  • 61. Data: 2015-10-13 12:39:35
    Temat: Re: Korwin a PIT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-13 o 12:29, Maciek pisze:
    > No i właśnie dlatego dochodowy nie ma sensu. Biorąc pod uwagę, że w
    > naszym pięknym kraju płaci go cała biedota (czytaj: klasa średnia, ta
    > bardziej średnia ;-)), po czym na koniec roku ma większość bądź całość
    > zwracane, to jest to tylko sztuka dla sztuki, na zasadzie zatrudniania
    > większej liczby urzędników. Jeśli już jesteś za socjalistycznym
    > krojeniem bogaczy, to postuluj wprowadzenie sensownej kwoty wolnej.
    > Sensownej, tzn. na poziomie 20 tys. PLN.

    To też jest bez sensu. Bo brak sensu tak naprawdę nie objawia się tym,
    że się płaci, a potem zwraca, tylko że każdy musi liczyć swój dochód i
    ujawniać swoje źródła dochodów przed US. W tym przypadku kwota wolna 20
    000 zł byłaby jeszcze bardziej bez sensu, bo jeszcze więcej ludzi nic by
    nie płaciła, a musiała prowadzić bezsensowną sprawozdawczość.

    Myślę, że 500zł pogłównego od dorosłego łebka + jakiś kataster + jakiś
    niski (promilowy) podatek obrotowy od spółek to wystarczająco na
    zbilansowanie potrzeb państwa (nie mylić potrzeb państwa z redystrybucją).

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2015-10-13 13:16:16
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-10-13 o 11:27, m pisze:

    > Skoro dobrałeś stawkę 7% VATu, to dobierz nie wiem ... kartę podatkową
    > albo ryczałt dla PITu.

    Sam więc widzisz, że tego typu przykłady nie mają sensu. I to właśnie
    chciałem ci pokazać.

    > Ale mechanizm, poza wyjątkami, jest ten sam. Jak zrównasz stawki VATu to
    > wyjdzie to samo co liniowy PIT.

    Nie rozumiesz różnicy i dlatego tak ci wychodzi.

    > Jest VAT, nie ma PITU:
    > Powiedzmy że mam pracownika któremu płace tyle co zarobię (dla
    > uproszczenia). Jeżeli sprzedam usługę za X brutto (znowu dla
    > uproszczenia przyjmijmy że nie mam kosztów) to całkowite koszty
    > pracodawcy jego wynagrodzenia (nie wchodząc w to w jakiej formie jest
    > zatrudniony) mogą być X/1.23.

    Czyli jednak nie rozumiesz czym jest VAT.

    > To jeszcze raz: ja co kwartał płace kupę kasy tytułem VATu,

    Nie ty. Klienci.
    Klienci tobie płacą, ty przekazujesz do urzędu.
    To nie są twoje pieniądze, jesteś tylko pośrednikiem. Jak to zrozumiesz,
    to zrozumiesz na czym polega VAT.

    > nawet jeżeli
    > nie wydaję. Co z tego że teoretycznie to nie jest moje.

    To z tego, że traktujesz je jak swoje bo dostałeś od klienta. I to cię
    "boli", że masz kasę w ręku a musisz oddać :)
    Przestań je traktować jak swoje, a problem sam zniknie.

    Jeszcze raz: dla przedsiębiorcy, VATowca, VAT jest przezroczysty.
    Kompletnie nie ma znaczenia finansowego (oprócz kosztów związanych z
    jego rozliczeniem i przekazaniem do urzędu).

    > Chcę powiedzieć że ta kasa jest teretycznie od klienta. Praktycznie jest
    > tak samo od klienta jak mój PIT.

    Nie.
    Przeczytaj to co napisałem wyżej. Przeczytaj jeszcze raz.
    Do skutku.

    > No cóż, ja nie widze fundamentalnej różnicy między nimi i widze że na
    > tym powinniśmy spisać protokół rozbieżności.

    Dlatego próbujesz rozmawiać o czymś, czego nie rozumiesz.
    To, że ty różnicy nie widzisz, nie znaczy, że jej nie ma.

    > Opodatkowaniem pracy jest ZUS.

    A to zupełnie inny temat.

    > Co do PITu - pisanie że to jest opodatkowanie pracy to
    > demagogia.

    Nie demagogia tylko uproszczenie na potrzeby dyskusji.
    PIT obejmuje dochody od osób fizycznych w ogólności, nie tylko dochody
    od pracy.

