o 19:08, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Khem.
    > A to jest wymóg, aby "nabywcą" była firma?
    > Twoim zdaniem nie wolno wystawić faktury na:
    > - Urząd Miasta Krakowa

    "Urząd" jest tworem określonym w przepisach i jego prawidłowość wynika z
    nazwy.

    > - Wspólnotę Mieszkaniową ul. XYZ 12

    jw.

    Pomiędzy urzędem i wspólnotą, a Radą Rodziców, tudzież Taboretem nie ma
    analogii.

    > ...i podobne "inne podmioty"?

    No nie, nie podobnie jak inne, ponieważ rozsądny przedsiębiorca wie, że
    są podmioty nazywające się "Urząd...", "Wspólnota Mieszkaniowa" i tak
    samo wie, że NIE MA podmiotu mogącego nazywać się "Taboret" (kropka).

    > Tu idziesz dalej i zawężasz listę "podmiotów" (nabywców) do firm.
    >
    > Mogę spytać "a z jakiego przepisu"?

    Bez powodu, po prostu chodziło mi o wszelkie podmioty mogące być stroną
    umowy i wychwycenie faktu, kiedy z samej nazwy wynika, że coś stroną
    umowy być nie może, albo że ktoś podaje niepełną nazwę cosia.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2015-07-14 19:53:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-14 o 19:41, WAM pisze:

    > Skąd to założenie że Stowarzyszenie musi mieć w nazwie (i na fakturach
> [...]

    Masz rację.

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2015-07-14 20:11:25
    Od: <1...@5...201125.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > "Urząd" jest tworem określonym w przepisach

    "Art. 53
    (...)
    2. W skład rad rodziców wchodzą:

    Ostatnia nowelizacja odpowiedniej ustawy jest w Dz. U. z 2015 r. poz. 357.

    Twierdzisz dzieciaku, ze ustawa nie zalicza się do gatunku "przepisy"?

    > jw.

    Jak wyżej.

    --
    'Tom N'

  • 95. Data: 2015-07-14 20:14:08
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-07-14 o 18:50, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ja mam takie uboczne pytanie: nawet nie o to, dlaczego cytujesz mój post,
    > choć nie ma w cytacie ani jednego mojego słowa.
    > Ale dlaczego zostawiasz MOJĄ WROTKĘ (zamiast wrotek cytowanych
    > autorów), tego pojąć nie mogę :O
    > Objaśnisz waść?

    A bo mi się tak wycięło w pospiechu, sorry.

    MJ

  • 96. Data: 2015-07-14 21:17:06
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 14-07-2015 o 19:01, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Chyba nie, o ile został wprowadzony w błąd "któremu nie mógł
    > łatwo zapobiec".
    >
    > Ale z powodu wyżej - dane "oczywiście niemożliwe" - IMVHO klasyfikuje
    > się pod:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,216,,201
    50701,ustawa-z-dnia-10091999-r-kodeks-karny-skarbowy
    .html

    > +++
    > Art. 62.
    > § 1. Kto wbrew obowišzkowi nie wystawia faktury lub rachunku za
    > wykonanie œwiadczenia, wystawia je w sposób wadliwy albo odmawia ich
    > wydania, podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.
    > [...]
    > § 5. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu zabronionego okreœlonego
    > w § 1-4 podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.
    > ---

    Ciekaw jestem czy kiedykolwiek w historii ktoś został ukarany za
    "wystawia je w sposób wadliwy" w kontekście danych nabywcy na FV.
    Nie wyobrażam sobie kwestionowania przez sprzedającego danych nabywcy
    podawanych przez tegoż tym bardziej że fakturę może wziąć dowolny
    podmiot z całego świata.
    Dlatego dalej twierdzę że szanse na ukaranie wystawcy faktury nawet za
    wpisanie "Kubuś Uszatek" są bliskie 0.
    W sumie mógłbym to sprawdzić doświadczalnie, dość niedawno zamiast nazwy
    firmy podałem miasto i taką dostałem fakturę.

  • 97. Data: 2015-07-14 22:07:48
    Od: <5...@...220748.invalid> (Tom N)

    klaus w

    > W sumie mógłbym to sprawdzić doświadczalnie, dość niedawno zamiast nazwy
    > firmy podałem miasto i taką dostałem fakturę.

    Ojatam będziesz uczciwemu dostawcy robił problemy -- skoro juz czujesz
    potrzebę to np. jest taki adres remitent.pl i jest zarejestrowany wg
    <http://www.dns.pl/cgi-bin/whois.pl>:

    ABONENT:
    firma: Lech Malinowski
    KWM Lech Malinowski
    ulica: Jasnodworska 12/24
    miasto: 01-745 Warszawa

    I dalej patrząc w rejest REGON

    INFORMACJE PODSTAWOWE
    nazwa LECH MALINOWSKI KWM Lech Malinowski
    ADRES SIEDZIBY
    województwo MAZOWIECKIE
    powiat m. st. Warszawa
    gmina Żoliborz
    miejscowość Warszawa
    kod poczt. 01745
    miejscowość poczty Warszawa
    ulica ul. Jasnodworska
    nr nieruchomości 12
    nr lokalu 24
    DATY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ PODMIOTU
    data zakończenia działalności 2011-12-31
    data skreślenia z regon 2012-01-05

    Od prawie 4 lat dyma ustrój bez mydła... Ale mogę się mylić...

    --
    'Tom N'

  • 98. Data: 2015-07-14 22:31:34
    Od: <3...@...223134.invalid> (Tom N)

    m w

    > Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.

    "proszę o NIP"

    > Jeżeli o coś innego - to zaręczam że napisałem to co miałem na myśli.

    <cite>
    Pan mi podał "Rada rodziców przy SP nr 2"
    </cite>

    "Rada rodziców przy SP nr 2" to chyba po dopalaczach się na pytanie o NIP
    odpowiada, co nie... ;P

    --
    'Tom N'

  • 99. Data: 2015-07-14 22:54:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-14 o 20:11, (Tom N) pisze:
> [...]
    >
    > Ostatnia nowelizacja odpowiedniej ustawy jest w Dz. U. z 2015 r. poz. 357.
    >
    > Twierdzisz dzieciaku, ze ustawa nie zalicza się do gatunku "przepisy"?

    Dyskutujemy o zdolności prawnej, a nie o tym, czy jakaś ustawa na
    świecie wymienia słowa rada rodziców. Wybacz, że nie pojmujesz, ale nie
    chce mi się pisać i rozwlekać wszystko na czynniki pierwsze jak do
    dziecka lub debila. Jak mnie nie rozumiesz, to po prostu nie czytaj, a
    tym bardziej nie ośmieszaj się pisząc.

    Tak, wiem, zapętlam się, rozdwojenie jaźni i tym podobna schizofrenia,
    ale tego może szukaj pokój obok. Z góry uprzedzę - eot z tobą.

    --
    Liwiusz

  • 100. Data: 2015-07-14 22:55:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-14 o 22:07, (Tom N) pisze:
    > Od prawie 4 lat dyma ustrój bez mydła... Ale mogę się mylić...

    To by akurat nie było nic dziwnego.

    --
    Liwiusz