  • 11. Data: 2007-02-08 08:48:00
    Temat: Re: Ja rozumiem, że życie nie jest proste ale ...
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 09:39:17 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > A niby dlaczego nie miałby być KUP?
    >
    > Jest to prowizja banku pośredniczącego z tytułu wykonania przelewu.
    > Przy przelewach SHA koszty przelewu są dzielone pomiędzy nadawcę i
    > odbiorcę. Koszty, które ja ponoszę są wykazane w potwierdzeniu przelewu.
    >
    > Tak więc na pewno jest to koszt. Mam też nadzieję, że jest to KUP?
    > Czy ktoś ma jakąś inną opinię? Najlepiej popartą podstawami prawnymi?

    > No ale z tego co pamiętam, to o kursie NBP z dnia otrzymania przychodu
    > to już w ogóle nie ma mowy w ustawie.
    > Tak więc dlaczego akurat tak?

    Gdyż kombinowana literalno-celowościowo-systemowa wykładnia Art. 24c mówi
    że
    kurs średni NBP stosuje się tylko w wyjątkowych sytuacjach,
    natomiast otrzymanie waluty na konto walutowe wyjątkową sytuacją nie jest
    :)
    Dlatego polecam wiążącą, żeby nie być pionierem w NSA ;)

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 12. Data: 2007-02-08 08:49:03
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 09:48:00 t <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]

    Art. 22 ust 1 updof bodajze, w Art. 23 masz wyłączenia

    pozdr

  • 13. Data: 2007-02-08 08:52:52
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Tak więc na pewno jest to koszt. Mam też nadzieję, że jest to KUP?
    > Czy ktoś ma jakąś inną opinię? Najlepiej popartą podstawami prawnymi?

    kiedyś mignęło mi jakieś postanowienie US
    że koszty przelewu powinieni ponosić zlecający dokonanie przelewu a nie jego
    odbiorca
    i dlatego nie moga być kup u odbiorcy
    albo jakos tak
    jak się uprzesz, to poszukam :)

    > No ale z tego co pamiętam, to o kursie NBP z dnia otrzymania przychodu to
    > już w ogóle nie ma mowy w ustawie.
    > Tak więc dlaczego akurat tak?

    ależ jest:

    15a updop

    2. Dodatnie różnice kursowe powstają, jeżeli wartość:

    1) przychodu należnego wyrażonego w walucie obcej po przeliczeniu na złote
    według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski jest niższa od
    wartości tego przychodu w dniu jego otrzymania, przeliczonej według
    faktycznie zastosowanego kursu waluty z tego dnia,

    3. Ujemne różnice kursowe powstają, jeżeli wartość:

    1) przychodu należnego wyrażonego w walucie obcej po przeliczeniu na złote
    według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski jest wyższa od
    wartości tego przychodu w dniu jego otrzymania, przeliczonej według
    faktycznie zastosowanego kursu waluty z tego dnia,

    4. Jeżeli przy obliczaniu wartości różnic kursowych, o których mowa w ust. 2
    i 3, nie jest możliwe uwzględnienie faktycznie zastosowanego kursu waluty w
    danym dniu, przyjmuje się kurs średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski z
    ostatniego dnia roboczego poprzedzającego ten dzień.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2007-02-08 08:57:38
    Temat: Re: Ja rozumiem, ?e ?ycie nie jest proste ale ...
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Też miałem taką wątpliwośc, ale znalazłem jakąś wykładnię skarbówki
    > odnośnie Art 24c i "chodziło im o kurs kupna tylko niefortunnie
    > sformułowali",

    a mój US zdecydowanie twierdzi że ustawa jasno określa zasady stosowania
    kursów i że mam rację :)

    > do podobnych wniosków doszedł mój doradca podatkowy któremu nie mam
    > powodów
    > nie ufać,

    a inny doradca twierdzi co innego :)

    >natomiast polecam wniosek o wiążącą bo cała egzegeza może polec w gruzach
    > jak kontrolerzy dostrzegą w tych różnicach "nowy hit kontrolerski" :)

    z tym ostatnim zgadzam się w zupełności
    dlatego daje sobie pół roku luzu i czekam :)

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2007-02-08 09:03:00
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 09:57:38 my way <y...@s...tlen.pl>
    napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > a mój US zdecydowanie twierdzi ?e ustawa jasno okre?la zasady stosowania
    > kursów i ?e mam racj? :)

    A nie przeczę, to nieuniknione :)

    > a inny doradca twierdzi co innego :)

    Pewnie tak :)

    > z tym ostatnim zgadzam si? w zupe?no?ci
    > dlatego daje sobie pó? roku luzu i czekam :)

    Ja luzu nie mam bo księgować trzeba, ale będzie poprawiania sporo jakby się
    okazało że robię źle :)

    pozdr

  • 16. Data: 2007-02-08 09:40:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    my way wrote:

    > kiedyś mignęło mi jakieś postanowienie US
    > że koszty przelewu powinieni ponosić zlecający dokonanie przelewu a nie jego
> [...]

    Gdybyś był tak uprzejmy :-)

    Zresztą nawet gdyby tak było, to oczywiście zlecjący dokonanie przelewu
    ponosi koszty (wszystkie dające się przewidzieć w chwili zlecania przelewu).

    Koszty których nie da się przwidzieć (ponieważ wynikają na przykład z
    drogi przelewu) ponoszę ja.

