  • 1. Data: 2009-04-23 07:33:25
    Temat: Komp poniżej 3500 netto ŚT czy wyposarzenie - jak ulepszać?
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Witam,

    Zastanawiam się jak jest lepiej, komputer stacjonarny o wartości netto
    poniżej 3500 zł potraktować jako ŚT czy wyposażenie?
    Wiem (tak przynajmniej mi się zdaje) o wszystkich implikacjach związanych z
    pozbywaniem się ŚT i wyposażenia.
    Interesuje mnie bardziej kwestia ulepszania (pewnie będę z czasem chciał
    kupić większy dysk, skaner, drukarkę), jakie są różnice w ulepszaniu ŚT i
    wyposażenia ujętego w ewidencji? Czy wyposażeniem w ogóle można ulepszać?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-04-23 07:34:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2009 o 09:33:25 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wyposażenia ujętego w ewidencji? Czy wyposażeniem w ogóle można ulepszać?

    No to skoro wiesz że z wyposażeniem nie wiadomo jak jest (chyba że zapłacisz doradcy
    i/lub za wiążącą interpretację), to już powinien ten komp być w E

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-04-23 07:59:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Hmmm - po prostu dorzuca sie kolejne koszty - nie wiem tylko co wowczas, gdy
    nazbiera sie tego wiecej niz 3,5 k :)
    Chyba najlepiej jednak bedzie do EŚT i jednorazowa amortyzacja. Wtedy nawet
    jak sobie jakas gierke na nim zainstalujesz czy inne rekreacyjne
    oprogramowanie to sie nikt nei przyczepi, bo ponoc ST mozna tez do potrzeb
    osobistych wykorzystywac :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-04-23 08:10:27
    Temat: Re: Komp poni?ej 3500 netto ?T czy wyposarzenie - jak ulepszaae?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2009 o 09:59:30 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Hmmm - po prostu dorzuca sie kolejne koszty - nie wiem tylko co wowczas, gdy
    > nazbiera sie tego wiecej niz 3,5 k :)

    Wtedy masz ulepszenie i się to amortyzuje

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-04-23 08:26:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Wtedy masz ulepszenie i się to amortyzuje

    Ulepszenie wyposażenia?

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-04-23 08:42:39
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

> [...]
    > nawet jak sobie jakas gierke na nim zainstalujesz czy inne rekreacyjne
    > oprogramowanie to sie nikt nei przyczepi, bo ponoc ST mozna tez do potrzeb

    A co mi zrobią jak na kompie wpisanym do wyposarzenia znajdą np. zdjęcia
    rodzinne, albo notatki ze studiów?

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 7. Data: 2009-04-23 08:52:16
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Jesli chodzi o zbycie to kiedyś w czasie dyskusji otrzymałem od Gotfryda
    taką odpowiedź:

    >ST: nie robimy nic. Natomiast jeśli zostanie w przeciągu 6 lat od
    >zakończenia DG sprzedany, to przychód będzie *przychodem z DG*! (tak, można
    >osiągnąć przychód podatkowo zaliczany do DG mimo że już DG się nie
    >prowadzi!) Wyposażenie: niestety idzie do wartości remanentu
    >likwidacyjnego.
    >A wartość tego remanentu "z proporcją" jest opodatkowana.

    Mam dwa pytania:
    Czy jeśli ŚT, sprzedam po 6 latach od zakończenia DG, to co?
    Czy w remanencie likwidacyjnym wpisuję wartość zakupu, czy wartość
    rzeczywistą na czas remanentu?

    >VAT to sprawa odrębna :) Darowizna: VAT do zwrotu, bo jest to "czynność
    >zrównana ze sprzedażą" dla której określono odrębnie sposób postępowania :>
    >"Przekazanie na potrzeby nie związane z czynnościami opodatkowanymi", czyli
    >osobite lub dowolne inne nieoVATowane: VAT do zwrotu, powód jak wyżej. CAŁY
    >VAT - wprowadzili taki "nóż w plecy" ładnych parę lat temu, kiedyś był to
    >"VAT od wartości rynkowej".

    Pytanie: Czy dotyczy to zarówno ŚT i zewidencjonowanego wyposażenia?

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 8. Data: 2009-04-23 08:53:12
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Ulepszenie wyposażenia?

    Czyli do kompa nie będącego ŚT dysku sobie nie dokupię?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-04-23 08:54:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MariuszM wrote:
    > A co mi zrobią jak na kompie wpisanym do wyposarzenia znajdą np. zdjęcia
    > rodzinne, albo notatki ze studiów?

    Pewnie dostaniesz manadat za brak ewidencji *wyposażenia*.

    A tak na poważnie to wywalą Ci z KUP. Zerknij do art 23 ustęp 1 punkt 49

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-04-23 09:00:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:

    > Pewnie dostaniesz manadat za brak ewidencji *wyposażenia*.
    >
    > A tak na poważnie to wywalą Ci z KUP. Zerknij do art 23 ustęp 1 punkt 49

    Komputer zużywa się stopniowo? Po jakim czasie z komputera pozostaje
    powietrze? Twierdziłbym raczej, że przepis ten dotyczy takich rzeczy jak
    np. długopis, gumka, baterie, czy np. toner do drukarki.

    --
    Liwiusz