  • 1. Data: 2009-04-22 20:45:39
    Temat: Rozliczenie dochodów z Czech - kilka pytań
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Witam
    Rozliczyłem się z czeskim urzędem skarbowym, teraz przyszedł najwyższy
    czas na polski. Dochody miełem w zeszłym roku z obu krajów.

    Do podatku za 2008 rok w Czechach liczona jest wypłata za grudzień,
    która na moim koncie znalazła się w połowie stycznia 2009. Czy tą
    wypłatę też powinienem uwzględnić w polskim picie? Po kursie ze stycznia?

    Na "paskach" z czeskich wypłat mam 2 pozycje: kwota brutto i podstawa
    podatku. Ta druga kwota oczywiście wyższa... Rozumiem że powinienem
    uwzględnić tą drugą :/ ?

    Od czeskich dochodów odliczyłem 30% diet za "delegację" do Czech w
    kwocie 33 euro na dzień. Policzyłem to po średnim kursie A NBP z połowy
    każdego miesiąca. Będzie dobrze?

    I pytanie dodatkowe - czy program PITy 2008 przy wysyłaniu formularzy
    drogą elektroniczą prześle też wszystkie załączniki do US? Bo nigdzie
    tego nie znalazłem w dokumentacji?

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc

  • 2. Data: 2009-04-22 21:51:23
    Temat: Re: Rozliczenie dochodów z Czech - kilka pytań
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Lubojański wrote:
    > Witam
    > Rozliczyłem się z czeskim urzędem skarbowym, teraz przyszedł najwyższy
    > czas na polski.

    W jakiej walucie czesi ci płacili i w jakiej rozliczałeś się w Czehach.

> [...]
    > która na moim koncie znalazła się w połowie stycznia 2009.
    > Czy tą wypłatę też powinienem uwzględnić w polskim picie? Po kursie

    Jaki dzien miesiaca był dniem wypłaty.
    Czy zawsze przelewali ci na konto polskie, grudzien był wyjtkowy?

    > Na "paskach" z czeskich wypłat mam 2 pozycje: kwota brutto i podstawa
    > podatku.
    Jeszce raz.
    Brutto, netto, podstawa podatku ?

    Ta druga kwota oczywiście wyższa... Rozumiem że powinienem
    > uwzględnić tą drugą :/ ?

    j.w.
    co do zasady masz uwzględnić brutto.

    > Od czeskich dochodów odliczyłem 30% diet za "delegację" do Czech w
    > kwocie 33 euro na dzień. Policzyłem to po średnim kursie A NBP z połowy
    > każdego miesiąca. Będzie dobrze?

    A dlaczego w ogóle diety przeliczałeś na cokolwiek.
    j.w. w jakiej walucie oni ci płacili? Innej niż euro?

    > I pytanie dodatkowe - czy program PITy 2008 przy wysyłaniu formularzy
    > drogą elektroniczą prześle też wszystkie załączniki do US? Bo nigdzie
    > tego nie znalazłem w dokumentacji?

    a jakikolwiek program cokolwiek wysyła drogą elektroniczną do US.
    Bo coś mi się wydaje, że ta transmisja będzie szła przez drukarkę,
    kopertę, ślinę na znaczek i pocztę.

  • 3. Data: 2009-04-23 06:33:03
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    witek wrote:

    > W jakiej walucie czesi ci płacili i w jakiej rozliczałeś się w Czehach.

    W czeskich koronach na konto w czeskim banku.

    > ze stycznia?
    >
    > Jaki dzien miesiaca był dniem wypłaty.
    > Czy zawsze przelewali ci na konto polskie, grudzien był wyjtkowy?

    Wg umowy 15. następnego miesiąca. Zwykle wypłata była kilka dni
    wcześniej. Zawsze na czeskie konto.

    > Jeszce raz.
    > Brutto, netto, podstawa podatku ?

    Mam pozycje "do wypłaty", "brutto", "podstawa podatku". Kwota do wypłaty
    najniża, później brutto, "podstawa podatku jest najwyższa".

> [...]
    > co do zasady masz uwzględnić brutto.

    > A dlaczego w ogóle diety przeliczałeś na cokolwiek.
    > j.w. w jakiej walucie oni ci płacili? Innej niż euro?

    Wypłata była w CZK na czeskie konto. Kwota 33 euro to wartość dziennej
    diety przy wyjeździe z Polski do Czech. Umowę mam podpisaną bezpośrednio
    z czeską firmą w czechach. Uwzględniłem ją wg opisu z
    http://www.money.pl/podatki/poradniki/artykul/podwoj
    ne;opodatkowanie;czyli;praca;za;granica;a;fiskus,201
    ,0,134345.html
    ale gdzieś przeczytałem że obecnie możliwe jest również uwzględnienie
    30% dziennej stawki z całego okresu za granicą.

    Wysyła.

    Pozdrawiam
    Marcin