  • 11. Data: 2016-09-23 22:59:29
    Temat: Re: JPK faktury
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-09-23 o 22:11, Jacek pisze:

    > Rocznie jest tego kilka tysięcy litrów, z czego powiedzmy 1/4 jest
    > rozlewana do mniejszych opakowań.

    Ważniejsza jest _różnica_, którą chyba znasz.
    Możesz mieć i 10 litrów do rozlania, ale jak się pracownikowi ręce
    trzęsą... ;)
    Oblicz jaki procent jest różnicy i dowiedz się jaki jest "tolerowany" w
    branży. I tego się trzymaj.

    > Jak najbardziej kopalnie robią takie remanenty.

    Przecież to właśnie napisałem.
    Skoro to wiesz, to nie rozumiem Twoich rozterek dotyczących farby.

    > He, he. Wody nie dolewam, choćbym nawet chciał, bo to farby
    > rozpuszczalnikowe ;-)

    Ja tam nie chcę wiedzieć, co tam sobie dolewasz ;)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2016-09-24 18:11:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.09.2016 o 22:59, Kviat pisze:

    > Ja tam nie chcę wiedzieć, co tam sobie dolewasz ;)
    i bardzo słusznie, bo dziś nic nie dolewam, ale im bliżej wieczora, to
    wzrasta ochota na piwo ;-)
    Jacek

  • 13. Data: 2016-09-26 15:45:23
    Od: Wędrowniczek <n...@n...eu>

    >Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    >Od 2017 będę szczęśliwym podatnikiem wysyłającym dane z zakupów i sprzedaży
    >jako JPK.
    [...]

    Ministry zrezygnowały z danych z faktur zakupu.
    Zostało to ogłoszone gdzieś w połowie sierpnia, czyli sporo po
    wejściu tegoż w życie.
    Ileż to firm dostosowało się, poniosło spore koszty, a teraz mogą sobie
    tym dorobkiem podetrzeć co nieco...
    Ale nic nowego - zawsze traktują nas jak stado baranów, którym
    raz w te, a potem wewte nie stanowi różnicy.

    --
    Wę-czek

  • 14. Data: 2016-09-28 16:57:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wędrowniczek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    [...]
    >Ministry zrezygnowały z danych z faktur zakupu.
    >Zostało to ogłoszone gdzieś w połowie sierpnia, czyli sporo po
    >wejściu tegoż w życie.

    Naprawde ?

    Brzmi, jakby jakas grupa ktorej bardzo zalezy dogadala sie z grupa
    trzymajaca wladze :-)
    To po co im JPK z samej sprzedazy ?

    J.

  • 15. Data: 2016-09-28 23:51:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-09-28 o 16:57, J.F. pisze:
> [...]
    > [...]
    >
    > Naprawde ?
    >
    > Brzmi, jakby jakas grupa ktorej bardzo zalezy dogadala sie z grupa

    Nie czytaj między wierszami tego, czego tam nie ma.
    Nie zrezygnował z faktur zakupu, ino zrezygnował z danych z faktur
    zakupu. Czyli z wprowadzania każdej pozycji oddzielnie.

    --
    Pete

  • 16. Data: 2016-10-06 09:59:24
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Wed, 28 Sep 2016 16:57:12 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > [...]
    >
    > Naprawde ?
    >
    > Brzmi, jakby jakas grupa ktorej bardzo zalezy dogadala sie z grupa

    Po co?
    A po co im dane z FA zakupu? Przecież będą mieli.
    1. Wykazujesz NIP i nr FA (nr jaki widnieje na "papierze") zakupu
    dostawcy
    2. Dostawca ma obowiązek przekazać pozycje FA sprzedazy
    3. Robisz relację:
    NIP+NRFAZAKUP => NIP+NRFASPRZED DOSTAWCY
    i masz pozycje zakupu.
    Unikają dublowania danych?

    Wydaje mi się , że test relacji NR FA zakup +> nr FA Sprzedazy będzie
    podstawowym testem czy nie masz lewych/dziwnych faktur.
    Być możę będą kłopoty gdy sprzedawca wpisze ciut inaczej nr FA np.
    pominie jakieś kreski, rok, nazwe magazynu itp. a/lub Ty wprowadzisz ja
    go inaczej i relacja po NR nie będzie chciała zaskoczyć.

  • 17. Data: 2016-10-06 10:46:50
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 6 Oct 2016 09:59:24 +0200
    jedenptak <n...@d...pl> wrote:

    > 3. Robisz relację:
    > NIP+NRFAZAKUP => NIP+NRFASPRZED DOSTAWCY

    :) - mam chwilę na kawę

    SELECT
    vatSprzed.towar,
    vatSprzed.nazwa,
    vatSprzed.ilosc,
    vatSprzed.cena,
    vatSprzed.vat
    LEFT JOIN vatSprzed ON
    vatSprzed.NIP_SPRZEDAWCY=vatZakup.NIP_DOSTAWCY
    AND
    vatSprzed.NR_FA_SP=vatZakup.NR_FA_ZAK
    FROM vatZakup
    WHERE
    vatZakup.NIP_SPRAWDZANEGO='01234567879'
    AND
    vatZakup.NR_FA_ZAKUP="76454/XX/2016/1234"

    Coś takiego ?

  • 18. Data: 2016-10-06 11:01:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-10-06 o 10:46, jedenptak pisze:

> [...]
    >
    > SELECT
    > vatSprzed.towar,
    > vatSprzed.nazwa,
    > vatSprzed.ilosc,
    > vatSprzed.cena,
    > vatSprzed.vat
    > LEFT JOIN vatSprzed ON
    > vatSprzed.NIP_SPRZEDAWCY=vatZakup.NIP_DOSTAWCY
    > AND
    > vatSprzed.NR_FA_SP=vatZakup.NR_FA_ZAK
    > FROM vatZakup
    > WHERE
    > vatZakup.NIP_SPRAWDZANEGO='01234567879'
    > AND
    > vatZakup.NR_FA_ZAKUP="76454/XX/2016/1234"

    Po numerze faktury, to bym nie ryzykował,
    bo błedów tam i przekłamań będzie mnóstwo.
    Zwłaszcza, że masa na rynku debilnych systemów numeracji
    z literami, spacjami, nawiasami.
    Chyba raczej po kwotach będą wyszukiwać odwzorowanie,
    ale to też może być rozbite przy księgowaniu.

  • 19. Data: 2016-10-06 11:12:38
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 6 Oct 2016 11:01:37 +0200
    cef <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > z literami, spacjami, nawiasami.
    > Chyba raczej po kwotach będą wyszukiwać odwzorowanie,
    > ale to też może być rozbite przy księgowaniu.

    To proste, system automatycznie wyśle na mejla żadanie wyjaśnienia i
    ponownego przesłania uzgodnionych numerów. Przejmowac nie będą się
    zapewne , to będzie Twój problem.

  • 20. Data: 2016-10-06 11:18:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-10-06 o 11:12, jedenptak pisze:

> [...]
    >>

    > To proste, system automatycznie wyśle na mejla żadanie wyjaśnienia i
    > ponownego przesłania uzgodnionych numerów. Przejmowac nie będą się

    To się pewnie system zapcha samymi mailami w tej sprawie.