  • 1. Data: 2007-01-02 12:01:56
    Temat: Interpretacje-urlop dodatkowy niepelnosprawnych
    Od: "seb" <s...@w...pl>

    Witajcie

    Kolejny dylemat w rozliczaniu urlopu dodatkowego dla osob posiadajacych 1
    lub 2 grupe inwalidztwa.Otorz wedlug ustawy pracownikowi po przepracowaniu 1
    roku na danej grupie inw (1 lub 2) przysluguje urlop dodatkowy w wymiarze 10
    dni rocznie.Problem jest w tym,ze co w przypadku gdy pracownik pracuje u
    mnie od 10.grudnia i zwolnil sie 31 grudnia.Pracownik juz wczesniej nabyl
    prawo do urlopu dodatkowego ale nikt wczesniej mu go nie udzielil.Teraz ja
    wedlug ustawy musze udzielic mu 10 dni i z jakiej racji jesli przepracowal
    tylko 20 dni.
    Kodeks pracy podchodzi duzo uczciwiej do urlopu bo tam mamy proporcjonalny
    urlop do czasu pracy

    co wy o tym sadzicie i czy sa na to jakies dodatkowe paragrafy.O dziwo dodam
    jeszcze,ze jedni twierdza ze urlop naliczac trzeba proporcjonalnie,PFRON zas
    tiwerdzi ze od razu cale 10 dni,kto ma racje?

    seba

  • 2. Data: 2007-01-02 17:17:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jan 2007, seb wrote:

    > Kodeks pracy podchodzi duzo uczciwiej do urlopu bo tam mamy proporcjonalny
    > urlop do czasu pracy

    ....od względnie niedawna. W archiwach (chyba .prawo) znajdziesz moje
    pytanie, czy pracownik zatrudniony na ułamkową część etatu w ten sposób
    że pracuje całe 8 godzin z pozostałe dni ma wolne, ma przy zatrudnieniu
    na 1/366 etatu przyjść w jeden dzień czy ma wolne...
    Absurdy są u nas modne :( (a używanie skrajnych wartości typu owe 1/366
    część etatu pokazuje ich efekt).

    pzdr, Gotfryd