  • 11. Data: 2007-06-12 17:15:51
    Temat: Re: Jak rozliczyc sie z umowy o dzielo pomiedzy nie prowadzacymi DG ?
    Od: "maxm" <n...@w...pl>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.ttthzbskipkhj4@unk...

    > Czy to nie paranoja żeby dorosli ludzie się o takie rzeczy
    > cieli :) Jak chcesz sam płacić zaliczke na swój podatek
    > to składasz oświadczenie że zapłacisz podatek w ramach swojej DG,
    > a jeśli nie masz DG to zamawiający nie ma obowiązku odprowadzenia za
    > Ciebie
    > podatku więc sprawa rozwiazana.

    Czyli po prostu sam sobie odprowadze. Zapis w umowie na razie oleje zeby
    trzymac sie takich samych umow przynajmniej do konca roku.

    > Liczy się kiedy przyszła kasa, z tym że jak dostaniesz część kasy za część
    > roboty(nie-zaliczkę), to też się liczy.

    Umowe podpisuje dajmy na to w czerwcu i w czerwcu ez pobieram zadatek. A
    dzielo wykonuje i cala kase otrzymuje np. w sierpniu. To kiedy mam
    odprowadzic ten podatek ? Sorry, ale wole miec czarno na bialym...

    > W formularzu przelewu podatku w e-banku powinna być jescze fiszka PIT-53,
    > jeśli nie to ja ym wybrał PIT-36 i dopisał "ręcznie" że zaliczka na
    > pdoatek
    > dochodowy, dawne PIT-53 - czy jakoś tak :)

    Dopisalbys w 'Identyfikacja zobowiązania' ? Widze, ze w mBanku jest jeszcze
    PIT-53 ale zastanawiam sie kiedy zniknie wiec moze lepiej rozwazyc ten
    PIT-36 tylko musze sie dowiedziec od czego to PIT :)

    > To to zawsze, ale co ?

    No tak, uczymy sie cale zycie :)

    Pozdrawiam, dzieki za odpowiedz,
    M.

  • 12. Data: 2007-06-12 17:25:38
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-06-2007 o 19:15:51 maxm <n...@w...pl> napisał(a):

    > Umowe podpisuje dajmy na to w czerwcu i w czerwcu ez pobieram zadatek. A
    > dzielo wykonuje i cala kase otrzymuje np. w sierpniu. To kiedy mam
    > odprowadzic ten podatek ? Sorry, ale wole miec czarno na bialym...

    Zaliczki nie są przychodem, ale jeśli zapłacisz pdoatek od zaliczki
    to włos Ci z głowy nie spadnie a jeśli nie zapłacisz podatku od zaliczki
    a ktoś to uzna za etap prac to już gorzej.
    Chyba że to tylko w DG tak jest, to niech mnie ktoś naprostuje bo ustawy
    nie mam czasu srawdzić.

> [...]
    > PIT-53 ale zastanawiam sie kiedy zniknie wiec moze lepiej rozwazyc ten
    > PIT-36 tylko musze sie dowiedziec od czego to PIT :)

    Tak, w 'Identyfikacja zobowi?zania'.
    Ale jeśli nie masz DG to skałdaasz PIT-37, nie?
    Więc zaliczkę płacisz na ten PIT-37 - ja napisałem PIT-36 bo
    mam DG.
    W zeszły roku były jeszcze te wszystkie deklaracje PIT-5 czy PIT-53,
    więc się "na nie" płaciło, mimo że defacto to wszytsko były zaliczki
    na PIT-36/37.

  • 13. Data: 2007-06-12 17:48:23
    Temat: Re: Jak rozliczya sie z umowy o dzie3o pomiedzy nie prowadzacymi DG ?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 18:42, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

    > BTW nie wiem czy fotki nie zahaczaj o dzia alno c artystyczn
    > do której ni trzeba mie DG - kto poci gnie w tek w t stron ?

    Masz racj :)
    To jest dzia alno artystyczna i dlatego koszty uzyskania 50%

    Je li DG jest wykonywana przez osob wykonuj c tzw. "wolny zawód",
    czyli lekarze, arty ci, dziennikarze, po o ne (dla zainteresowanych
    dalej, mog wstawi wszystko ;)) niestety musi ona te by zg oszona w
    ewidencji dzia alno ci.

    Nie chce mi si szuka , ale bodaj e w 2004 r. (ustawa o swobodzie
    dzia . gosp.) zmusi a wszystkie te osoby do wpisania swojej
    dzia alno ci.
    Nast pi o "pospolite ruszenie" i zapisali si notariusze, adwokaci....
    etc.

    Nie ma wi c lekko ;)

    A jeszcze jedno!

> [...]
    > konsekwentnie
    > nie pisac w umowach do konca tego roku kto odprowadza podatek...

    Je li ten kto p aci nie by dookre lony w umowie, to nie ma si czym
    przejmowa . Obowi zek spada wtedy na Ciebie.
    Zwykle w tych gotowych umowach, które mo na zakupi w sklepach
    prowadz cych sprzeda takich druków, jest zapis, e podatek uiszcza
    zamawiaj cy. Dlatego sprawd dok adnie, czy u Ciebie nie znajduje si
    taki paragrafik.

    Mo esz kontynuowa kolejne umowy bez konieczno ci formu owania tego
    zdania.
    Ale to ju wed ug uznania.

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 14. Data: 2007-06-12 18:12:47
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 19:25, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:
    > Dnia 12-06-2007 o 19:15:51 maxm <n...@w...pl> napisa (a):

    UZUPELNIAJAC:

    Kazda zaplata - obowiazek podatkowy w tym przypadku

    > Zaliczki nie s przychodem, ale je li zap acisz pdoatek od zaliczki
    > to w os Ci z g owy nie spadnie a je li nie zap acisz podatku od zaliczki
    > a kto to uzna za etap prac to ju gorzej.
    > Chyba e to tylko w DG tak jest, to niech mnie kto naprostuje bo ustawy
    > nie mam czasu srawdzi .