    Po zczytaniu art. 23 PDOF nie wynika mi, żeby takie koszty miały nie być
    KUP. Ale może rzeczywiście nie zaszkodzi poprosić o wiążącą.

    > ależ jest:
    >
    > 15a updop

    Al to nie ta ustawa chyba :-)

    Mnie interesuje UPDOF :-) i paragraf 24c w którym wyraźnie jest mowa o
    faktycznie zastosowanym kursie waluty z dnia otrzymania przychodu.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 17. Data: 2007-02-08 10:08:49
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Gdybyś był tak uprzejmy :-)

    prosze bardzo :)

    PD1a/415-16/06

    Zdaniem tut. Organu podatkowego koszty prowizji banku pośredniczącego,
    pomniejszające należną spółce zapłatę od kontrahenta zagranicznego nie będą
    stanowiły kosztów uzyskania przychodów spółki. Poniesione wydatki na
    opłacenie prowizji mogą stanowić koszty uzyskania przychodu podmiotu
    zobowiązanego do ich uiszczenia. Spółka nie posiada żądnych dokumentów
    potwierdzających, że na spółce ciąży obowiązek zapłaty prowizji stosowanej
    przez bank pośredniczący przedmiotowej transakcji.

    RP II 423/62/AG/04

    Pamiętać należy, że nie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów,
    kosztów wprawdzie nie wymienionych w art.16 ust.1, ale nie związanych z
    uzyskaniem przychodów. Prowizja pobrana przez bank dłużnika nie może być
    zarachowana do kosztów uzyskania przychodów wierzyciela, ponieważ koszt
    przelewu ponosi wpłacający a nie odbiorca. Nie w pełni opłacona
    wierzytelność może stać się kosztem uzyskania przychodów na podstawie art.16
    ust.1 pkt.25, jeżeli nieściągalność jej zostanie udokumentowana w sposób
    określony ust.2 art.16 updop.

    > Al to nie ta ustawa chyba :-)

    updof i updop w tym zakresie brzmią tak samo

    > Mnie interesuje UPDOF :-) i paragraf 24c w którym wyraźnie jest mowa o
    > faktycznie zastosowanym kursie waluty z dnia otrzymania przychodu.

    a ja twierdze tylko, że nie mogę przeliczyć wpływu wg kursu "faktycznie
    zastosowanego" bo takiego kursu w tym przypadku nie ma
    no bo niby kto i jak miałby tu zastosowac jakiś kurs??
    waluta wpłynęła i walutą pozostaje
    w momencie jej sprzedaży bankowi- zgoda, będzie jakis kurs zastosowany ale
    dopóki sobie leży tak jak wpłynęła, to trudno mówic o jakimkolwiek "kursie
    zastosowanym"
    i stąd własnie konieczność zastosowania dla tego wpływu kursu śr. NBP z dnia
    poprzedniego (patrz ust.4)
    > Pozdrawiam
    >
    > Piotrek

    wzajemnie

  • 18. Data: 2007-02-08 10:19:15
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    t napisał(a):
> [...]
    > kurs średni NBP stosuje się tylko w wyjątkowych sytuacjach,
    > natomiast otrzymanie waluty na konto walutowe wyjątkową sytuacją nie

    Czy taką wyjątkową sytuacją będzie otrzymanie waluty na konto
    Moneybookers? W końcu z chwilą wpływu są one tam do mojej dyspozycji,
    więc jest to dzień uzyskania przychodu...

    Andrzej

  • 19. Data: 2007-02-08 11:55:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    my way wrote:

    > prosze bardzo :)

    Dziękuję :-)

> [...]
    > ust.1 pkt.25, jeżeli nieściągalność jej zostanie udokumentowana w sposób

    Rzeczywiście chyba się nie obejdzie bez wiążącej interpretacji :-(

    Wprawdzie paragraf 23 UPDOF dokładnie wylicza co nie jest KUP i mam
    nadzieję, że należy do tego podchodzić literalnie ale licho nie śpi ...

    BTW, w Krajowej Informacji Podatkowej informują, ze koszty banku
    zagranicznego *są* KUP. Jako podstawę prawną podają paragraf 23, który
    wylicza to, co nie jest KUP.

    > updof i updop w tym zakresie brzmią tak samo

    Niby racja.

> [...]
    > zastosowanym"
    > i stąd własnie konieczność zastosowania dla tego wpływu kursu śr. NBP z dnia

    No dobrze, ale z (każdym?) zagranicznym przelewem przychodzącym (również
    na rachunek walutowy) są powiązane takie atrybuty jak data waluty i kurs
    waluty. Tak więc rozumiem, że po coś one są ...

    Zdaniem konsultantów (w tym eksperta) Krajowej Informacji Podatkowej
    należy stosować kurs kupna banku a nie średni NBP.

    Piotrek

  • 20. Data: 2007-02-08 12:45:50
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 12:55:35 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Zdaniem konsultantów (w tym eksperta) Krajowej Informacji Podatkowej
    > należy stosować kurs kupna banku a nie średni NBP.

    RK mają symulować realną wartość kasiory, a realną wartościa walut
    wpływających
    na konto walutowe jest ich ilośc * kurs kupna. Też myślałem że trzeba
    średni NBP stosować,
    ale doradca wybił mi to z głowy, KIP też, tak jak koledze, potem napiszę
    szersze uzasadnienie.
    Przy czym nie upieram się że dobrze robię, bo Art 24c to bubel prawny jest.

    pozdr