  • 1. Data: 2005-03-15 11:28:30
    Temat: Export ze składu celnego
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Towar importowany z Azji, ale nie odprawiony tylko
    pozostawiony na składzie celnym.
    następnie sprzedaż bezpośrednio z tego składu do Rosji.
    Towar nie wchodzi do polskiego obszaru celnego.
    Czy dobrze kombinuję, że taka sprzedaż nie będzie
    podlegała podatkowi VAT ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2005-03-16 07:29:04
    Temat: Re: Export ze składu celnego
    Od: "Kasia & Pawel" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Towar nie wchodzi do polskiego obszaru celnego.
    > Czy dobrze kombinuję, że taka sprzedaż nie będzie

    Wiesz co, ja mialam dokladnie taka sama sytuacje w firmie. Tez sie nad tym
    zastanawialismy dlugo i po konsultacjach telefonicznych z US zdecydowalismy
    sie to ovatowac, poniewaz nie masz sadu eksportowego potwierdzonego przez
    urzad celny wyjscia, towar taki wychodzi ze skladu na podstawie dokumentu
    przewozowego T1, a sklad celny jest uwazany za polski obszar celny.
    My placilismy od tego vat, chociaz jak sie logicznie zastanowic to nie jest
    to sprawiedliwe, bo kiedy masz import do skladu celnego to nie masz rowniez
    sadu importowego, ktory umozliwia odliczenie vat naliczonego, a zaplacic
    przy eksporcie musisz.

  • 3. Data: 2005-03-16 07:30:47
    Od: "Kasia & Pawel" <k...@a...pl>

> [...]
    > Towar nie wchodzi do polskiego obszaru celnego.
    > Czy dobrze kombinuję, że taka sprzedaż nie będzie

    Aha, ale odpowiedniego przepisu na to raczej nie znajdziesz, bo my nie
    zdolalismy.

  • 4. Data: 2005-03-16 08:50:53
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Kasia,

    W Twoim liście datowanym 16 marca 2005 (08:29:04) można przeczytać:
> [...]
    KP> celnego to nie masz rowniez
    KP> sadu importowego, ktory umozliwia odliczenie vat naliczonego, a zaplacic

    Dzięki za odzew, ale nie bardzo rozumiem co trzeba zapłacić
    eksporcie ???
    Podkreślam, że chodzi mi o przypadek nieodprawionego towaru.
    Tzn. przychodzi na skład i go nie odprawiam, a potem
    sprzedaję do Rosji.
    Wg mnie można się zastanawiać czy będzie to podlegało pod
    VAT, ale jeśli nawet przyjąć że podlega to chyba ze stawką
    0% (Eksport), więc co ma być do płacenia ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 5. Data: 2005-03-16 11:07:35
    Od: "Kasia & Pawel" <k...@a...pl>

> [...]
    > VAT, ale jeśli nawet przyjąć że podlega to chyba ze stawką
    > 0% (Eksport), więc co ma być do płacenia ?

    W momencie sprzedazy do Rosji masz fakture sprzedazy, ktora zapwne
    wystawiles jako normalny eksport ze stawka 0%. Rozważając przypadek
    przychodzi na myśle, że można ta fakture potraktowac w dwojaki sposob:
    -traktujac to jako eksport- JEDNAK: fakture eksportowa mozna wykazac w
    deklaracji ze stawka 0% dopiero w momencie otrzymania potwierdzenia z UC
    wyjscia, ze eksport nastapil (pieczatka na sadzie z UC z data wyjscia
    towaru). Ty jednak nie mozesz potraktowac tego jako eksport, bo to eksport
    nie jest (nie masz sadu!)
    - traktujac to jako sprzedaz wlasnie ze skladu celnego- tu sie
    zastanawialismy i szukalismy w przepisach czy sklad celny jest polskim
    obszarem celnym, jesli jest obszarem polskim, musisz potraktowac to jako
    sprzedaz krajowa i zaplacic vat. Pani z US tak twierdzi, ale jest to
    interpretacja tylko telefoniczna.

    My postepowalismy w ten sposob: do Rosji wysylalismy fakture bez vatu, ale
    wewnetrznie w firmie obliczalismy vat 22% , wykazywalismy sprzedaz
    opodatkowana w rejestrze vat i placilismy go jako zobowiazanie do US, po
    debecie ksiegujac go w koszty.

  • 6. Data: 2005-03-16 15:40:43
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Kasia,

    W Twoim liście datowanym 16 marca 2005 (12:07:35) można przeczytać:
> [...]
    KP> wewnetrznie w firmie obliczalismy vat 22% , wykazywalismy sprzedaz
    KP> opodatkowana w rejestrze vat i placilismy go jako zobowiazanie do US, po

    hm, to byliście mocno w plecy...
    Rzeczywiście sadu wywozowego nie mamy...
    Ale rozważmy jeszcze:
    Miałem kontrolę przy zwrocie VATu, taką sprzedaż traktowałem
    jako export 0%. Pytali się o "czerwone" sady, ale
    wyjaśniłem, że to sprzedaż ze składu celnego. Sprawdzili
    wtedy symbol procedury celnej i było ok. Tyle że ta kontrola
    była przed 1-05-2004, a teraz nachodzą mnie wątpliwości.

    Reasumując, chyba trudno uznać że skład celny to polski
    obszar celny. Przecież na tym to polega, że tego nie
    wprowadzamy na polski obszar, tylko zostaje nieodprawione.
    Postępujecie bardzo nie korzystnie nie odliczają VATu
    importowego a jednocześnie naliczając należny od sprzedaży.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 7. Data: 2005-03-16 16:42:08
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 16 Mar 2005 12:07:35 +0100, Kasia & Pawel napisał(a):

    > ... sprzedaz krajowa i zaplacic vat. Pani z US tak twierdzi, ale jest to
    > interpretacja tylko telefoniczna.

    Czyli żadna

> [...]
    > wewnetrznie w firmie obliczalismy vat 22% , wykazywalismy sprzedaz
    > opodatkowana w rejestrze vat i placilismy go jako zobowiazanie do US, po

    Dziwne trochę to wasze kombinowanie, bo pomijając kwestie prawne takiej
    sytuacji to lepszym rozwiązaniem byłoby MZ wproeadzenie towaru na polski
    obszar celny, zapłacenie VAT i cła ( Vat i tak zapłaciliście w waszym
    rozwiązaniu bez możliwości odliczenia ) a następnie wyeksportowanie i
    staranie się o zwrot VAT i ewentualnie cła.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 8. Data: 2005-03-16 19:00:19
    Od: "adi" <n...@f...org.invalid>

    "Kasia & Pawel" <k...@a...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > wewnetrznie w firmie obliczalismy vat 22% , wykazywalismy sprzedaz
    > opodatkowana w rejestrze vat i placilismy go jako zobowiazanie do US, po

    hmm, możecie przyblizyc w jakis sposob to ksiegowaliscie? to co robicie
    wydaje mi sie troche dziwne: VAT należny w koszty? 22% od czego?

    pozdr,
    adi