  • 31. Data: 2009-07-11 09:34:50
    Temat: Re: [OT] KOCHANE PAŃSTWO NAPĘDZA KASĘ BANKOM
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0907111038180.228@quad>:

    > Ale zapisali tylko dla zakładania (nie dla poprawienia)!

    Piotr Kucharski czasem na podatkach sie pojawiał, więc może i teraz
    skomentuje :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 32. Data: 2009-07-12 09:02:43
    Temat: Re: KOCHANE PAŃSTWO NAPĘDZA KASĘ BANKOM
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 22:41:34 +0200, Tristan napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 10 lipiec 2009 21:46
    > (autor Jacek Osiecki publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > Nie wszyscy chcą pożyczać albo lokować. Typowe konto służy do obrotów.

    Jak najbardziej.

    > Czy ja wiem? Inne banki też mają takie upierdliwości. Chciałem przejść do
    > innego banku, ale co z tego, skoro oddziały są otwarte w chorych godzinach,
    > gdy ja jestem w pracy. I właśnie jedyny mBank oferuje mi wpłatomat czynny
    > do 21. Bo w sumie po nic innego oddział nie jest przydatny.

    Są banki z oddziałami w hipermarketach i obsługą kasową - np. ING,
    Eurobank...

    > Ano fakt, permanentny stan zepsucia wpłatomatu w zabrskim M1 też mnie już
    > wkurwia i chciałem przejść do Aliora. Co z tego, skoro oddział w miejscu
    > dostępnym w zasadzie tylko pieszo i to w godzinach mojej pracy. Multibank
    > tak samo.

    W Krakowie znalezienie działającego wpłatomatu mBanku/multibanku graniczy
    z cudem :-/ Np. w tej chwili - na 12 wpłatomatów czynne 5, przy czym te
    czynne według stronki często okazują się być nieczynnymi. Żeby wpłacić kasę
    do normalnego banku to najwyżej w godzinach pracy się wybierzesz do marmurka
    - przy mBanku musisz zjeździć pół miasta a i tak nie masz gwarancji że
    cokolwiek Ci się uda.

    > Zaletą był świetny system, ale go już mocno skopali. Choć nadal ta
    > optymistyczna kolorystyka sprawia, że czasami i kilka razy dziennie się
    > loguję, żeby popatrzeć choć chwilę.

    Co w tym systemie niby jest świetnego? Świetny to był sez@m BPH, mbank nie
    dorasta mu w ergonomii i możliwościach do pięt...

    > No i zaletą jest to, że sporo ludzi takie konto ma i przelewy se idą na
    > żywo. A jak się wyniosę do Aliora to będę samotny.

    Jakoś przy większości kontrahentów mi się to nie sprawdza. Kilku na krzyż
    ma konta w mBanku, 99% przelewów idzie z innych banków. mBank to jest
    istotny jak prowadzisz sklep na allegro ;)

    > Nawet se chciałem wypróbować Aliora, ale tam konto osobiste kosztuje 3zł
    > miesięcznie i ma limit operacji bezpłatnych i mi się odechciało.

    Ja aliorowi podziękowałem po tym, jak usłyszałem ile makulatury musiałbym im
    zanieść żeby dostać głupią kartę kredytową :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 33. Data: 2009-07-12 09:30:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 12 lipiec 2009 11:02
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > Są banki z oddziałami w hipermarketach i obsługą kasową - np. ING,

    ING jest bardzo drogi.

    > Eurobank...

    Tam nie ma kont dla przedsiębiorców ZTCW.

> [...]
    > czynne według stronki często okazują się być nieczynnymi. Żeby wpłacić
    > kasę do normalnego banku to najwyżej w godzinach pracy się wybierzesz do

    No to jeżdżę i sobie robię przelew :D Tylko kurde bez sensu są godziny
    otwarcia.

    > Co w tym systemie niby jest świetnego?

    Wygodny i ładny i działający wygodnie również z klawiatury oraz z
    wielozakładkami. Niestety zepsuli wielozakładki, zepsuli klawiaturę.
    Przestało działać w niesłusznych przeglądarkach.... Więc idzie na gorsze
    niestety.

    > Ja aliorowi podziękowałem po tym, jak usłyszałem ile makulatury musiałbym
    > im zanieść żeby dostać głupią kartę kredytową :)

    A po co karta kredytowa? Kredyty konsumpcyjne są bez sensu.

    --
    Tristan

  • 34. Data: 2009-07-13 21:32:59
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2009 11:30:13 +0200, Tristan napisał(a):
> [...]

    > Wygodny i ładny i działający wygodnie również z klawiatury oraz z
    > wielozakładkami. Niestety zepsuli wielozakładki, zepsuli klawiaturę.

    Kiedy niby działały "wielozakładki"? W tym interfejsie wszystko chodzi na
    JS, nigdzie się nie uświadczy uczciwego linka...

    > Przestało działać w niesłusznych przeglądarkach.... Więc idzie na gorsze
    > niestety.

    Ke? W jakiej nie działa?

    > A po co karta kredytowa? Kredyty konsumpcyjne są bez sensu.

    Bo wygodna, a co? :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 35. Data: 2009-07-13 23:31:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 13 lipiec 2009 23:32
    (autor Jacek Osiecki
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > Kiedy niby działały "wielozakładki"?

    parę lat temu, jak jeszcze było na ramkach.

    > W tym interfejsie wszystko chodzi na
    > JS, nigdzie się nie uświadczy uczciwego linka...

    Owszem, od kilku lat.