    Wlasnie sprawdzilam. Zaliczki nie sa przychodem, ale tylko wtedy, gdy
    dotycza dzialalnosci gospodarczej. W przypadku otrzymanej czesci
    zaplaty przy umowie o dzielo - naliczami podatek i odprowadzamy do US

    PIT 36 sluzy do rozliczania podatku od prowadzonej dzialalnosci
    gospodarczej. Raczej niekoniecznie da sie tam wrzucic przychod z umowy
    o dzielo. Choc konto do podatku jest jednakowe w razie czego ;)

  • 15. Data: 2007-06-12 18:59:34
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 12 Jun 2007 19:09:27 +0200, maxm napisał(a):

    > Coz, chcialbym w przyszlosci rozkrecic interes ale na chwile obecna
    > zakladanie DG mi sie absolutnie nie oplaca.

    To czy ci się opłaca to nie ma najmniejszego znaczenia :). Znaczenie za
    to ma czy to jest jednorazowa usługa, czy też świadczysz takie usługi
    (lub zamierasz świadczyć) w sposób ciągły. Inaczej mówiąc, czy prowadzisz
    działalność czy nie.

    Bo jeżeli tak, to choćbyś nie miał z tego żadnych zysków, a wręcz straty,
    zarejestrować DG powinieneś.

    p. m.

  • 16. Data: 2007-06-12 19:37:39
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 20:59, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > To czy ci si op aca to nie ma najmniejszego znaczenia :). Znaczenie za
    > to ma czy to jest jednorazowa us uga, czy te wiadczysz takie us ugi
    > (lub zamierasz wiadczy ) w sposób ci g y. Inaczej mówi c, czy prowadzisz
    > dzia alno czy nie.

    Racja, bo definicja z ustawy o swobodzie mówi:
    Dzia alno ci gospodarcz jest zarobkowa dzia alno wytwórcza,
    budowlana, handlowa,us ugowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i
    wydobywanie kopalin ze z ó ,a tak e dzia alno zawodowa, wykonywana w
    sposób zorganizowany i ci g y.

    Trzeba by wiec zastanowic sie, czy jest to sposob ciagly i
    zorganizowany?
    Mysle, ze daloby sie znalezc argumenty, ze tak nie jest :)

    DG malo by sie oplacala w tym wypadku, bo zdaje sie, koszty uzyskania
    nie wynioslyby 50% wartosci uslugi...

    Martwila mnie inna rzecz, ale to juz sprawdzilam, mianowicie, czy
    przypadkiem nie podpadniesz pod VAT.
    Bylaby taka mozliwosc bardzo realna, ale jesli jest to dzialalnosc
    artystyczna i przekazujesz prawo do artystycznego wykonania
    Zleceniodawcy, nie ma sie czym martwic. Przy czym ten zapis MUSI
    znalezc sie w umowie. Bo on rozwiazuje problem VATu az w dwoch
    miejscach.

    Po pierwsze: powoduje zastosowanie zwolnionej stawki VAT-u gdyby cos
    (zalacznik nr 4 do ustawy o VAT poz. 11), a po drugie wylacza
    przychody z tej umowy do limitu kwoty po przekroczeniu ktorej stajesz
    sie VAT-owcem, art. 15 i dalej ustawy tej samej.

    No chyba ze, to sa marne pieniadze (nie wierze) i nie ma sie czym
    martwic limitem rocznym 39.700 zl (w przypadku osiagania dochodow nie
    od poczatku roku - proporcjonalnie do okresu).

    Namieszalam? ;>

    Pozdrowionka :))

  • 17. Data: 2007-06-12 20:12:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jagna,

    Tuesday, June 12, 2007, 9:37:39 PM, you wrote:

    [...]

    > wydobywanie kopalin ze z ó ,a tak e dzia alno zawodowa, wykonywana w
    > sposób zorganizowany i ci g y.

    [...]

    Namieszalam? ;>>

    Strasznie - nic nie rozumiem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2007-06-12 20:32:01
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 22:12, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

> [...]

    No popatrz, polskie znaki mnie zalatwily. Juz poprawiam :)
    to byla definicja dzialalnosci z ustawy, winno byc tak:

    Dzialalnoscia gospodarcza jest zarobkowa dzialalnosc wytworcza,
    budowlana, handlowa,us ugowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i
    wydobywanie kopalin ze zloz,a takze dzialalnosc zawodowa, wykonywana w
    sposob zorganizowany i ciagly.

    Choc mowiac szczerze, myslalam, ze namieszam w VAT-cie :)

    Przepraszam i pozdrawiam -
    J.

  • 19. Data: 2007-06-12 21:14:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 12 Jun 2007 13:32:01 -0700, Jagna napisał(a):

> [...]
    > budowlana, handlowa,us ugowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i
    > wydobywanie kopalin ze zloz,a takze dzialalnosc zawodowa, wykonywana w

    Ty nie poprawiaj polskich znaków na polskawe, tylko popraw sobie
    konfigurację czytnika, żeby ogłaszał kodowanie w którym piszesz.

    p. m.

  • 20. Data: 2007-06-12 21:33:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jagna,

    Tuesday, June 12, 2007, 10:32:01 PM, you wrote:

    > No popatrz, polskie znaki mnie zalatwily. Juz poprawiam :)

    Nic nie poprawiłaś. Nadal masz błędy w tytule newsa. Ustaw w
    preferencjach polskie kodowanie.

    [...]

    --
    Best regards,