    I na marginesie, nie każdy sklep i przedsiębiorstwo to osoba fizyczna.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 63. Data: 2015-10-13 13:19:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-09 o 18:59, Budzik pisze:
    > To tak samo jak dla powiedzmy Gatesa nowe Porsche jest tansze niz dla mnie
    > nowy Focus...
    To jest myślenie w rodzaju: dostaję 1500 na rękę i starcza mi na
    wszystko i na czynsz i na prąd i jeszcze na szklaneczkę wódki zostanie,
    więc każdemu na pewno też wystarczy :-> Tymczasem pomyśl to takim
    właścicielu dużej firmy, który pod Konstancinem wybuduje sobie dom 1500
    m2 z powierzchnią okien nie do ogarnięcia dla przeciętnego człowieka. W
    zimie ogrzanie tego budynku to około 10 tys. miesięcznie. I z czego on
    ma na tego Focusa odkładać?? :->

    Maciek

  • 64. Data: 2015-10-13 13:45:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Oct 2015 09:31:01 +0200, w <mvic02$3tl$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

    [...]

    Ale po co w ogóle się kłócicie? :)

    Podatki są skonstruowane tak, aby oszukanie sprawiło jak najwięcej problemów, a
    nie by było sprawiedliwie.
    Po co jest PIT, VAT, akcyza i mnóstwo innych podatków.
    Gdybyś miał jeden podatek 60%, to wystarczyłoby abyś raz zakombinował.
    A tak musisz fafnaście razy, zanim unikniesz.

    Poza tym 23%+19%+10%+10%+... brzmi lepiej niż 1x60% :)

  • 65. Data: 2015-10-13 13:46:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-13 12:39, Liwiusz pisze:

> [...]
    > niski (promilowy) podatek obrotowy od spółek to wystarczająco na
    > zbilansowanie potrzeb państwa (nie mylić potrzeb państwa z redystrybucją).

    Tyle, że kataster w czystej formie, też jest bez sensu, bo jest
    uznaniowy, a to rodzi korupcje.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 66. Data: 2015-10-13 13:47:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-13 o 13:46, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Tyle, że kataster w czystej formie, też jest bez sensu, bo jest
    > uznaniowy, a to rodzi korupcje.

    Dlatego jestem zwolennikiem samookreślania wartości nieruchomości przez
    podatnika pod rygorem możliwości jej przymusowego wykupu.

    --
    Liwiusz

  • 67. Data: 2015-10-13 13:54:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-13 13:47, Liwiusz pisze:

    > Dlatego jestem zwolennikiem samookreślania wartości nieruchomości przez
    > podatnika pod rygorem możliwości jej przymusowego wykupu.

    A ja jestem przeciw, bo to głupie, jeśli w każdej chwili mogą cię
    wysiedlić, bo tak się będzie widziało urzędnikowi. Jedyny "kataster"
    jaki widzę - to coś jak obecnie podatek od nieruchomości, tyle, że z
    innymi stawkami. Jest to do wyliczenia dla każdego proste. Podatki to
    zło konieczne, więc powinny być proste i niskie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 68. Data: 2015-10-13 14:05:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-13 o 13:54, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > A ja jestem przeciw, bo to głupie, jeśli w każdej chwili mogą cię
    > wysiedlić, bo tak się będzie widziało urzędnikowi.

    Nie urzędnikowi, tylko kupcowi. I nie wysiedlić, tylko kupić
    nieruchomość za cenę wyższą niż szacowana przez ciebie jej wartość.

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2015-10-13 14:28:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-13 14:05, Liwiusz pisze:

    > Nie urzędnikowi, tylko kupcowi. I nie wysiedlić, tylko kupić
    > nieruchomość za cenę wyższą niż szacowana przez ciebie jej wartość.

    Jak zwał, tak zwał. Dla mnie to głupie, czemu mam wystawiać przy każdym
    sprawozdaniu dom na sprzedaż (bo przecież to właśnie tak to wygląda).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 70. Data: 2015-10-13 15:09:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-13 o 14:28, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Jak zwał, tak zwał. Dla mnie to głupie, czemu mam wystawiać przy każdym
    > sprawozdaniu dom na sprzedaż (bo przecież to właśnie tak to wygląda).

    Temu, aby podatek był wyliczany bezkosztowo i uczciwie. No ale jak
    wolisz - można też tak jak wspomniałeś - decyzja, wycena, łapówki itp.

    --
    Liwiusz