    > Ke? W jakiej nie działa?

    w Konquerorze. Wersja sprzed zmiany teraz działała, jak się ustawiło
    udawanie Firefoxa 1.5, niestety to obrzydlistwo teraz po zmianach już nie
    działa nawet z udawaniem :( Ba! nawet w Firefoksie 2 się częściowo
    rozłaziło, więc w końcu zmusiło mnie do migracji na tego paściatego FFa 3.x

    E tam. Debetówka tak samo wygodna.

    --
    Tristan

  • 36. Data: 2009-07-20 06:51:18
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 01:31:38 +0200, Tristan napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 13 lipiec 2009 23:32
    > (autor Jacek Osiecki publikowane na pl.soc.prawo.podatki,

    > parę lat temu, jak jeszcze było na ramkach.

    Może - ja od kiedy mam u nich konto, nie pamiętam by ich interfejs
    zasługiwał gdziekolwiek na określenie "wygodny" :)

> [...]
    > działa nawet z udawaniem :( Ba! nawet w Firefoksie 2 się częściowo
    > rozłaziło, więc w końcu zmusiło mnie do migracji na tego paściatego FFa 3.x

    A to nie wiem, ja używam opery której niby nikt nie szanuje - ale działa bez
    problemu :)

    > E tam. Debetówka tak samo wygodna.

    Nie, bo muszę się martwić o to czy na nisko oprocentowanym koncie jest
    wystarczająco dużo pieniędzy - w dodatku często płatność nią jest okupione
    wpisywaniem PINu. O tym że czasami debetówka się nie nadaje do użycia
    (wynajem samochodu) też warto wspomnieć.
    Kredytówka jest od tego, żeby nie przejmując się tym gdzie i jak mam
    porozkładane pieniądze - po prostu nią płacić, a gdy przyjdzie wyciąg -
    wyrównać kwotę.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 37. Data: 2009-07-20 10:23:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 20 lipiec 2009 08:51
> [...]

    > Może - ja od kiedy mam u nich konto, nie pamiętam by ich interfejs
    > zasługiwał gdziekolwiek na określenie "wygodny" :)

    W porównaniu z Inteligo czy Multi to jest ekstremalnie wygodny. Choć psują
    go niestety. W każdym razie, mnie do mBanku zawsze najbardziej przekonywał
    właśnie interfejs.

    > A to nie wiem, ja używam opery której niby nikt nie szanuje - ale działa
    > bez problemu :)

    Opera to dla mnie porażka. Niby działa lepiej niż Firefox, ale nie ma
    adblocka. I cośtam jeszcze nie działało tak, jak bym widział...

    > Nie, bo muszę się martwić o to czy na nisko oprocentowanym koncie jest
    > wystarczająco dużo pieniędzy

    No przecież na kredytowej też masz konto z danym saldem. Tylko, że płacisz
    prowizję za przywilej korzystania z ich kasy.

    > O tym że czasami debetówka się nie nadaje do użycia
    > (wynajem samochodu) też warto wspomnieć.

    A nie wiem, nie wynajmuję samochodów. Ale ogólnie ten świat jest dziwny,
    jeżeli nie można zapłacić debetową.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 38. Data: 2009-07-20 10:29:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tristan pisze:

    > No przecież na kredytowej też masz konto z danym saldem. Tylko, że płacisz
    > prowizję za przywilej korzystania z ich kasy.

    Jaką prowizję??

    Mam różne kredytówki od ok. 10 lat i żadnej prowizji jeszcze nie płaciłam.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 39. Data: 2009-07-20 11:33:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 20 lipiec 2009 12:29
    (autor Maddy
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h41hhp$n5$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Jaką prowizję??
    > Mam różne kredytówki od ok. 10 lat i żadnej prowizji jeszcze nie płaciłam.

    Możliwe. Nie znam oferty wszystkich banków. Miałem kiedyś z mBanku oraz z
    Sygma (Real) i płaciłem. Aczkolwiek owszem, w Sygma pierwszy rok był w
    promocji darmowy. Wiem, że kiedyś mBank też jakieś promocje miał, że darmo
    przez jakiś czas. Kiedyś przysłali mi na siłę w GEmoneyu, też było tylko
    przez rok darmo, ale szybko odesłałem i wymówiłem domyślną zgodę.

    Wydawało mi się, że gratisowo nie dają i że gratis to tylko w promocjach.

  • 40. Data: 2009-07-20 12:13:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > przez rok darmo, ale szybko odesłałem i wymówiłem domyślną zgodę.
    >
    > Wydawało mi się, że gratisowo nie dają i że gratis to tylko w promocjach.

    Ty mówisz o opłacie rocznej za wznowienie kraty, opłacie za utrzymanie
    karty (zwykle miesięcznej) czy o prowizji od obrotu? Bo to trzy różne
    rzeczy.
    Opłata roczna za kartę to i od debetowej i zwykłego elektrona może być,
    kredytówka nie jest jakimś wyjątkiem, większość banków ma opłaty od
    wszystkich kart. Czasami ludzie nawet nie wiedzą, że płacą.

    Ale np. z mojej kredytówki zwracają opłatę roczną jak przekręcę
    odpowiednia kwotę lub minimum 10 transakcji w miesiącu (czy jakoś tak).
    Nie wiem jaka ta kwota ale transakcji mam w miesiącu kilkadziesiąt bez
    jakiegoś specjalnego wysiłku wiec od paru lat za kartę nie płacę ani grosza.

    Im karta mniej używana tym drożej kosztuje. Banki zarabiają na tym, że
    kartami się płaci.

    A GE ma najgorszą ofertę kredytówki na rynku. Jedyna zaleta, to że dają
    na piękne oczy. Ale za to golą jak za platynową.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813