  • 11. Data: 2004-06-29 11:26:32
    Temat: Re: Faktury bez podpisu - czy az tak dobrze? :) (was: Faktury bez podpisu - czy aż tak dobrze? :))
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <d...@d...dis.pl> napisal(a):
    > co do samego podpisywania faktur szczególnie przez sprzedawcę wszyscy
    > głoszący że już nie trzeba podpisów jakby zapominają że wynika to tylko i
    > wyłącznie z przepisów VAT, chciałbym zobaczyć wasze miny jak za 3 lata
    > kontrola wyrzuci wam z kosztów jakiś zakup np na 30k zł. ......

    Pytanie standardowe: policz, ile masz kosztów z usług
    telekomunikacyjnych i zobacz, ile na tych fakturach jest podpisów. I
    najlepiej pokoryguj sobie całe ostatnie pięć lat... ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 12. Data: 2004-06-29 12:10:20
    Od: "Darek" <d...@d...dis.pl>

    > Pytanie standardowe: policz, ile masz kosztów z usług
    > telekomunikacyjnych i zobacz, ile na tych fakturach jest podpisów. I
    > najlepiej pokoryguj sobie całe ostatnie pięć lat... ;)
    > --

    bez urazy ale poczytaj sobie ustawy i zobaczysz ze są branże które
    ustawodawca traktuje inaczej....

    pozdrawiam

    Darek

  • 13. Data: 2004-06-29 12:50:45
    Temat: Re: Faktury bez podpisu - czy az tak dobrze? :)
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Darek <d...@d...dis.pl> wrote:
    > w............ . Więc aby ewentualnie móc wygrać przed sądem (o US i IKS nie
    > wspominam bo u nich i tak przegrane) trzeba by mieć kopie dokumentów
    > sprzedawcy (najlepiej sprawdzone) plus pieczątka plust podpis osoby
    > upoważnionej (najlepiej wylegitymowanej ha ha... ) i to najlepiej przy
    > świadkach.... w takim przypadku sprzedawca może sobie tej faktury nie
    > księgować a ja śpię spokojne...

    Hmm, chyba trzeba ściągnąć wystawcę faktury do notariusza i przy nim
    podpisywać, nie?

> [...]
    > wyłącznie z przepisów VAT, chciałbym zobaczyć wasze miny jak za 3 lata
    > kontrola wyrzuci wam z kosztów jakiś zakup np na 30k zł. ......

    A w przypadku firm nie prowadzących pełnej księgowości?

    A w przypadku faktur z UE?

    P.

  • 14. Data: 2004-06-29 13:14:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Darek napisał:

    > bez urazy ale poczytaj sobie ustawy i zobaczysz ze są branże które
    > ustawodawca traktuje inaczej....

    Nie w podatku dochoowym.
    Dlaczego przepis zwalniający z obowiązku popisywania faktur teleoperatów
    był ok a nowy który zwalnia tego obowiązku wszystkich jest zły?
    Jak jest róznica z punktu widzenia podatku dochodowego pomiędzy jednym
    przepisem dotyczącym VAt a drugim i to tej samej rangi?
    Skoro minister może zwolnić z obowiązku podpisywania faktur teleoperatów
    i jest to ok dla dochodowego to czemu skoro może zwolnic tez inne
    podmioty to już dla dochodowego ok nie jest?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2004-06-29 13:35:48
    Temat: Re: Faktury bez podpisu - czy aż tak dobrze? :)
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    ktp pisze:

    > Użytkownik "WWWojtas" <omeganetN-O@S-P_AMpoczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:cbr5ss$422$1@news.onet.pl...

    > jest

    > kopię

    Czy podpis osoby uprawnionej do WYSTAWIENIA tez nie jest juz konieczny ?

    Boguslaw

  • 16. Data: 2004-06-29 13:40:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > Czy podpis osoby uprawnionej do WYSTAWIENIA tez nie jest juz konieczny ?

    Rozporządzenie nie wspomina o ŻADNYM podpisie na fakturze VAT.
    Na korygującej owszem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2004-06-29 20:54:44
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > pracownicy MF na szkoleniach twierdzą, że teraz będą zwracać baczną uwagę na
    > czy faktury bez podpisów dokumentowały rzeczywiste czynności - że będą
    > się przyglądać kwitom magazynowym, potwierdzeniom odebrania towaru,
    > protokołom odbioru usług, dowodom zapłat i innym takim...
    >
    > że owszem - samych faktur (za wyjątkiem korekt zmniejszających obrót) nie
    > trzeba
    > podpisywać, ale że za to lepiej mieć WZ, KP, przelew itp...

    Wszystko rozumiem, ale dlaczego "dowód zapłaty" ?

    Karol