  • 31. Data: 2007-07-25 21:01:28
    Temat: Re: Ja uzyskać NIP dla nieletniego?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 25 lipca 2007 22:44
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <o...@u...compnet.com.pl>):

    > Mogę, tyle że to rodzina - więc i PIT i VAT do oszacowania mogą iść.

    A znajomego z DG nie masz?

    VAT? Od U-Z czy UoD nie ma Vatu o ile wiem.

    > Ale faktycznie, jakby coś za 20zł zamówić i udokumentować że to faktycznie
    > zrobił,

    20 to takie śmieszne jest chyba, ale 100 czy 200zł... Pit i tak odzyska w
    zwrocie....

    > to nie byłoby większego ryzyka, a kwota sporo mniejsza niż przy akcji z
    > PCC.

    No i przy PCC nie odzyska... A tu PIT wróci.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 32. Data: 2007-07-25 21:36:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wrak Tristana" <n...@s...pl> wrote in message

    > No ale nie dużo dla niego, bo jak widzisz on chce wykonać masę czynności!
    > Za
    > dużo dla zleceniodawcy... A na to Tomek wpływu nie ma.

    Ależ zleceniodawca, ma tylko przybić pieczątkę na kopercie.
    Zresztą jak on ma firmę, to przecież może to sam zrobić. Wysłać NIP-3 z
    własnej firmy.

  • 33. Data: 2007-07-25 22:45:38
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 25 lipca 2007 23:36
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f88foh$98c$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ależ zleceniodawca, ma tylko przybić pieczątkę na kopercie.
    > Zresztą jak on ma firmę, to przecież może to sam zrobić. Wysłać NIP-3 z
    > własnej firmy.

    No ok. Ale nie krzycz na niego, bo nie wszystko wie... Ja też nie.
    Sam widzisz, że się zastanawiamy nad PCC czy też nad zleceniem młodemu
    czegoś z DG Tomka. Teraz Ty mówisz, że można bez zlecenia czegoś nawet...
    Więc coś nowego się dowiadujemy. A Ty tak od razu jakoś na niego
    krzyczysz... A nie każdy wszystko wie...

    Tak bez zlecenia czegokolwiek może to wysłać? To dziwne są przepisy... Tomek
    może, a nipobiorca nie?

  • 34. Data: 2007-07-26 00:19:01
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > Więc coś nowego się dowiadujemy. A Ty tak od razu jakoś na niego
    > krzyczysz... A nie każdy wszystko wie...

    Ależ ja na niego nie krzyczę. Przeczytaj cały wątek. Odpisałem mu jakie są
    kroki do uzyskania nip. To mnie wyśmiał.
    No to jak nie, to nie.
    A to, że on ma firmę przyznał sie dopiero na końcu. Jakby to napisał na
    początku, to dostał by odpwiedź, żeby małemu sprezentował kopertę z
    pieczątką.

    > Tak bez zlecenia czegokolwiek może to wysłać? To dziwne są przepisy...
    > Tomek
    > może, a nipobiorca nie?

    O numer NIP występuja się za pośrednictwem, pracodawcy, zleceniodawcy lub
    zamawiającego dzieło.
    To dlaczego niby nie mógłby wysłać mu NIP-3 z firmy. Potencjalnie jak
    najbardziej może być jego zleceniodawcą itd.
    A że mu w końcu nic nie zleci, no to co. Albo niech mu zleci. "Aaaa,
    adresowanie, duże zarobki." Będzie święty jak aniołek.
    Inne metody niż zarobkowa to potrzeba użycia nipu do innych celów, ale o tym
    też napisałem.
    Można zarobić coś za granicą na wakacjach, można coś kupić i zapłacić PCC, o
    tym napisał gotfryd, można założyć firmę.
    Ale albo trzeba to zrobić, albo trzeba przed US skłamać że się to robi. A
    jak pani w US będzie upierdliwa to wniosek NIP-3 przyjnie i na następny
    dzień wyśle wezwanie w celu złożenia wyjaśnień i wpadnie sie jak śliwka w
    kompot.
    W sumie pewnie skończyłoby się na strachu, ale po co.

  • 35. Data: 2007-07-26 08:52:13
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Widze że z prostego pytania się zrobił niezły flejmofftopic,
    skoro go wywołałem to chciałbym niniejszym go zakończyć,
    pls nie dopisujcie się już do tego wątku, dziękuję za udział i pożyteczną
    pomoc.

