  • 1. Data: 2011-12-01 23:32:20
    Temat: Faktura wystawiona po czasie
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    Przy finalizacji transakcji zapytałem klienta czy chcę fakturę.
    Odpowiedział, że nie. Czy w takiej sytuacji taki klient może się
    jeszcze zgłosić po jakimś czasie (np. do 7 dni) z żądaniem wystawienia
    faktury (bo zmienił zdanie)?

    Jeżeli tak jest, to byłoby to dość problematyczne, bo w przypadku
    dużej liczby klientów mogę nie pamiętać, czy ta osoba była
    rzeczywiście moim klientem i nie wiedzieć, czy rzeczywiście należy jej
    się faktura.

  • 2. Data: 2011-12-02 06:17:41
    Temat: Re: Faktura wystawiona po czasie
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 02-12-2011 00:32, Paweł Szostek pisze:
> [...]
    > Odpowiedział, że nie. Czy w takiej sytuacji taki klient może się
    > jeszcze zgłosić po jakimś czasie (np. do 7 dni) z żądaniem wystawienia

    Do 7 to na pewno, ale zdaje sie, ze nawet do 3 miesiecy moze sie zwrocic
    z prosba o fakture.

> [...]
    > dużej liczby klientów mogę nie pamiętać, czy ta osoba była
    > rzeczywiście moim klientem i nie wiedzieć, czy rzeczywiście należy jej

    Powinna przyniesc oryginal paragonu, ktory przypniesz do trzymanej przez
    siebie kopii faktury. Tej faktury i tak nie rejestrujesz, bo sprzedaz
    zarownno do vatu jak i dochodowego masz juz na kasie nabita.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-12-02 10:11:23
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    On Dec 2, 7:17 am, elephanto <e...@c...it.gmail.com> wrote:

> [...]
    > siebie kopii faktury. Tej faktury i tak nie rejestrujesz, bo sprzedaz
    > zarownno do vatu jak i dochodowego masz juz na kasie nabita.

    I tutaj jest pies pogrzebany - bo ja nie mam kasy fiskalnej (mam dość
    niskie obroty w roku).
    Wpisuję więc takie transakcje do ewidencji sprzedaży bezrachunkowej.
    No i jest ten termin 7 dni w którym klient ma prawo zażądać faktury
    i na jakiej podstawie w mojej sytuacji mam tą fakturę wystawić?

  • 4. Data: 2011-12-02 10:15:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.12.2011 11:11), Paweł Szostek wrote:
> [...]
    > No i jest ten termin 7 dni w którym klient ma prawo zażądać faktury
    > i na jakiej podstawie w mojej sytuacji mam tą fakturę wystawić?

    Na takiej podstawie że wiesz że u Ciebie kupił.

    p. m.

  • 5. Data: 2011-12-02 10:17:00
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 2 Dec 2011 02:11:23 -0800 (PST), Paweł Szostek
    <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >No i jest ten termin 7 dni w którym klient ma prawo zażądać faktury
    >i na jakiej podstawie w mojej sytuacji mam tą fakturę wystawić?

    Na podstawie przepisów. Skoro wolno mu żądać, a Ty masz obowiązek
    wystawić, to wystawiasz. Nie widzę problemu, przecież to nie
    dodatkowych rodzi skutków podatkowych.

  • 6. Data: 2011-12-02 10:21:07
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    On Dec 2, 11:17 am, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > Na podstawie przepis w. Skoro wolno mu da , a Ty masz obowi zek
    > wystawi , to wystawiasz. Nie widz problemu, przecie to nie
    > dodatkowych rodzi skutk w podatkowych.

    No tak, ale jeżeli mam dużo klientów, to mogę nie pamiętać czy ten
    klient faktycznie był moim klientem.
    A jeżeli będzie chciał mnie oszukać? Możne potrzebne mu są do czegoś
    fikcyjne faktury?

  • 7. Data: 2011-12-02 10:30:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.12.2011 11:21), Paweł Szostek wrote:

    > No tak, ale jeżeli mam dużo klientów, to mogę nie pamiętać czy ten
    > klient faktycznie był moim klientem.

    A jak Ci klienci płacą? Gotówką? Przelewem?

    > A jeżeli będzie chciał mnie oszukać? Możne potrzebne mu są do czegoś
    > fikcyjne faktury?

    Masz ewidencję sprzedaży, więc możesz sobie zaznaczać że do tego poszła
    faktura a do tego nie. Jeżeli wyjdzie że ktoś chce fakturę do czegoś do
    czego już wystawiłeś, wtedy się martw i rób dochodzenie.

    p. m.

  • 8. Data: 2011-12-02 10:39:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 02.12.2011 11:21, Paweł Szostek wrote:

    > A jeżeli będzie chciał mnie oszukać? Możne potrzebne mu są do czegoś
    > fikcyjne faktury?

    Wystawiasz fikcyjne faktury? O_o

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2011-12-02 11:22:33
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > Wystawiasz fikcyjne faktury? O_o

    Może ten klient to prowokator? :)
    W normalnym sklepie jak nie ma paragonu to w przypadkach wątpliwych co do
    zachowaia klienta interweniuje ochrona wystawiając gościa za drzwi. To ja
    klient muszę wykazać, że własnie u tego kontrahenta kupiłem towar. Na gębe
    nikt mi faktury nie wystawi.
    Kupując mógł zarządac choćby pokwitownia. Teraz można go spokojnie odprawić
    z kwitkiem.

    dK

  • 10. Data: 2011-12-02 11:35:20
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    On Dec 2, 12:22 pm, "dK" <c...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisa w wiadomo
    cinews:9jro67Flv7U1@mid.uni-berlin.de...

    > Mo e ten klient to prowokator? :)
    > W normalnym sklepie jak nie ma paragonu to w przypadkach w tpliwych co do
    > zachowaia klienta interweniuje ochrona wystawiaj c go cia za drzwi. To ja
    > klient musz wykaza , e w asnie u tego kontrahenta kupi em towar. Na g be
    > nikt mi faktury nie wystawi.
    > Kupuj c m g zarz dac cho by pokwitownia. Teraz mo na go spokojnie odprawi
    > z kwitkiem.
    >
    > dK

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
    Pokwitowanie spełniło by trochę rolę paragonu, w tym sensie, że przy
    finalizacji usługi klient ma prawo zażądać od sprzedawcy pokwitowania
    i jeżeli chce w ciągu 7 fakturę, to powinien zgłosić się z tym
    pokwitowaniem do sprzedawcy?