  • 1. Data: 2007-07-25 11:51:31
    Temat: rozpoczecie dzialalnosci i podatki
    Od: Daniel <d...@i...pl>

    Witam,

    Aktualnie jestem na etacie i tak pozostanie, chce dodatkowo
    rozpoczac dzialalnosc gospodarcza i tu mam pytanie odnosnie
    podatkow. Moje lacze dochodzy z etatu i dzialalnosci gospodarczej
    przekrocza pierwszy prog podatkowy. Czy w rozliczeniu rocznym
    sumuje moje dochody z dzialalnosci i etatu i od tego place
    podatek czy tez osobno rozliczam etat i dzialalnosc. Jest to
    wazne poniewaz osobno zaplace mniejszy podatek niz od calosci.
    Czy wplyw na to bedzie miec jesli wybiore w dzialnosci
    opodatkowanie albo na zasadach ogolnych albo podatkiem liniowym?
    Jesli wybiore podatek liniowy to trace ulgi ktore mialem np.
    ulga odsetkowa

    pzdr,
    ---
    Daniel

  • 2. Data: 2007-07-25 17:44:32
    Temat: Re: rozpoczecie dzialalnosci i podatki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jul 2007, Daniel wrote:

> [...]
    > sumuje moje dochody z dzialalnosci i etatu i od tego place
    > podatek czy tez osobno rozliczam etat i dzialalnosc.

    To zależy, czy DG opodatkujesz na "ogólnych zasadach ogólnych
    czyli wg skali".
    Problem w tym, że podajesz mało danych:
    - opodatkowanie ryczałtami (ewidencjonowanym i kartą) jest
    możliwe tylko dla NIEKTÓRYCH rodzajów DG
    - opodatkowanie podatkiem liniowym nie jest możliwe, jeśli
    wykonuje się czynności na rzecz aktualnego lub byłego
    pracodawcy.

> [...]
    > opodatkowanie albo na zasadach ogolnych albo podatkiem liniowym?
    > Jesli wybiore podatek liniowy to trace ulgi ktore mialem np.

    Zaraz, ale przecież dochody z pracy będą NADAL opodatkowane
    wg skali! Liczy się je OSOBNO i część ulg "pozostaje"!
    Natomiast są pewne niuanse - np. prawo do wspólnego rozliczania
    z małżonkiem (nazywane "ulgą małżeńską") nie przysługuje jak
    podatkik podlega pod ryczałt lub "liniowy".

    pzdr, Gotfryd