  • 21. Data: 2012-04-14 00:03:20
    Temat: Re: Formularz ZAP-3 - praca za granica - data wsteczna
    Od: fct159 <f...@i...pl>

    > Art. 45.
    > 1. Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według
    > ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty)
    > w roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po
    > roku podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.

    tia, tylko, ze jaki jest sens skladania PITa z zerowymi dochodami (bo
    jesli w danym roku pracowales przez caly rok we wspominanych czechach to
    nie masz ani zlotowki dochodu w pl, ktora podlega odpodatkowaniu (wiec
    chyba wowczas nawet nie jestes podatnikiem?))

  • 22. Data: 2012-04-14 00:14:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    fct159 wrote:

> [...]
    > nie masz ani zlotowki dochodu w pl, ktora podlega odpodatkowaniu (wiec
    > chyba wowczas nawet nie jestes podatnikiem?))

    ale te dochody nie byly zerowe tylko calkiem spore, a ze w czechach czy
    na ksiezycu to bez znaczenia tak dlugo jak dlugo jestes rezydentem.

  • 23. Data: 2012-04-14 00:37:11
    Od: fct159 <f...@i...pl>

    >>> Art. 45.

    > ale te dochody nie byly zerowe tylko calkiem spore, a ze w czechach czy
    > na ksiezycu to bez znaczenia tak dlugo jak dlugo jestes rezydentem.

    jak mozna byc podatnikiem, nie bedac zobowiazanym do zaplaty chociazby 1
    gr podatku?

  • 24. Data: 2012-04-14 03:57:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    fct159 wrote:

    > jak mozna byc podatnikiem, nie bedac zobowiazanym do zaplaty chociazby 1
    > gr podatku?

    a co ma piernik do wiatraka?

    podatknikiem jest się wtedy kiedy ma się przychód podlegający
    opodatkowaniu i ma się to nijak z kwotą podatku choćby to nawet było zero.

  • 25. Data: 2012-04-14 09:24:28
    Od: fct159 <f...@i...pl>

    > a co ma piernik do wiatraka?
    >
    > podatknikiem jest się wtedy kiedy ma się przychód podlegający
    > opodatkowaniu i ma się to nijak z kwotą podatku choćby to nawet było zero.

    a to podejscie opierasz tylko na wspomnianym art. 45, czy tez na jakis
    interpretacjach prawa/dodatkowych przepisach?

    czy ktos jeszcze moglby to powierdzic badz zaprzeczyc?

  • 26. Data: 2012-04-14 11:58:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Apr 2012, fct159 wrote:

    > jak mozna byc podatnikiem, nie bedac zobowiazanym do zaplaty chociazby 1 gr
    > podatku?

    Ja Ci wyjasnię.
    Trzeba było z takim tekstem wyskoczyć kiedy jeszcze Maddy pisywała
    na grupę, po wdeptaniu w podłogę do końca życia umiałbys bezbłędnie
    odróżnic przypadek kiedy cos pod podatek NIE PODLEGA (jak osoba
    nie podlega, to nie jest podatnikiem, ale i sama czynnosc może
    nie podlegać) od przypadku, kiedy jest od podatku ZWOLNIONA.

    Ad rem.
    Zwolniona "miałaby" podatek zapłacic, jest ujęta w ustawie, ale
    z jakiegos powodu państwo uznało ze nie będzie tego podatku chciało
    - w konkretnym omawianym przypadku dlatego, że ta osoba zapłaciła
    podatek w Czechach.
    BTW: To jest doskonały powód do sprawdzenia, czy w Czechach ten
    podatek zapłaciła :> (a przynajmniej zadeklarowała jak trzeba)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2012-04-14 12:09:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Apr 2012, fct159 wrote:

    > (bo jesli w danym roku pracowales przez caly rok we wspominanych czechach

    Odnotowujemy

    > to nie masz ani zlotowki dochodu w pl,

    A to jest bez znaczenia

    > ktora podlega odpodatkowaniu (wiec chyba wowczas nawet
    > nie jestes podatnikiem?))

    Bład.
    Co do zasady opodatkowaniu podlegaja wszystkie dochody, zaklasyfikowane
    wg ustawy (nie rozważamy więc darowizn, przychodów rolniczych, wygranych
    w grach itede).
    Teraz jeszcze raz i powoli:

    WSZYSTKIE.
    Zagraniczne... też!

    A teraz sposród tych wszystkich przychodów, państwo zgadza się, żeby
    niektóre były ZWOLNIONE.
    Między tym, zgadza się, żeby dochody *z niektórych krajów*, tych
    z którymi były podpisane umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania,
    nie były już opodatkowane *drugi raz*.

    Fakt, że *z większoscia* krajów takie umowy sa jest mało ważny.
    To, że z wieloma krajami (ale nie wszystkimi!) jest tak, że
    "typowo" nie trzeba dopłacać podatku, też nie jest najważniejsze:
    nie wiem czy kojarzysz awanturę kilka lat temu o to, że do
    podatku płaconego w Anglii trzeba było dopłacać podatkiem
    w Polsce (bo w Polsce podatek *JEST* wyższy).

    I to, że "wychodzi zero do zapłacenia" nic nie zmienia - to
    że państwo robi Ci łaskę :P że nie pobierze drugi raz podatku
    dochodowego, nie powoduje że nie masz zeznac ile zarobiłes.
    Niech no się okaże że z tymi Czechami to sciema była... ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2012-04-14 15:38:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    fct159 wrote:

    > a to podejscie opierasz tylko na wspomnianym art. 45, czy tez na jakis
    > interpretacjach prawa/dodatkowych przepisach?
    >
    > czy ktos jeszcze moglby to powierdzic badz zaprzeczyc?

    Art. 3.
    1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości
    swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł
    przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

    Mowa jest o przychodach, nie o kwocie podatku.

  • 29. Data: 2012-04-14 16:17:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello witek,

> [...]
    > przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).
    > Mowa jest o przychodach, nie o kwocie podatku.

    Mowa jest też o miejscu zamieszkania...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2012-04-14 16:53:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Apr 2012, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello witek,

    > Mowa jest też o miejscu zamieszkania...

    A nie mogłes przeczytac zaraz dwu następnych linijek?
    +++
    1a. Za osobę majšcš miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej uważa się osobę fizycznš, która:
    1) posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów
    osobistych lub gospodarczych (oœrodek interesów życiowych)
    lub
    [...]
    ---

    (miejsce zamieszkania wcale nie jest definiowane jako ... miejsce
    w którym przebywa w mieszkaniu!)

    pzdr, Gotfryd