  • 11. Data: 2005-07-21 21:05:52
    Temat: Re: Jaka jest prawda o podatku liniowym?
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik "bronek michalski" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:dboc4u$lcd$1@nemesis.news.tpi.pl...
    Tadeusz B wrote:
    [ciach]>
    > Jeśli nie jest się specjalistą po studiach ekonomicznych, to nazwa
    > "podatek
    > liniowy" jest mocno myląca.
    > Ja wolał bym nazwę "podatek proporcjonalny".

    Przecież liniowy i proporcjonalny to to samo. Jeżeli A jest liniowo
    zależne od B, to to samo co A jest wprost proporcjonalne do B.

    Wystartuj w wyborach i przemawiaj do motłochu takimi słowami,
    a przekonasz się że trzeba być specjalistą aby to zrozumieć...

  • 12. Data: 2005-07-21 23:56:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:

    > nie do końca tak.. vat mógłby być wyższy, bo weź pod uwagę, że i pensje
    > miałbyś 30% większą

    A ci za granicą też?
    Po pierwsze Polska nie byłaby atrakcyjna, bo skoro gdzie indziej taniej
    to po cholere tu przyjeżdżać,
    po drugie skoro u sąsiada taniej to pojadę i kupię tam, a nie tu.

  • 13. Data: 2005-07-22 05:43:15
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Harry" <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:dborgt$ft9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nawet ruscy go maja, a to taki biedny kraj,

    Ruscy mają bo car tak kazał.

    vertret

  • 14. Data: 2005-07-22 10:19:56
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dboad2$2kf$1@pippin.nask.net.pl>,
    "Tadeusz B" <t...@o...pl> wrote:

    > Użytkownik "..:: sjf ::.." <s...@u...org> napisał w wiadomości

    > Jeśli nie jest się specjalistą po studiach ekonomicznych, to nazwa "podatek
    > liniowy" jest mocno myląca.

    Eee tam. Zrób wykres takiego podatku w zależności od dochodów i wszystko
    stanie się proste.

    > Ja wolał bym nazwę "podatek proporcjonalny".

    O wiele bardziej mylącą...

    > Masz zapłacić podatek proporcjonalny do swych dochodów i tyle.
    > Nie zarabiasz - nie płacisz.
    > Mało zarabiasz - mało płacisz.
    > Dużo zarabiasz - dużo płacisz.

    Czym to się różni od obecnego systemu?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 15. Data: 2005-07-23 08:59:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jul 2005, witek wrote:
    [...]
    > po drugie skoro u sąsiada taniej to pojadę i kupię tam, a nie tu.

    ...i tak się przecież dzieje.
    Sprzęt hi-tech wychodzi taniej choćby w Niemczech - Polskę stać na
    nieobłożenie 16% VATem wszystkiego co małe i drogię więc Niemcy
    kasują owe 16% a my nie mamy w budżecie 22% i już.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-07-23 11:47:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > nieobłożenie 16% VATem wszystkiego co małe i drogię więc Niemcy
    > kasują owe 16% a my nie mamy w budżecie 22% i już.

    Ni więc właśnie.
    Ktoś tu rzucił propozycję podatek liniowy, albo w ogóle i 30% % VAT.

  • 17. Data: 2005-07-23 14:28:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Jul 2005, witek wrote:
    [...]
    > Ni więc właśnie.
    > Ktoś tu rzucił propozycję podatek liniowy, albo w ogóle i 30% % VAT.

    Przecież KAŻDY podatek który jest wyższy niż u sąsiadów powoduje
    szkodliwe skutki w postaci ucieczki tych co mają płacić dużo
    - a więc ucieczki znacznych sum.
    Z punktu widzenia prawa ("popierania kantów i kombinacji" - przy
    czym jako "kombinacje" mam na myśli działania LEGALNE) 30% (albo
    22%) VAT jest równie złe jak 40% dochodowego.
    "Podatki nie wyższe jak sąsiedzi" - na początek...

    Przecież podatki nie rozwiążą problemu[1] kapitalizmu - czyli różnicy
    w dochodach, stosowanie skal progresysnych itepe to jest pozoracja.
    [1]...ze względu na skalę, bo 1000:1 to JEST skala taka sobie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-07-27 07:39:38
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "Tadeusz B" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem dlaczego "specjaliści" przyjęli istniejącą nazwę, prawdopodobnie
    > aby zrobić mętlik w głowach biednych ludzi i znaleść tym samym jego przeciwników.

    A o funkcji _liniowej_ tez nie słyszałeś? Toż to materiał z zakresu szkoły
    podstawowej - wypadałoby mieć opanowany, jak się za dyskusję o podatkach
    zabiera, nieprawdaż? ;-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    > Sugerujesz że Przemol wzbrania się przed tą przyjemnością
    > z powodu braku "ogonka" ? ;)
    niektorym juz samo "merdanie" sprawia radoche :) <Paweł 'filek' Fidler>

  • 19. Data: 2005-07-27 07:41:09
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "Greg" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wystartuj w wyborach i przemawiaj do motłochu takimi słowami,
    > a przekonasz się że trzeba być specjalistą aby to zrozumieć...

    Czyli każdy absolwent (no - prawie każdy) szkoły podstawowej
    powinien być nazywany specjalistą? ;-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    > Wiadomo ze najbezpieczniejszym sportem sa szachy i dlatego sa
    Szachy? Bezpieczne? Albo zbiją Ci konia albo posuną królową... Uj. ;-)
    (Czach)

  • 20. Data: 2005-07-27 07:43:59
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "opix" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > budżet państwa jest zawsze za wysoki .........a za niski dla społeczeństwa .
    > w cenie vat jest też koszt PIT

    Działanie silnie antyimportowe i blokujące - przy opodatkowaniu powszechnym -
    rozwój w oparciu o importowane technologie.

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    dlaczego Uniwersytety nazywa sie skarbnicami wiedzy. Absolwenci szkol