  • 36. Data: 2007-07-26 09:00:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2007 o 22:58:26 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > <t...@o...pl> wrote in message

    > To ty masz firmę? Ludzie, ratunku.
    > To niech ten młodociany weźmie druk nip-3 wypełni go wpisując dane
    > twojej firmy w czesci E, wsadzi do koperty, a ty mu na tej kopercie
    > przywal pieczątkę i niech to wrzuci do skrzynki.
    > Przecież nie musisz z nim żadnej umowy zawierać. Dostanie NIP do domu za
    > jakies dwa tygodnie.

    Nie mam pieczątki :)

    Natomiast trzymając się litery prawa:

    Art. 8.
    1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik na
    podstawie
    przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek,
    lub
    2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia kwot
    zaliczek, lub
    3) pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub umowy
    zlecenia
    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.
    3. Płatnicy, o których mowa w ust. 1, obowiązani są do zaopatrzenia się w
    formularze
    zgłoszeń w urzędzie skarbowym właściwym ze względu na ich siedzibę.

    Czyli nie mogę w innym US, do któego mam bliżej ;)

    4. Płatnik dostarcza podatnikowi formularz zgłoszenia identyfikacyjnego w
    terminie
    7 dni od dnia potrącenia pierwszej zaliczki na podatek dochodowy lub od
    dnia złożenia oświadczenia w sprawie rozliczenia rocznego.

    Wychodzi mi, że jeżeli nie zawrę z nim żadnej umowy, to nie jestem dla
    niego płatnikiem
    i nie mogę go zgłosić?

  • 37. Data: 2007-07-26 13:30:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.tv2dyjfbipkhj4@unk.compnet.com.pl...

    > Nie mam pieczątki :)

    No trudno, to młody zostanie bez NIP.

    > Czyli nie mogę w innym US, do któego mam bliżej ;)

    Niestety nie. Ale to ciekawe, że masz bliżej do US, pod który nie podlegasz.

> [...]
    > dnia złożenia oświadczenia w sprawie rozliczenia rocznego.
    >
    > Wychodzi mi, że jeżeli nie zawrę z nim żadnej umowy, to nie jestem dla

    To jest termin DO, a nie od. Masz mu dostarczyć NIP-3 w terminie DO 7 dni od
    dnia potracenia pierwszej zaliczki.
    Tu nie jest nic napisane, że ci nie wolno dostarczyć mu NIP-3 przed
    pobraniem pierwszej zaliczki tudzież przed zawarciem umowy.

  • 38. Data: 2007-07-26 20:53:53
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-07-2007 o 15:30:29 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > <t...@o...pl> wrote in message

    > No trudno, to młody zostanie bez NIP.

    Nie znam przepisu nakazującego posiadanie pieczątki,
    do tego przeszukałem ustawę o nip na okolicznośc wyrazów
    pieczątka, stempel ich skrótów i odmian i też nic nie znalazłem.
    Rozwiń więc proszę tą myśl, bo może coś przeoczyłem ze zmęczenia,

    > Niestety nie. Ale to ciekawe, że masz bliżej do US, pod który nie
    > podlegasz.

    Nieprawdaż

> [...]
    > Tu nie jest nic napisane, że ci nie wolno dostarczyć mu NIP-3 przed
    > pobraniem pierwszej zaliczki tudzież przed zawarciem umowy.

    Czyli defacto można zgłosić każdego, najwyżej później coś się omsknie
    i jednak nie będzie tej zaliczki - w końcu umowa o dzieło może być ustna
    a do wykonania może nie dojść.

  • 39. Data: 2007-07-26 21:29:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.tv3az3f0ipkhj4@unk.compnet.com.pl...

> [...]
    > pieczątka, stempel ich skrótów i odmian i też nic nie znalazłem.
    > Rozwiń więc proszę tą myśl, bo może coś przeoczyłem ze zmęczenia,

    Poszukaj "za posrednictwem platnika". Uwiarygodnij po prostu, ze ten list
    wrzucony do skrzynki jest od platnika.
    Napisalem pieczatki bo jak narazie pokutuje to jako najlepsze zrodlo
    wiarygodnosci.

    > Czyli defacto można zgłosić każdego, najwyżej później coś się omsknie
    > i jednak nie będzie tej zaliczki - w końcu umowa o dzieło może być ustna
    > a do wykonania może nie dojść.

    ograniczeniem jest to slowo platnik. "Od" jest od momentu kiedy stajesz sie
    dla kogos platnikiem
    "Do" jest okreslone jako 7 dni od dnia potracenia pierwszej skladki.

  • 40. Data: 2007-07-26 22:13:40
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 26 lipca 2007 15:30
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f8a7l0$ob2$1@inews.gazeta.pl>):

    > Niestety nie. Ale to ciekawe, że masz bliżej do US, pod który nie
    > podlegasz.

    Ja też tak mam....