  • 1. Data: 2004-01-24 18:40:30
    Temat: Jeszcze trochę związane z zawieszeniem DG
    Od: "raw73" <r...@p...onet.pl>

    Interesuje mnie Wasza interpretacja następującego problemu:

    Prowadząc działalność gospodarczą napisałem program komputerowy oraz
    sprzedałem kilka licencji na użytkowanie tego oprogramowania innym firmom.
    Obecnie mam zawieszoną DG i stąd moje pytanie:
    Czy sama sprzedaż licencji uważana jest za prowadzenie DG (nawet jeżeli
    aktualnie nic nie wytwarzam - nie piszę programu)?
    Czy aby sprzedać licencje na użytkowanie kolejnym firmom muszę koniecznie
    odwieszać DG ?

    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

    Rafał
    r...@N...poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2004-01-26 06:44:22
    Temat: Re: Jeszcze trochę związane z zawieszeniem DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004, raw73 wrote:

> [...]
    >+ Czy sama sprzedaż licencji uważana jest za prowadzenie DG (nawet jeżeli
    >+ aktualnie nic nie wytwarzam - nie piszę programu)?

    Oczywiście że NIE.
    Ale JEŚLI prowadzisz DG i *w zakresie* tego DG masz wlaśnie ową
    sprzedaż, a na dodatek jest to program który powstał *w ramach*
    owej DG... to IMHO odpowiedź jest oczywista: ów program sprzedajesz
    w ramach swojej DG.

    >+ Czy aby sprzedać licencje na użytkowanie kolejnym firmom muszę koniecznie
    >+ odwieszać DG ?

    "każdy odpowiada za siebie" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-26 09:55:55
    Od: "raw73" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprzedaż, a na dodatek jest to program który powstał *w ramach*
    > owej DG... to IMHO odpowiedź jest oczywista: ów program sprzedajesz

    Czy mam przez to rozumieć, że jeżeli pisanie programów zostało skreślone z
    wpisu do EDG, oraz koszty poniesione przy pisaniu oprogramowania nie
    zaliczyłem jako koszty prowadzenia DG, oraz ... (nie wiem czy coś jeszcze
    jest konieczne), to mogę dokonać sprzedaży licencji i sprzedaż ta nie będzie
    podlegała pod DG ?
    Jeżeli tak to proszę o jeszcze jedną podpowiedź.
    Jak mianowicie ma wyglądać dokument potwierdzający sprzedaż licencji poza DG
    ? Czy jako osoba fizyczna (prowadząca DG i będąca zarejestrowanym
    podatnikiem VAT) mogę wystawić fakturę VAT, która nie będzie zaliczana jako
    przychód z DG ?

    Z góry serdeczne dzięki za odpowiedzi.

    Rafał
    r...@N...poczta.onet.pl