  • 11. Data: 2007-07-30 10:10:47
    Temat: Re: Faktura wewnątrzwspólnotowa
    Od: Berry <j...@g...com>

    On 23 Lip, 19:03, j...@g...com wrote:
    > Znajomy z Danii chciałby kupić w kilka towarów w polskim sklepie na
    > swoją firmę zarejestrowaną w Danii a nastepnie przewieźć lub wysłać je
    > jakoś do siebie?
    [...]

    Na pięc sklepów w ktorych pytałem tylko w jednym powiedzieli że się
    da. Konieczne jest weryfikacja numeru VAT (EU-NIPu) co trwa w centrali
    niewiadomo ile oraz oświadczenie (m.in. o wyjechaniu towaru poza
    Polske). Niestety ceny w tym sklepie są na tyle wysokie, że olewamy
    zakupy w ramach WDT i kupujemy normalnie na VAT 22%.
    W pozostałych sklepach mówią, że się nie da. Jeśli rozmawia się z kimś
    poniżej głownego księgowego to wogólnie nie wiedzą o co chodzi.
    Znajomy nie może uwierzyć ale coż taki mamy europejski kraj.

    Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za informacje

    Jarek

  • 12. Data: 2007-07-30 10:44:44
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Berry pisze:
    > W pozostałych sklepach mówią, że się nie da. Jeśli rozmawia się z kimś
    > poniżej głownego księgowego to wogólnie nie wiedzą o co chodzi.
    > Znajomy nie może uwierzyć ale coż taki mamy europejski kraj.

    Ja Ci proponuje przy najbliższej okazji w Danii (naprzykład) pójść do
    pierwszego lepszego sklepiku, pokazać im swój europejski nip i poprosić
    o fakturę, na cokolwiek, bez ichniego VATu. Wynik eksperymentu
    zaprezentujesz potem na grupie..

  • 13. Data: 2007-07-30 11:36:49
    Od: Berry <j...@g...com>

    On 30 Lip, 12:44, "\\n" <x...@...xy> wrote:

> [...]
    > pierwszego lepszego sklepiku, pokazać im swój europejski nip i poprosić
    > o fakturę, na cokolwiek, bez ichniego VATu. Wynik eksperymentu

    Nie wiem jak jest nie bylem ale z opowiescie podobno jest to zupelnie
    normalne. Ja zreszta nie pytalem w pierwszym lepszym warzywniaku tylko
    w duzych sieciach majacych po kilkanascie oddzialow w Polsce. Problem
    mysle polega na tym ze w Polsce jest to rzadkosc i sklepy maja na tyle
    duzego pietra o US, ze moze taniej jest wogole nie sprzedac. Jak
    pisalem w jednym sklepie powiedzieli, ze nie ma problemu, ale ze
    zdarza sie to bardzo rzadko - widac da sie.

    Pozdrawiam

    Jarek