  • 11. Data: 2009-04-23 09:02:15
    Temat: Re: Komp poniżej 3500 netto ŚT czy wyposarzenie - jak ulepszać?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:
    > Komputer zużywa się stopniowo? Po jakim czasie z komputera pozostaje
    > powietrze? Twierdziłbym raczej, że przepis ten dotyczy takich rzeczy jak
    > np. długopis, gumka, baterie, czy np. toner do drukarki.

    Powietrze to chyba nigdy, ale złom to po jakimś roku, góra dwóch.

    Piotrek

  • 12. Data: 2009-04-23 09:03:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:

    > Powietrze to chyba nigdy, ale złom to po jakimś roku, góra dwóch.

    Złom? Po roku? Chyba przesadzasz. Ponadto fakt używania komputera do
    celów osobistych nie powoduje przyspieszenia się jego zużycia.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-04-23 09:12:08
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > A tak na poważnie to wywalą Ci z KUP. Zerknij do art 23 ustęp 1 punkt 49

    Więc:
    "49) wydatków poniesionych na zakup zużywających się stopniowo rzeczowych
    składników majątku przedsiębiorstwa, nie zaliczanych zgodnie z odrębnymi
    przepisami do środków trwałych - w przypadku stwierdzenia, że składniki te
    nie są wykorzystywane dla celów prowadzonej działalności gospodarczej, lecz
    służą celom osobistym podatnika, pracowników lub innych osób, albo bez
    uzasadnienia znajdują się poza siedzibą przedsiębiorstwa,"

    A jeżeli są wykorzystywane do celów prowadzonej działalności i dodatkowo są
    na laptopie zdjęcia z wakacji to co?
    Przecież głównie używam tego sprzętu do pracy?
    Czy rzeczywiście kontrola obejmuje też sprawdzanie tego co jest na dyskach
    kompów firmowych?

    Bardziej mnie martwi ta druga część. Czyli wyposażenia nie można wynosić
    poza siedzibę DG? A jak mam wpisane działalność na terenie całego kraju?
    ŚT też nie można wynosić?

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 14. Data: 2009-04-23 09:14:35
    Temat: Re: Komp poni?ej 3500 netto ?T czy wyposarzenie - jak ulepszaae?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2009 o 10:26:23 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Ulepszenie wyposażenia?

    Nie, ŚT, dałbym głowę że tam było o ŚT :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-04-23 09:16:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2009 o 11:12:08 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Przecież głównie używam tego sprzętu do pracy?
    > Czy rzeczywiście kontrola obejmuje też sprawdzanie tego co jest na dyskach

    A chcesz się przekonać? TrueCrypta znasz :) ?
    Pamiętaj że rząd chce Twojego dobra, więc trzeba je dobrze ukryć :)

    > Bardziej mnie martwi ta druga część. Czyli wyposażenia nie można wynosić
    > poza siedzibę DG? A jak mam wpisane działalność na terenie całego kraju?
    > ŚT też nie można wynosić?

    Do ŚT nie ma takich obwarowań. Nie wiem po co rozważasz to wyposażenie?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-04-23 09:23:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:
    > Złom? Po roku? Chyba przesadzasz.

    Ubolewam nad tym, ale w niektórych zastosowaniach niestety tak.

    > Ponadto fakt używania komputera do
    > celów osobistych nie powoduje przyspieszenia się jego zużycia.

    Nie ma znaczenia. O ile nie jest w EŚT to wylatuje i koniec.
    Oczywiście zawsze można się kopać z koniem, ale tu akurat sukcesów bym
    nie wróżył.

    Piotrek

  • 17. Data: 2009-04-23 09:52:42
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Można przenieść laptopa z ewidencji wyposażenia do EŚT?

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 18. Data: 2009-04-23 09:55:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, Tomek wrote:

> [...]

    U mnie nie próbowali.
    Dlaczego mam tam swoje zdjęcia? - bo w ten sposób testuję czy dysk jest
    sprawny. Inaczej mógłbym nie zauważyć że się sypie, a tak mi badsectory
    wyjdą :P

    > A chcesz się przekonać? TrueCrypta znasz :) ?

    Mam również FreeOTFE na pokładzie :)
    I CrossCrypta (odmiana filediska) też, żeby było śmieszniej niekoniecznie
    w celu szyfrowania - np. cała konfiguracja pine, Chomika i newsów dzięki
    której piszę w tej chwili posta leży na osobnym wirtualnym dysku, przez
    co unikam fragmentacji (dużego) dysku fizycznego, a łatwiej toto przenieść
    w inne miejsce niż partycję.

    > Pamiętaj że rząd chce Twojego dobra, więc trzeba je dobrze ukryć :)

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-04-23 09:56:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, MariuszM wrote:

    > nie są wykorzystywane dla celów prowadzonej działalności gospodarczej, lecz
    > służą celom osobistym podatnika, pracowników lub innych osób, albo bez
    > uzasadnienia znajdują się poza siedzibą przedsiębiorstwa,"

    [...]
    > Bardziej mnie martwi ta druga część. Czyli wyposażenia nie można wynosić poza
    > siedzibę DG?

    A słowa "bez uzasadnienia" skreślili czy nie doczytałeś?
    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-04-23 10:00:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, SDD wrote:

    > Hmmm - po prostu dorzuca sie kolejne koszty - nie wiem tylko co wowczas, gdy
    > nazbiera sie tego wiecej niz 3,5 k :)

    To zagląda sie do archiwum ;)

    W ustawie jest jasny zapis: *JEDNOSTKOWA* cena nabycia lub wytworzenia
    peryfieriów lub części.

    Problem w tym, że w przypadku peceta jest całkiem realne, że wcześniej
    lub później ktoś dokupi coś za >3,5 kzł netto.
    Inna sprawa, że może sobie również założyć że wtedy dokupi kolejny
    komputer, ale to już wg uznania.

    Natomiast żaden specjalista od przepchnięcia ulepszenia wyposażenia
    metodą inną niż "udało się, nikt się nie przyczepił" dotąd nie
    objaśnił co zrobić z takim fantem :)

    pzdr, Gotfryd